Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Auto] Pinout van Video in en Video out van BMW 7 serie

Pagina: 1
Acties:

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:11
Wie kent er de pinout van de 3,5 mm jackplugs in de bmw 7-serie? Dat zijn die gaatjes voor de mensen achterin, waar ook de 2e sigarettenaansteker zit... ik wil nl. een kabeltje voor mijn mp3 maken, om muziek af te kunnen spelen, maar ik wil niks mollen =P

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Kijk eens of je ergens een werkplaatshandboek kan vinden. Wellicht dat het daar in staat.

Yamaha MT-09

Verwijderd

Sorry, misschien dat het aan mij ligt, maar ik snap je voor geen meter. Wat wil je hoe gaan aansluiten? Standaard 3.5mm busje klinkt als gewoon een stereo koptelefoon uitgang? Sowieso heeft een 3.5mm busje maar 3 lijnen, lijkt me nogal een standaard pinout.

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32

Nick Name

SinFest!

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 02:31:
Sowieso heeft een 3.5mm busje maar 3 lijnen, lijkt me nogal een standaard pinout.
Toch niet. Het is misschien wel een veel voorkomend ontwerp, maar er zij ook 3,5mm jackplugs met 2 of juist 4 pinnen ;)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het gaat om videoaansluitingen en jij hebt het over MP3. Mis ik iets? Misschien handig om even te vermelden waar het precies om gaat, waar het voor gebruikt is en of je bijv. kunt zien wat voor kabels er naartoe gaan. Dan kunnen wij er ook wat mee en als er verder geen apparaten op aangesloten staan kun je ook gewoon even de multimeter pakken, dat is toch wel het eerste wat je doet als je de aansluitingen van een kabel wilt weten.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

DJFliX schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:23:
Wie kent er de pinout van de 3,5 mm jackplugs in de bmw 7-serie? Dat zijn die gaatjes voor de mensen achterin, waar ook de 2e sigarettenaansteker zit... ik wil nl. een kabeltje voor mijn mp3 maken, om muziek af te kunnen spelen, maar ik wil niks mollen =P
Dit is toch wel de vaagste topicstart ooit...

Je hebt het in je topictitel over VIDEO in/out. En dan begin je ineens over 3,5mm jackpluggen voor geluid, en dan wil je ineens een mp3-speler aansluiten.

De gaatjes achterin je BMW zijn voor GELUID. Dit heeft dus niets te maken met VIDEO. Verder kun je geen mp3-speler op die gaatjes aansluiten, want die zijn alleen GELUID-out (je kunt er dus geen signaal instoppen).

De pinout is zeer waarschijnlijk gewoon zoals die van alle koptelefoons. Buitenste ring GND en de andere 2 links/rechts.

• DJFliX
Sorry ik was een beetje vaag. =)

Er zitten twee gaatjes: Video in, en video out. (DAT STAAT ER BOVEN) Het zijn allebei 3,5 mm gaatjes. Ik nam aan dat je (zoals er in de handleiding staat) een videorecorder aan kon sluiten (er zit nl een tv in) en dat er dus ook geluid moest zijn. Mijn vader heeft liever niet dat ik in zijn auto kabeltjes door ga snijden en solderen, dus ik dacht ik doe het netjes. Maar dan moet ik de pinout wel kennen (ik weet niet in hoe verre kortsluiting schadelijk is, maar het leek me niet erg goed) Ik wil dus uiteindelijk gewoon mijn mp3-speler er op aan kunnen sluiten, om muziek te luisteren (zonder beeld dus, die sluit ik niet aan) door de boxen van de auto.

[ Voor 3% gewijzigd door DJFliX op 01-02-2006 20:44 ]

• DJFliX
*kick*

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan je het niet gewoon testen? Koop een 3.5mm verleng kabel en knip een draadje door. Kijk vervolgens welk deel van het signaal je mist. Als je helemaal niets hebt heb je de ground doorgeknipt, geen video dan was het het video draadje ect.

[ Voor 10% gewijzigd door lemming_nl op 05-02-2006 11:28 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

In dat geval moet het dus wel een jackplug met 4 vlakjes zijn, minimaal één ground, één video en 2 audio (kan me niet voorstellen dat het mono is namelijk).
Als er zo'n videokabel niet bij zit, zou ik eens bij de garage gaan vragen of ze zo'n kabel hebben, evt. meet je ter plaatse hoe het is aangesloten. En anders probeer je het gewoon, er kan eigenlijk weinig kapot gaan - koop een 4 polige 3,5 mm stekker, soldeer er een 4 aderige kabel aan, het eerste vlakje is wss de GND, en probeer welke de audio ingangen zijn.

Nederlander in België

Pagina: 1