[Asus V6VA] externe 20" LCD @ 1600x1200

Pagina: 1
Acties:

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Vorige week kocht ik bij 4launch een Asus V6VA. Ben er tot hiertoe erg tevreden over maar er is één ding wat ik maar niet in orde krijg: de VGA aansluiting juist aansturen! |:(
Bedoeling is de laptop tijdens kantoorgebruik naast voeding, muis en toetsenbord ook aan een externe LCD te hangen (20" Dell 2001FP). Dat scherm draait op 1600x1200, een resolutie die ik wel uit de VGA aansluiting kan toveren na wat geklooi met settings. Probleem is echter dat wanneer ik overschakel van m'n laptopscherm naar de LCD via Fn + F8, hij eerst de LCD aanstuurt op de SXGA resolutie van 1400x1050 waarna ik dan via de bijgeleverde Ati tool in m'n tray de resolutie moet juist zetten.

Bestaat er een manier om ervoor te zorgen dat die Fn+F8 combinatie zo getweakt wordt dat hij meteen begint op 1600x1200?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan niks aanpassen aan dat tooltje van Asus.

Je zou wel kunnen denken aan Ultramon.
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ik had al gedacht aan WinXP hardwareprofielen veranderen (zoals bij 'n docking station bvb.), ATi schemes en ook wat met Powerstrip liggen spelen maar nergens vond ik iets wat makkelijk programmeerbaar was. Die Ultramon ga ik zeker eens uittesten!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Werkt het niet als je de volgende stappen doorloopt wel met monitor aangesloten?

- right mouse op desktop, properties
- settings tab en dan 2e monitor selecteren via dropdown
- 1600x1200, 32bit etc instellen en apply
en optioneel kan je ook nog aangeven of het scherm extended moet worden of gewoon gekloond voordat je applied

klaar .... dan zou het als het goed is standaard zodra je een externe monitor aansluit op 1600x1200 moeten draaien als je met FN+F8 toggelt

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |