Toon posts:

Accesspoint of draadloze router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een laptop en een gewone pc. De laptop heb ik nu altijd beneden staan omdat ik dan via kabel kan internetten. Volgend schooljaar moet ik met laptop naar school en dan moet ik ook huiswerk maken wss op mn laptop, en dan heb ik ook internet voor nodig. Aangezien ik nog een klein broertje heb die altijd beneden is kan ik geen huiswerk maken beneden, dus heb ik boven internet voor mn laptop nodig.

Ik heb Wanadoo ADSL Family met Livebox. Hiervoor kost een PCMCIA kaartje 3,95 per maand en dat vind ik te veel, dus wou ik in eerste instantie een kaartje kopen daarvoor, maar dat leek me toch niet zon goed idee toen ik zag dat de meeste kaartjes niet werken. Na wat zoeken kwam ik een Accesspoint tegen (Linksys WAP54G), dat leek me de oplossing. Dan word het zo:
Livebox->Sweex Router->pc1, pc2, pc3, Linksys Accesspoint->Laptop

Dat leek me nogal omslachtig dus ik keek verder en zag een Router met 4x LAN en W-LAN (Linksys WRT54G). Deze kost €67,90, is dus 2 euro goedkoper. Dan zou het zo worden:
Livebox->Linksys Router->pc1, pc2, pc3, laptop

Ik heb zelf al veel gezocht maar kan nergens uit opmaken wat nou het beste zou werken, maar ik denk het tweede, omdat daar naar 1 router bij zit. Wat denken jullie?

En ik heb nog een kort vraagje wat hier niet echt direct over gaat maar het niet waard is om een nieuw topic voor te openen: Ik heb een Saitek draadloze Joystick (P3000) en deze heeft ook 2.4Ghz, net als de Access Pount en de Router, gaat dit geen storingen veroorzaken?

Alvast bedankt.

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:24
oplossing 2 is zeker beter, zeker als je van plan bent bestanden te gaan delen intern.

en de jostick, heb je kans op. Maar als je een beetje met de kanalen speelt van het AP, moet t goed komen.

pleh!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Optie 2, een draadloze router kun je namelijk ook prima als los AP gebruiken. Heb je tevens meteen een paar extra RJ45 poortjes (t is ook een 4prt switch) en je kunt m altijd nog als router gebruiken.

Gewoon dat ding een vast (lan) IP geven (binnen range van je huidige netwerk), DHCP uit en kabeltje in willekeurige lanpoort drukken (WAN poort niet gebruiken dus)

Verwijderd

Topicstarter
Optie 3: Draadloze ethernetkaart kopen en instellen als Accesspoint en verbindingsbrug maken. Zo kan je ook draadloos internetten....

Blijven jullie bij optie 2?