Asus 6600GT Silenced in een Antec Sonata

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Topicstarter
Ik heb bij het zoeken op internet wat conflicterende berichten gelezen, dus om het nu eens op tweakers te proberen: Ik heb een Antec Sonata II kast waar ik nu een upgrade in wil gooien van een Asus A8N-SLI Premium, een 3800+ X2 Manchester met boxed koeler en een Asus 6600GT Silenced. Nu is de vraag echter, gaat dat passen en als het past, ga ik m'n videokaart omsmelten tot een brokje metaal met zo'n setup?
Ik wil graag voor een stille computer gaan, daarom een silenced kaart in een Sonata, maar er wordt vaak gezegd dat een beetje grote proc koeler in de weg kan zitten van de heatsink van de videokaart. Die boxed op de X2 procs ziet er flink uit, met die 4 pipe heatsink en fan... Daarnaast is de heatsink van de videokaart afhankelijk van de koeling in de kast, en die is dus juist minder in een Antec sonata kast... Heeft iemand een vergelijkbare setup en wat ervaring daarmee? Ik wil absoluut geen extra fans installeren, maar wil op zich wel m'n Sonata fan op hoog zetten als ik daarmee van koelingsproblemen af ben...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Die 3800x2 heeft bijna dezelfde boxed cooler als een normale AMD64, volgens mij hebben de hogere versie wel een andere koeler met heatpipes.
Dus net zo breed als je socket+ zon 7 cm hoogte, tenminste dat was in mijn geval zo :D

En boxed cooler is niet echt zo stil :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 22:34 ]

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Topicstarter
Hmmm, de reviews zeiden dacht ik dat die boxed op de x2s best stil was, maar ik zal dan meteen maar ff kijken of er stille koelers zijn die wel onder een Silenced passen... Iemand suggesties? :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~