Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp gevraagd bij het kiezen van Smartphone

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu mijn telefoon abbo eerdaags afloopt ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe telefoon.
Nu er zoveel in de aanbieding is kan ik echt geen keuze maken en is alles bij elkaar wel heel veel informatie. van al die type nummers word ik ook niets wijzer :?

De volgende eisen wil ik aan mijn telefoon/mda/sda/pda? stellen
navigatie programma
mp3 luisteren
films op de telefoon zetten om ze te bekijken.
fototjes maken is ook wel heel leuk!
Ook wil ik graag software op de telefoon kunnen zetten zoals leuke programma`s en ik wil graag dat er toetsen op de telefoon zit (zoals bij een orginele telefoon. het liefst dus geen uitklap/schuif toetsenbord) Dit hoeft natuurlijk niet maar als alles via een touchscreen+pennetje gedaan moet worden dan valt die iig af.
Mijn gevoel gaat uit naar windows mobile maar ik heb er niet zo heel veel verstand van. Maar ik had gelezen dat symbian niet zo heel veel aanvullende software heeft.

Kunnen jullie mij een beetje helpen met mijn keuze?

Dan had ik nog 2 vragen: klopt het dat tomtom alleen op windows kan en route66 op symbian? In de winkel vertelde ze me ook nog dat je voor het gebruik van route66 moest betalen voor de connectie :? dacht dat het gps systeem gewoon gratis te gebruiken was?

Tot hoever zijn die telefoons uitbreidbaar met een data kaartje?
Ik zag laatst een hele mooie sd kaart van 4 gig O-)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 15:04
Let qua uitbreiden wel op het soort slot. Een MDA Vario bijv. heeft mini SD en die zijn er dus niet in 4gb.

Verder kan ik je niet echt helpen met een keuze. Heb zelf een MDA Vario en vind het een top toestel. Maar verder heb ik niet echt ervaring met smartphones dus een echte vergelijking kan ik niet maken.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12
Deze voldoet volgens mij aan je eisen
de Qtek 8310

Afbeeldingslocatie: http://www.qtek.nl/_images/8310_250x270.jpg

een smartphone met windows mobile 5 waarmee je tomtom kan draaien icm met een bluetooth gps muis en uitbreidbaar met mini-sd geheugen.

Zie hier voor meer info http://www.qtek.nl/8310_features.asp

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 28-01-2006 21:21 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
tomtom draait op symbian en windows mobile, route66 draait ook op symbian en windows mobile. Bij beiden hoef je niet te betalen voor hun dienst, tenzij je een extra dienst neemt dat over gprs gaat (bijvoorbeeld waar files zijn, weerservice etc).
Daarnaast wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
je kan altijd toch een Gps reciever gebruiken die die file informatie uit de lucht haalt?

Budget is nog niet echt van toepassing. weet niet wat de telefoonwinkel wil schenken als ik mijn abbo verleng.

die qtec ziet er best cool uit!!!

zo ff de specs bekijken.

Verwijderd

navigatie programma
mp3 luisteren
films op de telefoon zetten om ze te bekijken.
fototjes maken is ook wel heel leuk!
Een telefoon uit de nokia N-serie lijkt me erg geschikt voor je! Ze kunnen allemaal alles wat je hierboven beschreven hebt. Zelf heb ik een N90 en ben hier uitermate tevreden mee. Ik gebruik hem met Route66 mobile, en dit werkt uitstekend. Ook gebruik ik hem met een 512mb geheugenkaart als mp3 speler. Verder is er uiteraard de 2mp camera met autofocus en carl-zeiss lens die hele leuke plaatjes schiet, en nog betere filmpjes :)
Verder werkt mobiel internet over umts ook heel erg fijn, maar je betaald alleen iets van 5euro per megabyte, maar als je het bij MSN, email, en pda.tweakers.net houdt zul je niet aan 1mb per maand komen

Als het klap-design en formaat van de N90 je niet zo bevalt zou je eens naar de N70 kunnen kijken, maar dan mis je de Carl-Zeiss lens, het hoge-resolutie scherm en de UMTS van de N90.

Het gebruik van Route66 is uiteraard gratis, maar je zult alleen de software en een (bluetooth) gps ontvanger moeten aanschaffen.

Edit: Beide telefoons lopen op de nieuwste versie van Symbian, en er is (heel) erg veel software, games voor beschikbaar. Van acrobat-reader, word, excel, mp3 spelers tot N-Gage (3d) games

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zat zelf ook al te kijken naar de N serie van Nokia. Volgens mij zijn die wel weer wat goedkoper dan de qtec.
ze hebben 256.000 kleuren ipv de 64.000 maar ik weet niet of je dat merkt.
ook die carl zeis lens is wel heel erg mooi.
Maar het is wel weer cool als je kan zeggen dat je windows op je telefoon hebt.

weet iemand wat voor processor die N serie heeft?

voorderest nog belangrijke zaken die ik over het hoofd zie in mijn enthousiasme?

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Er zijn vrij veel smartphones (Windows Mobile for Smartphones & Symbian Series 60 met name) die aan je eisen voldoen. De Qtek 8310 is bijvoorbeeld een leuk toestel net als de Nokia N70, draaiende op Symbian Series 60. Dit zijn de wat recentere (candybar) smartphones die op dit moment beschikbaar zijn. Wat de prijs betreft, vergeet niet dat je de Qtek 8310 ook als operator branded veries kunt kopen, deze zijn vaak een stuk goedkoper.

Er is voor Series 60 bovendien juist vrij veel software verkrijgbaar en zoals eerder gezegd draait TomTom ook op dit besturingssysteem. Voor Windows Mobile for Smartphones is het software aanbod zelfs minder groot naar mijn weten. Het Windows Mobile for Pocket PC (Phone)s platform beschikt wel over een heel groot assortiment aan extra software, deze maakt echter gebruik van touchscreen input. Een verschil in kleuren alleen zul je tussen 64k en 256k nauwelijks merken, deze twee schermen zullen echter wel van elkaar verschillen. De resolutie van het scherm van de 8310 is echter wel hoger dan die van de N70 (de N90 heeft wel een hoge resolutie maar is een clamshell) en je zult dus een fijnere beeldkwaliteit hebben. De processor van de N70 is 220 MHz, Symbian gebruikt echter wel minder resources dan Windows Mobile.

Wat betreft je gewenste specificaties, je kunt op verschillende vergelijkingssites toestellen selecteren op basis van deze specificaties. Dit kan bijvoorbeeld bij www.nieuwemobiel.nl en www.gsmarena.com. Vervolgens kun je reviews van deze toestellen lezen op sites als Mobile-Review.com. Hiernaast kun je uiteraard ook hier ervaringen lezen in de centrale threads en je vragen daar stellen mocht je deze hebben.

Zoals leesbaar in de policy zijn dit soort topics echter niet toegestaan. Je zult deze keuze zelf moeten maken aangezien hij ook grotendeels afhangt van je persoonlijke voorkeur en wensen.

Internet & Telefonie - policy en FAQ

[ Voor 18% gewijzigd door Eggy op 28-01-2006 22:38 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.