Toon posts:

[router] Krijg ASUS SL1000 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al de hele avond te kloten om een Asus SL1000 router aan de praat te krijgen, als vervanging voor mn 3Com OfficeConnect.

Situatie: Motorola 5100E modem van upc, aangesloten op WAN poort van de SL1000, en 2 pcs op de router aangesloten.

Ik kan met geen mogelijkheid op 192.168.1.1 (de router, om te configureren) komen.

Geprobeerd:

- Automatisch IP adres verkrijgen aan en uit, dus zelf ook ip adressen geprobeerd (192.168.1.2).
- Reset van de router (denk ik goed gedaan, staat moeilijk omschreven in de handleiding). Dus power off, 5 seconden wachten, power aan, 5 seconden wachten reset knop indrukken, na 5 seconden als het lampje knipperd weer reset indrukken.. Goed?
- Verschillende browsers geprobeerd
- Firewall uitgezet
- Pingen naar 192.168.1.1 werkt wel trouwens

Ik heb precies volgens het boekje gewerkt.

Ik heb met pc nr 2 heel even het controlpanel gezien, dit was toen het geheel nog niet goed aangesloten zat en pc1 in de WAN poort geprikt zat en de WAN kabel in de PC1 connectie.

Tijdens de Wizard die ik toen kreeg, kon ik op een gegeven moment ook niet verder.

Ik kreeg toen de melding van IE ''Sever niet gevonden etc'' en die krijg ik nu alleen maar op de 2 pc's.

help.. :(

Verwijderd

Kun je wel telnetten naar poort 80 op de router? Heb je ook poort 8080 geprobeerd (en voor de zekerheid poortje 443, SSL, ook)? Zegt de handleiding nog iets aparts over het benaderen van de webinterface?

Als dat allemaal niets helpt zou ik er gewoon mee terug naar de winkel gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Andere poorten maakt niet uit, kom die verdomde Controlpanel pagina gewoon niet op.
De handleiding zegt dat als je er niet op kunt komen, je zelf een IP adres moet invullen alá 192.168.1.2, maar dat werkt ook niet dusja..

Iemand?..

Verwijderd

Topicstarter
k heb de SL1000 nu aan de praat, door herhaaldelijk resetten, maar het houdt niet over. Ook firmware ge-update. De snelheid waarmee ik met het internet verbonden ben is een drama ineens.

Zonder de router ertussen haal ik een dikke 900nogwat KB/s down, en met de router rond de 300. Ook is de snelheid dan niet constant, maar schiet de hele tijd omhoog en omlaag.

Wat doe ik niet goed?

De enige instellingen die ik in de modem heb gedaan is het clonen van het MAC adres, instellen van password+tijd en updaten van de firmware.

Firewall staat aan op stealth, als ik de firewall uitzet krijg ik alleen maar time-outs als ik een webpagina opvraag.

Ben ik iets vergeten?

Ik heb Chello Classic. De snelheden zijn vaak even 5 minuten goed (930 KB/s down en 120 KB/s up) om vervolgens weer een seconde of 30 dramatisch te zijn (fluctuerende snelheden tussen 0 en 900 KB/s, incl. time-outs etc..).