Toon posts:

zwart-wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een vervelend probleem ik heb mijn tv aangesloten op mijn pc via een s-video plug daaraan zit een s-video - composiet adapter stekertje en deze gaat dan daar de scart van mijn tv (als je nog kan volgen :) )nu is het probleem dat ik geen kleuren op mijn Tv heb :? ik heb een Asus radeon 9600 en de nieuwste catalyst drivers (6.14. ...) kan mij iemand helpen??
ik heb ook al eens geprobeerd kleuren patronen toe te passen maar zonder resultaat ;(

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:10
Bij mijn tv kan ik 2 keer s-video kanaal pakken (sony 60 cm breedbeeld triniton) , daarvan is er idd 1 zwart/wit

Specs

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb je deze al eens doorgelezen: De grote tv-out FAQ ?

daar staan een aantal goede hints in.

Wat ik nu even niet 100% snap uit je verhaal: zit die S-Video kabel nou meteen in je scartblok, of zit er nog een converter-stukje naar composiet --> en die weer in je scartblok?

Je kunt meerdere dingen proberen:

- S-Video kabel meteen in de S-Video ingang in je TV (mits aanwezig natuurlijk)
- Scart kabel in je andere scartingang proberen (mits aanwezig natuurlijk)

Zijn deze beiden niet aanwezig, is de kans groot dat je TV het S-video signaal niet ondersteunt en zul je hem via een composiet kabel moeten aansluiten ben ik bang.

Dus even deze stappenlijst doorlopen: De grote tv-out FAQ

[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 28-01-2006 18:58 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
vroeger had ik een radeon 9200 (composiet uitgang) en daar sloot ik mijn tv gewoon rechtstreeks over composiet aan en had ik nergens problemen mee (wel kleur dus) mijn 9600 heeft nu een s-video uitgang maar omdat ik een 2 aderig kabel door het huis heb liggen ga ik niet over op s-video en flop ik er bij mijn videokaart een s-video - composiet kabeltje tussen

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/verloop-radeon.jpg

hier heb ik wel gezien dat mijn pinnetje links boven weg is (lijkt niet afgebroken maar mss is er deze gewoon nooit geweest)

voor de rest wordt ik ook niet veel wijzer uit het hierboven vermelde forum :X