Computer hangt onregelmatig

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 16:05
Ik heb sinds kort wat upgrades aan mijn PC gemaakt.
Maar nu gebeurt het af en toe dat de PC zomaar hangt. Meestal in Windows.

Dit zijn mijn huidige specs:

AMD64 3000+ (nieuw)
2x512mb pc3200, merk: elixer
Asrock 939DUAL-SataII (nieuw)
Gigabyte X800xt PCI-E graka (nieuw)
LC-Power Scorpio 480watt voeding (nieuw)
120Gb Maxtor 7k2 IDE
60Gb Maxtor 5k4 IDE
19inch Philips CRT

De voeding heb ik als laatst vervangen. Hiervoor had ik een Aopen 300watt, maar dit was de verkeerde, en trok het allemaal ook niet (had 350 gevraagd).
De videokaart had ik daarvoor aangeschaft. Met mijn oudere kaart (agp) deed de PC ook al raar, maar in de korte tijd dat ik hem gebruikte liep hij niet vast.
De processor en mobo heb ik tegelijk aangeschaft.

Na het installeren van de mobo en processor, heb ik WIndows XP sp2 engels erop gezet. Hier deed de PC erg moeilijk over, BSOD's e.d. Voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad.

Het vast lopen gebeurt onregelmatig. De laatste keren:
- Aan het typen in Word, terwijl ik Media Player Classic aan had staan.
- Na het openen van een webpagina.
- Het benaderen van externe opslagmedium in explorer.

Over het algemeen loopt de muziek vast, en staat de muis stil. Geen banners, klok over andere dynamische dingen deden het meer.
De case-temperature was 30 graden, wat ik als normaal beschouw. De videokaart wordt ook niet heet. De computer reboot niet automatisch.

wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Xardas op 29-01-2006 00:22 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

CPU 50 graden na reboot????? Ik zou maar eens goed kijken of je koeler er goed opzit... Ik zou wel eens willen weten wat je temps zijn bij full load.

Case temperatuur is veelal niet belangrijk aangezien deze meestal wel goed binnen de perken is... Monitor je CPU temps en voltages maar eens in windows...

Overigens spreken die BSOD's tijdens installatie ook al boekdelen....

[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 28-01-2006 22:56 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• Xardas
Darth Malak schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:53:
CPU 50 graden na reboot????? Ik zou maar eens goed kijken of je koeler er goed opzit... Ik zou wel eens willen weten wat je temps zijn bij full load.

Case temperatuur is veelal niet belangrijk aangezien deze meestal wel goed binnen de perken is... Monitor je CPU temps en voltages maar eens in windows...

Overigens spreken die BSOD's tijdens installatie ook al boekdelen....
Ik heb hem na het lezen van je bericht direct opnieuw opgestart en de temps in de bios bekeken.
Blijkbaar heb ik het de vorige keer dus niet goed gezien ofzo, of de fahrenheit afgelezen, maargoed.
De processor was nu: 32 graden en de mobo was 29.

En deze boekdelen van jou, hoe moet ik dat lezen? Betekend dat iets? De Pc rebote meteen nadat een BSOD kwam.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je kunt toch wel begrijpen dat BSOD's tijdens een installatie niet horen? Daar zit al de mogelijk oorzaak van je probleem.

ARME AOW’er

• Xardas
Guardian Angel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:28:
Je kunt toch wel begrijpen dat BSOD's tijdens een installatie niet horen? Daar zit al de mogelijk oorzaak van je probleem.
goed, zo ver was ik al. Maar wat kan ik daar aan doen? En waar ligt dat meestal aan?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik zou als eerste je geheugen of e.v.t. PCI kaarten verdenken...

Geheugen lijkt me geen A-merk... (niet dat dat altijd iets zegt maar goed).

probeer eens ander geheugen en zoiezo XP opnieuw installeren voor de zekerheid want BSOD's tijdens of direct na installatie betekenen niet veel goeds zoals je zelf al had gezien.

Voordat je dit alles doet:

Memtest86 op een CD branden en je PC een paar uur intensief je geheugen laten testen.... alles ok, dan verdere stappen ondernemen...

Om wat meer de windows stabiliteit mee te nemen in het testen kun je prime95 voor een paar uurtjes laten draaien maar gezien je huidige ervaringen zal die het geen 2 minuten vol houden.

[ Voor 48% gewijzigd door Darth Malak op 29-01-2006 00:41 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Neodelec schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:35:
[...]
Maar wat kan ik daar aan doen? En waar ligt dat meestal aan?
Guardian Angel in "Computer hangt onregelmatig" dit lezen. Ik val in herhaling.

ARME AOW’er

• Xardas
Darth Malak schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:39:
Ik zou als eerste je geheugen of e.v.t. PCI kaarten verdenken...

Geheugen lijkt me geen A-merk... (niet dat dat altijd iets zegt maar goed).

probeer eens ander geheugen en zoiezo XP opnieuw installeren voor de zekerheid want BSOD's tijdens of direct na installatie betekenen niet veel goeds zoals je zelf al had gezien.

Voordat je dit alles doet:

Memtest86 op een CD branden en je PC een paar uur intensief je geheugen laten testen.... alles ok, dan verdere stappen ondernemen...

Om wat meer de windows stabiliteit mee te nemen in het testen kun je prime95 voor een paar uurtjes laten draaien maar gezien je huidige ervaringen zal die het geen 2 minuten vol houden.
Is goed, ik zet memtest zo aan. Hopenlijk draait hij morgenochtend nog.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ik zou hem eerst maar eens ff in de gaten houden.... overnacht laten draaien met een zo onstabiel systeem is niet aan te raden...gewoon een paar uur overdag als je in de buurt bent, dan weet je al snel meer.

• Xardas
Nouja, zoals ik al zei is het heel onregelmatig. Zo straks had ik er 2 achter elkaar binnen een half uur, maar vanmiddag had ik er maar 1, terwijl hij verder wel de heletijd aanstond. En hij heeft het al sinds mn eerste post overleeft.
Maar ik zet morgen memtest wel aan. Wel zo veilig natuurlijk.
En ik heb trouwens geen standaard PCI kaarten, alleen 1 PCI-E kaart (graka).

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Neodelec schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:18:
Zoals ik al zei is het heel onregelmatig. Zo straks had ik er 2 achter elkaar.
offtopic:
Je kijkt in de toekomst, straks is een later moment dat nu. Je bedoelt denk ik zojuist. :)

Maar heb je nu de link gevolgd die ik gegeven heb? Ik krijg maar geen reactie of je dat allemaal al hebt geprobeerd.

ARME AOW’er

• Xardas
Guardian Angel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:36:
[...]

offtopic:
Je kijkt in de toekomst, straks is een later moment dat nu. Je bedoelt denk ik zojuist. :)

Maar heb je nu de link gevolgd die ik gegeven heb? Ik krijg maar geen reactie of je dat allemaal al hebt geprobeerd.
Ja ik heb het gelezen.
Ik zit er sommige dingen van te testen. Maar ik ga zo meteen eerst memtest draaien, en windows er opnieuw op zetten.

Ik hou jullie op de hoogte!

Pagina: 1