Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internet meer na verwijderen spyware

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb, jaja: stom stom stom, per ongeluk een stukje spyware geïnstalleerd. (Ik klikte blind op YES toen er een waarschuwing kwam. :X)

Hierna heb ik meteen de PC (WinXP) in safe-mode gestart en heb Hitman Pro volledig laten draaien, waarbij een-en-ander verwijderd is. Hierna heeft AVG ook alles nog een keer gescanned en zijn er nog wat kleine dingen verwijderd. Vervolgens is de PC 'gewoon' gestart en sinds die tijd werken browsen en mail niet meer. Pingen en MSN werken overigens wel. Daarnaast werkt mijn netwerk ook gewoon (ik zit dit nu via een terminal-sessie op een server te tikken). In FireFox en IE werkt browsen naar deze server ook niet (dus lokaal http://servernaam), maar het openen van een lokale HTML lukt wel.

Helaas kan ik niet meer terughalen welke spyware is verwijderd (dat wordt door Hitman niet tot in detail gelogd), het enige wat ik terug kan vinden is een verwijzing 'spy-sheriff.com' (dat was als startpagine in IE ingesteld).

Uiteraard heb ik gezocht en heb ik WinsockFix reeds gedraaid, helaas heeft dat het probleem niet opgelost. (Dit heb ik in Windows Operated Systems - FAQ gevonden.) Daarnaast heb ik een herstelpunt van gisteren geprobeerd terug te zetten, maar dat meldt me (na een herstart) dat het herstelpunt niet terug kan worden gezet. Helaas is dit het enige herstelpunt wat ik heb. Ik heb ook nog, wanhoopspoging :X, FireFox opnieuw geïnstalleerd maar ook dat heeft niet mogen baten.

Iemand nog tips wat ik nog meer kan proberen?

Hmz, ik ontdek net dat er in C:\ een bestand genaamd secure32.html staat ; als ik die verwider, komt ie meteen weer terug. :( Ik ga even op zoek naar wat dat kan zijn. (Dat is het bestand dat in IE als startpagina in is gesteld.)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 28-01-2006 23:47 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Volgens mij is je PC nog gewoon besmet met spyware. Ik zou de PC eerst echt handmatig schoonmaken. En dus niet met een programma wat half werk doen.

Verwijderd

about_blank of google.com als startpagina zetten, en dan het bestand verwijderen,, komt hij dan weer terug?

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 21:48
Controleer op verdachte processen en programma's in Taakbeheer, en bij msconfig onder het tabje "Opstarten"

• pven
  • Niet online
Verd*kkeme ... ik heb idd een besmet bestand gemist.

Paytime.exe heb ik zojuist verwijderd, hierdoor is het terugkerende bestand definitief verdwenen. Ik ga nu weer in safe-mode de hele handel scannen.

Wordt vervolgd!

Een terugkerende servic~1.exe in de task-manager maakt me overigens ook niet vrolijk.

Kan het zijn dat Hitman Pro dit soort dingen in safe-mode mist? :?

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 29-01-2006 00:03 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik gok trouwens op New.Net. Zie http://www.cexx.org/newnet.htm

• pven
  • Niet online
New.Net lijkt het niet te zijn. Momenteel ben ik nog aan het scannen ...

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 21:00
Daarnaast werkt mijn netwerk ook gewoon (ik zit dit nu via een terminal-sessie op een server te tikken)
Ik begrijp dat je een netwerk hebt; wat is de topologie?

Ik bedoel; probeer de je spyware en virussen te verwijderen vanaf de bron-computer of vanaf de host-computer? Is alleen de bron-computer geinfecteerd?

Probeer Kaspersky eens.

• pven
  • Niet online
Het is opgelost!

Ik heb na het (in safe-mode) draaien van Hitman en AVG systeemherstel uit kunnen voeren. Deze heeft het systeem zodanig hersteld, dat alles weer functioneert zoals het hoort.

Een wijze les: klik niet blindelings op YES ... |:(

Uiteraard dank voor de reacties! :)

Pagina: 1