Toon posts:

Asus 6800XT unlock fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Asus 6800XT 128MB AGP kaartje binnen gekregen en heb met rivatuner de 1e pipelines proberen te unlocken. Rivatuner vraagt om een reboot, gedaan, maar nu krijg ik na het opstarten van windows alleen een blauwe kleur van mijn achtergrondkleur te zien, soms komen wat snelkoppelingen door maar ik kan nergen op klikken en het wordt ook vaker tijdelijk zwart.
Ik heb al geprobeerd om in veilige modus RivaTuner op te starten maar dan krijg ik mijn videokaart niet in het lijstje te zien omdat hij driver fout geeft in het programma of zoiets.
Wie heeft hier ervaring mee? Of heeft iemand ideeën? Vast bedankt.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Unlock ongedaan maken. Dat is de enige oplossing imho.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluk-Kluk op 28-01-2006 19:12 ]

Powered By C8H10N4O2

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:08:
Ik heb vandaag mijn Asus 6800XT 128MB AGP kaartje binnen gekregen en heb met rivatuner de 1e pipelines proberen te unlocken. Rivatuner vraagt om een reboot, gedaan, maar nu krijg ik na het opstarten van windows alleen een blauwe kleur van mijn achtergrondkleur te zien, soms komen wat snelkoppelingen door maar ik kan nergen op klikken en het wordt ook vaker tijdelijk zwart.
Ik heb al geprobeerd om in veilige modus RivaTuner op te starten maar dan krijg ik mijn videokaart niet in het lijstje te zien omdat hij driver fout geeft in het programma of zoiets.
Wie heeft hier ervaring mee? Of heeft iemand ideeën? Vast bedankt.
In veilige modus laadt je zo min mogelijk drivers mee. Je moet in veilige modus dus ff de VGA drivers er af schoppen, dan doet je kaartje het weer goed. Dan in gewone windows weer opnieuw installeren en dat ene bitje vermijden.

@Kluk kluk, Rivatuner is gewoon softwarematig, dus het heeft helemaal niks te maken met de bios.
Haha en dan snel je post editten he ;)

Drivers verwijderen met driver cleaner o.i.d.

[ Voor 11% gewijzigd door WillemJanJansen op 29-01-2006 18:25 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WillemJanJansen schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:12:
[...]

In veilige modus laadt je zo min mogelijk drivers mee. Je moet in veilige modus dus ff de VGA drivers er af schoppen, dan doet je kaartje het weer goed. Dan in gewone windows weer opnieuw installeren en dat ene bitje vermijden.

@Kluk kluk, Rivatuner is gewoon softwarematig, dus het heeft helemaal niks te maken met de bios.
of alleen rivatuner er af gooien :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
GoldenSample schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:13:
[...]

of alleen rivatuner er af gooien :)
Werkt soms niet, als je RT uit hebt staan, is je unlock nog steeds actief..

Verwijderd

Topicstarter
probeer het nu

edit: driver verwijdert in veilige modus, normaal gestart, rivatuner verwijdert. opnieuw opgestart, alles werkt maar zonder 6800xt driver,dus die installeer ik.. maar dan krijg ik weer geflikker en scherm dat weinig laat zien.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt met een nieuwe 6800xt driver (niet van meegeleverde cd) bedankt voor replies.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

WillemJanJansen schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Werkt soms niet, als je RT uit hebt staan, is je unlock nog steeds actief..
toen ik het deed niet maar je zegt ook soms dan is het inderdaad een kwestie van drivers deleten ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1