SB Audigy LS met Logitech X530 geen center speaker?

Pagina: 1
Acties:

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 23:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Hey mede tweakers en audio fanaten :)

Ik heb sinds vandaag een X530 van logitech aangeschaft, opzich allemaal prima alleen krijg ik de center speaker niet aan de praat. Als ik de ruis test doe van de software die bij de SB Audigy LS zit doen alle speakers het op de center na.

Als iemand hier een oplossing voor heeft zou je me er echt heel blij mee maken, ik heb hier al gezocht, gegoogled maar kom er echt niet uit :(

Alvast bedankt!

I am the great Cornholio!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Heb je wel ingesteld dat het om een 5.1 setje gaat? Zowel in Windows-luidsprekerinstellingen als in je creative software. En kun je wel aanklikken dat je je centerspeaker wil testen, staat er een 5.1 of een 4.1 setje inbeeld bij de test? En als je een ruistest doet, geeft de software wel aan dat er geluid moet zijn, maar hoor je niks, of geeft je software geen centerspeaker weer én hoor je niks?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
beide staan op 5.1 ingesteld, ook in de software staat 5.1. De ruis test geeft ook aan dat hij de centerspeaker gebruikt maar het blijft gewoon stil :(

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
toevallig dit heb ik nu ook, ik heb sinds vandaag dit setje en na alles ingesteld te hebben bij windows en NVmixer doet mijn center speaker het ok niet.
als ik de speakers configureer bij NV mixer hoor je dat hij het doet en geeft hij een pieptoon (terwijl de andere boxen een ruis geven bij de test) ik weet niet of dat zo hoort?? daarna geeft hij geen geluid meer bij muziek of games.

de sub is goed aangesloten op mn NF4 board en de drivers heb ik ook al gereinstalled (Nvidia 6.70)

• LV-426
MaNiC_MiNd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:15:
beide staan op 5.1 ingesteld, ook in de software staat 5.1. De ruis test geeft ook aan dat hij de centerspeaker gebruikt maar het blijft gewoon stil :(
Als de test aangeeft dat er signaal gegeven wordt en je hoort niks dan zou je setje en/of aansluitingen (kabels) kapot kunnen zijn.

Verwissel eens links-rechts met center-subwoofer aansluiting op je audigy dan kun je controleren of er wel of geen signaal is en of je setje dus kapot is of niet. Eventueel de aansluiting op je basbox omwisselen, dan kun je nog checken of het om alleen de speaker gaat.

• LV-426
detonated schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:27:
...daarna geeft hij geen geluid meer bij muziek of games.
Muziek is meestal stereo, dus normaal gesproken zal je niks uit je center horen, en games zijn niet altijd 5.1 maar dan 4.1 of minder dus ook dan geen geluid uit je centerspeaker.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

LV-426 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:50:
[...]

Muziek is meestal stereo, dus normaal gesproken zal je niks uit je center horen, en games zijn niet altijd 5.1 maar dan 4.1 of minder dus ook dan geen geluid uit je centerspeaker.
De x-530 gebruikt normaliter alle speakers voor het weergeven van stereo (de center en rears doen een beetje mee om aan te vullen en de subwoofer vult de bas aan omdat de links en rechts voor hier niet toe in staat zijn).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
LV-426 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:41:
[...]
Als de test aangeeft dat er signaal gegeven wordt en je hoort niks dan zou je setje en/of aansluitingen (kabels) kapot kunnen zijn.

Verwissel eens links-rechts met center-subwoofer aansluiting op je audigy dan kun je controleren of er wel of geen signaal is en of je setje dus kapot is of niet. Eventueel de aansluiting op je basbox omwisselen, dan kun je nog checken of het om alleen de speaker gaat.
Done that, gewoon geluid ;)

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
is er dan geen mogenlijkheid om muziek/games via alle speakers af te spelen want daar heb ik dit setje voor gekocht, (nog) niet voor DVD

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 13:03
Ik had in het begin hetzelfde probleem, het signaal voor de woofer wordt nu naar de centerspeaker gestuurd (te laag, dus dat hoor je niet) en het signaal voor je center wordt naar de woofer gestuurd (te hoog, dus dat hoor je ook niet).

Je zult een tooltje nodig hebben om dat om te draaien, bij mij kon dit met een nvidia tooltje (ik heb een soundstorm van m'n NForce2)..
Ik zoek even de link, mss werkt het bij jou ook, ondanks dat je een creative kaart hebt. :)
edit: http://www.nvidia.com/object/nvswap_1.0.html

[ Voor 15% gewijzigd door TiBoD op 28-01-2006 22:39 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Thnx voor de link, heb ook een soundstorm. Alleen heb ik nu niets meer op mn links en rechts voor :(

• LV-426
Bor de Wollef schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:56:

De x-530 gebruikt normaliter alle speakers voor het weergeven van stereo (de center en rears doen een beetje mee om aan te vullen en de subwoofer vult de bas aan omdat de links en rechts voor hier niet toe in staat zijn).
Sorry, maar dat achter voor aanvult is onzin. Ten eerste, mijn X-530 setje doet dat toch echt niet. 2, waar staat dat dat zo is, iig niet op de Logitech site. Ten derde zou het ook niet echt een slimme of logische zet van Logitech zijn als dat hardwarematig in je setje geregeld zou zijn. Al is het wel een optie bij de Z-5500, maar let op ik herhaal: een optie, niks standaard instelling.

Misschien dat jij CMSS aan hebt staan of een andere softwarematige upmix van je stereo geluid. Dat de subwoofer de bas "aanvult" vind ik ook een beetje krom klinken, maar inderdaad: lage tonen gaan naar de subwoofer. De lage tonen worden gescheiden onder een bepaalde frequentie, dus kun je niet echt van aanvullen spreken.
Je bedoelt dat alles nu klopt? Of dat het je speaker niet kapot is?
Wat TiBoD zegt kan inderdaad de oorzaak zijn.
detonated schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:24:
is er dan geen mogenlijkheid om muziek/games via alle speakers af te spelen want daar heb ik dit setje voor gekocht, (nog) niet voor DVD
Ja die mogelijkheid is er wel, je kunt je muziek softwarematig upmixen, oa via de software van je geluidskaart zoals creative's CMSS, of met AC3Filter (leef je uit met de matrix), etc. Dan krijg je dus virtual surround. En voor games is soms 4.1 meer dan genoeg (centerspeaker is meer bedoeld voor stemmen in films, 4.1 bleek niet voldoende te zijn) en soms zijn games 5.1 dus ik zie je probleem niet. Maar gezien je vraag gok ik dat je nog een hoop te leren hebt dus lees eerst eens de faq's van GoT, doe wat search op GoT of Google.

[ Voor 7% gewijzigd door LV-426 op 28-01-2006 23:34 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Wat het was weet ik niet, met de soundstorm wilde het in eerste instantie niet. Dus zonet weer terug gegaan naar de Audigy en die doet het nu prima, allemaal bedankt voor de hulp! B)

Pagina: 1