Toon posts:

DVI en CRT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil binnenkort een nieuwe grafische kaart kopen maar ik zie dat de meeste met dubbele DVI komen. Mijn monitor is nog een CRT (vga kabel). Ik neem aan dat er koppelstukjes zijn?
En hoe zit het met de beeldkwaliteit?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Bij alle videokaarten waar alleen dvi uitgangen opzitten worden verloopstukjes naar gewone vga aansluitingen geleverd (er komt ook nog een analoog vga signaal uit de meeste dvi uitgangen). De beeldkwaliteit zal hetzelfde zijn als bij een normale vga uitgang.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-08 01:18

oshiro

Chill, dude.

Niks aan de hand, met het DVI-signaal wordt ook een analoog VGA-signaal meegestuurd (naar ik weet) zodat via een verloopstukje een gewoon VGA-signaal opgebouwd kan worden. Verloopstukjes worden gewoon meegeleverd als het goed is (was bij mij wel zo)
Beeldkwaliteit is hetzelfde dus, niets om je zorgen over te maken ;)
edit: spuit 11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door oshiro op 28-01-2006 23:25 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Aha, weer iets bijgeleerd! Bedankt!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:06

Wildfire

Joy to the world!

oshiro schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:25:
Niks aan de hand, met het DVI-signaal wordt ook een analoog VGA-signaal meegestuurd (naar ik weet) zodat via een verloopstukje een gewoon VGA-signaal opgebouwd kan worden. Verloopstukjes worden gewoon meegeleverd als het goed is (was bij mij wel zo)
Beeldkwaliteit is hetzelfde dus, niets om je zorgen over te maken ;)
edit: spuit 11 :P
Hoho, vergeet niet dat er ook DVI-uitgangen zijn die geen analoog signaal leveren. Nou zal dat in zijn geval dan wel niet zo zijn, maar toch.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-08 01:18

oshiro

Chill, dude.

Wildfire schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:44:
[...]

Hoho, vergeet niet dat er ook DVI-uitgangen zijn die geen analoog signaal leveren. Nou zal dat in zijn geval dan wel niet zo zijn, maar toch.
Feit, dus ff opletten of er dus een verloopstekker bij zit, ik weet niet of dat op de doos staat. (had ik toch die 6600GT doos moeten bewaren)
Als de stekkers er bij zitten, wat wel heel vaak het geval is, dan zou je er toch vanuit moeten gaat dat ie werkt :Y)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal mezelf eerst goed informeren.
Bedankt voor de tips!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Je hebt ook DVI kabels met aan één einde een VGA aansluiting en aan de andere kant DVI, ziet er veel mooier uit en je kan op lanparty's mensen voor de gek houden(ja is een keer gelukt :P )

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 13:50

krouwen

Hardware Enthusiast

Vrijwel alle nieuwe videokaarten zit het erbij, dus dat zal geen probleem zijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De posts hierboven zijn duidelijk, mogelijkheden genoeg. Een volgende keer ajb eerste ven zelf op zoek gaan aangezien dit behoorlijk makkelijk te vinden is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.