Liteserve niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• peterbrk
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04-2025
Hallo,

Om wat mp3's uit te wisselen wilde ik een ftp server op mijn pc zetten, ik heb daarvoor Liteserve op mijn pc geinstalleerd. Ik krijg het echter niet aan de gang. Ik heb een Wanadoo Family abonnement, deze werkt met de zogenaamde Livebox. In het configuratiescherm heb ik bij Firewall de volgende poorten geopend: 21, 23 tot 25, 4662 en 110. 4662 op aanraden van Wanadoo, de rest op aanraden van een collega. In Liteserve heb ik een path aangegeven en een account aangemaakt. De Windows XP firewall heb ik tijdens hettesten uit gezet. Als ik in de URL mijn IP invoer: ftp://192.168.xx.xx dan werkt het niet.
Ik moet erbij zeggen dat ik het geprobeerd heb met met verschillende IP's en ik niet zeker weet welke ik moet gebruiken. In iedere geval werkt het niet met de IP die ik opvraag met www.myip.com. (85.145.xx.xx)
Wanadoo helpt mij niet verder want die mogen geen info geven over het opzetten van servers.
Heeft iemand een idee?

Peter

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het opzetten van een FTP servertje voor thuis is niet echt voer voor Professional Networking & Servers....

Ik zou zeggen dat je eerst maar eens moet gaan spitten in de faqs/howtos en Search bij Network Troubleshooting.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Slim, je telnet poort openzetten, en je SMTP-poort, en je POP3-port, en 4662 is een poort voor Emule. Je hebt deze poorten (afgezien van 21) niet nodig om een FTP-server te kunnen draaien, je maakt alleen maar een groter beveiligingsrisico voor jezelf.

offtopic:
Dit is idd geen PNS-topic, eerder SA of NT

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 29-01-2006 00:12 ]

We are shaping the future

• peterbrk
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04-2025
ja, dank je, ze staan ook allemaal weer dicht, dat poort 21 voor FTp is dat weet ik , geeft het programma zelf aan, de andere waren op aanraden van. Ik heb geen idee waarvoor die waren. Maar als je iets wil testen dan zet je die in zo een geval ook even open.
maar goed, poort 21 moet genoeg zijn zeg je, dan weet ik nu niet waarom het niet werkt.
nog meer ideeen?

Peter

Verwijderd

Ten eerste kan jij zelf niet connecten naar je externe IP-adres (je router ondersteunt geen loopback). Ten tweede kan het zo zijn dat, als jij je externe IP-adres als serveradres opgeeft in de configuratie van je FTP-server, deze connecties op het interne IP-adres (zoals jij zelf probeerde) weigert. Wat je dus moet doen is de boel open zetten en even iemand anders vragen het te testen van buitenaf.

Wat misschien slim is, is je server eerst zo te configureren dat het van binnenuit allemaal werkt alvorens je de server aan internet hangt. Ga dus eerst met de configuratie kutten met je interne IP-adres zodat dat zeker werkt. Als iemand dan geen verbinding kan krijgen ligt het zeker aan de verbinding/router.

Tevens zou ik FAQ - Network Troubleshooting en Het Grote Poortmappingsverhaal eens doornemen hierover.

En tot slot; dit heeft inderdaad niets met PNS te maken. Move PNS > NT