Toon posts:

Shuttle SN25P - 2Gb geheugen problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu m'n tweede setje geheugen geprobeerd, beide een kit van 2 en beide werken niet met de SN25P van shuttle:
1e - TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2
(DC-1GB-400-PSC-KIT)
2e - Kingston 2Gb DDR-400-3200 ValueRam KVR400X64C3AK2/2G

Volgens Shuttle zijn de volgende geheugen reepjes wel compatibel:
http://global.shuttle.com...pportList.asp?Item=SN25P&

Beide smaken die ik geprobeerd heb staan hier niet tussen. Echter volgens de technische dienst van Salland Automatisering zouden de Kingston reepjes wel degelijk werken. Ook via hun geheugen configurator zouden de Kinston geheugens gewoon moeten werken (Shuttle denkt daar anders over)

Zijn er mensen die een werkende 2Gb (2x1Gb) oplossing hebben gevonden met de SN25P?
Ik wil toch echt 2Gb erin.

Volgens de manual zou er rekening gehouden moeten worden met single-sided geheugen als ik 2Gb zou willen plaatsen. De X64 op het Kinston geheugen duid daarop nietwaar?

Ik weet het even niet meer. Ik kan natuurlijk de exacte chips bestellen die Shuttle adviseert maar het is maar de vraag of Salland die levert natuurlijk.

Alle hulp/tips zijn welkom, Simon

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 15:02
Het is erg vreemd dat dat TwinMOS geheugen niet werkt. Ik heb dat setje (DC-1GB-400-PSC-KIT) namelijk van meet af aan prima werkend in mijn SN25P zitten.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Ik heb ook een setje Kingston Valueram in m'n SN25P zitten. De reepjes zijn gewoon los gekocht en zijn dubbelzijdig. Draait perfect.

Ik denk dat er eerder een probleem is met je Shuttle dan dat 2 setjes geheugen niet werken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Muyz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:10:
Het is erg vreemd dat dat TwinMOS geheugen niet werkt. Ik heb dat setje (DC-1GB-400-PSC-KIT) namelijk van meet af aan prima werkend in mijn SN25P zitten.
Wat voor bios firmware draai jij eingelijk? misschien dat hij ze daarom niet accepteerd.

Ik heb namelijk ook de TwinMOS 2gb kit (ddr400) en hij pakt alleen maar 1 reepje. :(

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Probleem opgelost,

na het volledig slopen van mijn bios (door een flash dat vast was gelopen) heb ik een nieuwe bios gekregen van shuttle (shuttle.com site).

Dit was dezelfde shuttle bios alleen met nieuwe firmware, deze erin gedaan en hij pakte de 2de reepje van Twinmos er ook mee. dus 2gb prob opgelost.

suc6