Toon posts:

[Apache] Rewritecode werkt niet bij nieuwe hoster

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kortgeleden gewisseld van hostingbedrijf. Mijn site verhuisd, nameservers veranderd alles goed en wel, maar nu functioneert mijn site niet meer omdat de mod_rewrite functie niet meer goed werkt.

code:
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^jeu/(.*)/([0-9]+)-(.*).html jeu.php?id=$2&naam=$3&categorie=$1

als ik bijvoorbeeld naar /jeu/actie/22-spel.html ga kom ik wél op de pagina jeu.php terecht, maar zo te zien worden de id=$2&naam=$3&categorie=$1 niet goed doorgegeven. Als ik de pagina jeu.php zonder ?id=22..... etc. open zie ik namelijk dezelfde pagina vol mysql foutmeldingen.

Er is dus iets mis met de rewritecode, maar ik heb alles geprobeerd en niets lijkt te werken. Het probleem kan hem misschien zitten in het feit dat mijn oude host waar wel alles werkte gebruik maakt van apache 2/fedora. Mijn nieuwe host waar het nu niet werkt maakt gebruik van Apache/1.3.33. Misschien een syntax probleem?

Ik heb de mod_rewrite guides van 1.3 <-> 2 al uitvoerig bekeken en vergeleken maar ik kom er niet uit. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 16:14
De rewrite-module moet natuurlijk wel in Apache worden ingeladen (LoadModule) en htaccess moet de juiste privileges hebben om deze toe te passen (de Allow-directive in je (virtual-)host container).

Ahh. Ik heb ditzelfde probleem gehaad. Print je $_SERVER['argv']-array eens?
Ik meen dat ik het probleem ook nooit heb kunnen vinden, maar een her-install van apache het heeft opgelost (op n linux server)

[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 28-01-2006 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had ik moeten melden. Mod_rewrite module is ingeladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat? Wanneer ik
print $_SERVER['argv'];

gebruik zie ik alleen het woordje "Array" staan in php.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan zal het wel een Array zijn he 8)7 probeer dit eens ;)
PHP:
1
print_r($_SERVER['argv']);

Evenwel zie ik niet hoe argv gerelateerd is aan de rewritecode? Voor zover ik weet worden argv en argc namelijk alleen gebruikt indien je PHP via de commandline draait? :)

[ Voor 49% gewijzigd door Spider.007 op 28-01-2006 17:25 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Met die code staat er slechts
Array ( )

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:27:
Met die code staat er slechts
Array ( )
Dan is het een lege array wat ik niet onlogisch vindt gezien mijn eerdere opmerking over het zoeken in deze richting ;) Doe eens een print_r van je $_GET om te kijken wat er in de URL voor parameters staan? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Die is zoals ik verwachtte ook leeg..., die URL informatie wordt dus niet goed doorgegeven.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft nogal haast, het kost me helaas duizenden bezoekers. Als iemand me even kan contacten wil ik dit probleem evt. ook tegen betaling laten oplossen.

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:32
Wat schuift het?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:13
En volgens mij is dit weer niet de bedoeling van GoT. Zo zie je maar weer, als je veel bezoekers hebt, moet je niet zomaar switchen van hoster ZONDER eerst te testen. Waarom heb je die 2 hosters dan ook niet een maand naast elkaar laten draaien.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Right....Lees Het algemeen beleid #spam nog eens goed door: En dan met name het stukje: Wervingsacties van welke aard dan ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Creepy op 29-01-2006 10:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.