aanleiding:
te weinig schijfruimte, trage compu bij meerdere simultane schijfacties, gebrek aan betrouwbaarheid
vreselijke stoere zelfbedachte oplossing;
bij informatique 2 Maxline III, Sata300 250 gb schijven kopen, in raid 1 hangen en windows op installeren (specs). Zou m'n mobo moeten kunnen: Supports 2 serial ATA plus 1 ATA 133 - RAID 0, or 1, 0+1, JBOD is supported - Booting from RAID
M'n voeding is voorzien van sata power aansluiting
uiteindelijke situatie:
Schijven worden correct door de bios gezien. Ik kan, mbv sata (raid) drivers van mobo op floppy, windows meestal installeren. Soms echter loopt de instal bij het zoeken naar schijven/partities vast. Wanneer de instal lukt, boot windows vervolgens doorgaans niet. Soms hangt m'n compu al bij het zoeken naar bootable disks, soms bij het opstarten van windows
Wat heb ik al geprobeerd;
- allereerst uitsluiten dat de raid de oorzaak is, dus raid uitschakelen in bios, 1 schijf afkoppelen en windows installen op 1 losse schijf. Resultaat is hetzelfde
- nieuwe drivers downloaden en floppy bakken
- winxp met sp2 geslipstreamed gebruiken ipv me standaard windows xd
- bios updaten naar nieuwste versie
- firmware van disk proberen up te daten, maar was al laatste versie
- windows booten vanaf pata schijf met 1 sata schijf aangesloten -> windows boot nie
Uiteraard ben ik bekend met de problemen tussen maxtor sata en nforce4, maar;
- dit is nforce 2
- bios update zou dit moeten verhelpen
- firmware update zou dit moeten verhelpen
iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik zou de schijven graag als SATA laten draaien ipv Sata300, maar er zit niet echt iets van een jumper daarvoor op de schijven...
te weinig schijfruimte, trage compu bij meerdere simultane schijfacties, gebrek aan betrouwbaarheid
vreselijke stoere zelfbedachte oplossing;
bij informatique 2 Maxline III, Sata300 250 gb schijven kopen, in raid 1 hangen en windows op installeren (specs). Zou m'n mobo moeten kunnen: Supports 2 serial ATA plus 1 ATA 133 - RAID 0, or 1, 0+1, JBOD is supported - Booting from RAID
M'n voeding is voorzien van sata power aansluiting
uiteindelijke situatie:
Schijven worden correct door de bios gezien. Ik kan, mbv sata (raid) drivers van mobo op floppy, windows meestal installeren. Soms echter loopt de instal bij het zoeken naar schijven/partities vast. Wanneer de instal lukt, boot windows vervolgens doorgaans niet. Soms hangt m'n compu al bij het zoeken naar bootable disks, soms bij het opstarten van windows
Wat heb ik al geprobeerd;
- allereerst uitsluiten dat de raid de oorzaak is, dus raid uitschakelen in bios, 1 schijf afkoppelen en windows installen op 1 losse schijf. Resultaat is hetzelfde
- nieuwe drivers downloaden en floppy bakken
- winxp met sp2 geslipstreamed gebruiken ipv me standaard windows xd
- bios updaten naar nieuwste versie
- firmware van disk proberen up te daten, maar was al laatste versie
- windows booten vanaf pata schijf met 1 sata schijf aangesloten -> windows boot nie
Uiteraard ben ik bekend met de problemen tussen maxtor sata en nforce4, maar;
- dit is nforce 2
- bios update zou dit moeten verhelpen
- firmware update zou dit moeten verhelpen
iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik zou de schijven graag als SATA laten draaien ipv Sata300, maar er zit niet echt iets van een jumper daarvoor op de schijven...
doet niet aan icons, usertitels of signatures