Beste Tweakers,
Ik probeer in een script een tabel te ontleden.
Ik wil alle rij'en 1 voor 1 in een array genaamt: $rij
Vervolgens wil ik dat die rij eruit 'gesloopt' word en dat ik de rest van de tabel overhoudt in $cutted_table.
Ik heb daarvoor dit bedacht:
Functie:
?>
Mijn probleem is dat ik totaal geen losse rij'en krijg en dat me knip functie ook niet (goed) werkt.
Als ik print_r($cutted_table) doe krijg ik eerst de orginele tabel klopt, 2de de tabel -1 rij klopt, maar de 3->22 krijg ik iedere keer 2de resultaat.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, jullie wel?
Ik heb o.a. php.net van onder tot boven uitgekleed maar er nix Werkends tussen kunnen vinden (allerlei functies etc) jullie zijn me laatste hoop
Ik probeer in een script een tabel te ontleden.
Ik wil alle rij'en 1 voor 1 in een array genaamt: $rij
Vervolgens wil ik dat die rij eruit 'gesloopt' word en dat ik de rest van de tabel overhoudt in $cutted_table.
Ik heb daarvoor dit bedacht:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $rij = array(); $cutted_table = array(); $cutted_table['0'] = $table; for($i=0; $i<=22; $i++) { $aantal = $i+1; //Zoekt naar $needle, geeft alles daarvoor terug. (exl. $needle). $rij["$aantal"] = rev_strstr($cutted_table["$i"], '</tr>'); //Zoekt naar $needle, geeft alles daarna terug (inc. $needle). $cutted_table["$aantal"] = stristr($cutted_table["$i"], '</tr>'); } |
Functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php //Zoekt naar $needle, geeft alles daarvoor terug. (exl. $needle). function rev_strstr($haystack,$needle) { $lookfor=explode($needle,$haystack); return $lookfor[0]; } |
?>
Mijn probleem is dat ik totaal geen losse rij'en krijg en dat me knip functie ook niet (goed) werkt.
Als ik print_r($cutted_table) doe krijg ik eerst de orginele tabel klopt, 2de de tabel -1 rij klopt, maar de 3->22 krijg ik iedere keer 2de resultaat.
Ik weet niet meer wat ik moet doen, jullie wel?
Ik heb o.a. php.net van onder tot boven uitgekleed maar er nix Werkends tussen kunnen vinden (allerlei functies etc) jullie zijn me laatste hoop
[ Voor 7% gewijzigd door Ramasha op 28-01-2006 17:26 ]