Ik heb sinds kort wat upgrades aan mijn PC gemaakt.
Maar nu gebeurt het af en toe dat de PC zomaar hangt. Meestal in Windows.
Dit zijn mijn huidige specs:
AMD64 3000+ (nieuw)
2x512mb pc3200, merk: elixer
Asrock 939DUAL-SataII (nieuw)
Gigabyte X800xt PCI-E graka (nieuw)
LC-Power Scorpio 480watt voeding (nieuw)
120Gb Maxtor 7k2 IDE
60Gb Maxtor 5k4 IDE
19inch Philips CRT
De voeding heb ik als laatst vervangen. Hiervoor had ik een Aopen 300watt, maar dit was de verkeerde, en trok het allemaal ook niet (had 350 gevraagd).
De videokaart had ik daarvoor aangeschaft. Met mijn oudere kaart (agp) deed de PC ook al raar, maar in de korte tijd dat ik hem gebruikte liep hij niet vast.
De processor en mobo heb ik tegelijk aangeschaft.
Na het installeren van de mobo en processor, heb ik WIndows XP sp2 engels erop gezet. Hier deed de PC erg moeilijk over, BSOD's e.d. Voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad.
Het vast lopen gebeurt onregelmatig. De laatste keren:
- Aan het typen in Word, terwijl ik Media Player Classic aan had staan.
- Na het openen van een webpagina.
- Het benaderen van externe opslagmedium in explorer.
Over het algemeen loopt de muziek vast, en staat de muis stil. Geen banners, klok over andere dynamische dingen deden het meer.
De case-temperature was 30 graden, wat ik als normaal beschouw. De videokaart wordt ook niet heet. De computer reboot niet automatisch.
wie o wie kan mij helpen?
Maar nu gebeurt het af en toe dat de PC zomaar hangt. Meestal in Windows.
Dit zijn mijn huidige specs:
AMD64 3000+ (nieuw)
2x512mb pc3200, merk: elixer
Asrock 939DUAL-SataII (nieuw)
Gigabyte X800xt PCI-E graka (nieuw)
LC-Power Scorpio 480watt voeding (nieuw)
120Gb Maxtor 7k2 IDE
60Gb Maxtor 5k4 IDE
19inch Philips CRT
De voeding heb ik als laatst vervangen. Hiervoor had ik een Aopen 300watt, maar dit was de verkeerde, en trok het allemaal ook niet (had 350 gevraagd).
De videokaart had ik daarvoor aangeschaft. Met mijn oudere kaart (agp) deed de PC ook al raar, maar in de korte tijd dat ik hem gebruikte liep hij niet vast.
De processor en mobo heb ik tegelijk aangeschaft.
Na het installeren van de mobo en processor, heb ik WIndows XP sp2 engels erop gezet. Hier deed de PC erg moeilijk over, BSOD's e.d. Voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad.
Het vast lopen gebeurt onregelmatig. De laatste keren:
- Aan het typen in Word, terwijl ik Media Player Classic aan had staan.
- Na het openen van een webpagina.
- Het benaderen van externe opslagmedium in explorer.
Over het algemeen loopt de muziek vast, en staat de muis stil. Geen banners, klok over andere dynamische dingen deden het meer.
De case-temperature was 30 graden, wat ik als normaal beschouw. De videokaart wordt ook niet heet. De computer reboot niet automatisch.
wie o wie kan mij helpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Xardas op 29-01-2006 00:22 ]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.