Toon posts:

[BF2] Artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal dagen wat problemen met BF2. Ik kreeg allemaal rare gekleurde vakken door mn beeld, zo erg dat het niet meer speelbaar was.

Specs: P4 3,4 ghz / 1024 MB RAM / Radeon 9800PRO 128 MB

Ik dacht meteen aan oververhitting en draaide mn kast open. Keek naar mn fans, die werkten allemaal nog. Voelde aan mn 3d kaart, die voelde echt niet zo heet aan.

Toen dacht ik eraan dat ik het probleem ongeveer kreeg toen ik de nieuwe catalyst (6.1) had geinstalleerd, dus heb ik die compleet verwijderd en de 5.9 (de oude waarmee ik het probleem nooirt had) geinstalleerd.

Ik startte BF2 opnieuw op en het probleem werd alleen maar erger, dit maal werd de grond (toen ik in een vliegtuig zat) helemaal zwart en op den duur kon ik amper meer iets zien, en mn PC rebootte spontaan.

Het gekke is dat andere spellen nog perfect werken (zowel met 6.1 als 5.9 versies van de drivers), ik heb bv. Doom 3 getest, en ook 3DMark2005 kreeg ik een score die vergelijkbaar was met systemen die vergelijkbaar zijn met het mijne.

Mijn kaart is ook niet overclocked (of ooit geweest), het is er een van Club3D btw.

Iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Heb je Driver Cleaner Pro gebruikt voor het verwijderen van je drivers ...?

Verwijderd

Topicstarter
nee, een programma van ATI zelf (Ati driver remover ofzo heet het denk ik)

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde kaart alleen dan wel naar een XT geflashed. Geen problemen verder hiet.

Ik adviseer je de Ati Catalyst even te uninstalleren en daarna Driver Cleaner Pro te draaien. Vervolgens 6.1 of de laatste Omega Drivers erop en het zou goed moeten werken. Hier werkt het op die manier iig prima.

Verwijderd

Topicstarter
Heb drivers met Driver Cleaner Pro eraf gegooid (zoals er in de read me stond)

Nieuwste Omega drivers erop gezet

Ging in BF2 (en mn settings van graphics en keys waren weg, gek, want ik heb niks gedaan), alles terug gezet, server gejoined, zelfde problemen

Had wat screenshots gemaakt, maar ik vind ze niet in de BF2 map, waar plaatst ie ze?

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-11 12:22
Ik heb ook last van artifacts (en niet zo'n beetje ook) in BF2.
Dhzeropoint eraf gegooid, Omega erop gezet, baatte niet.
Ik wilde toch spelen, heb ik alles op low gezet.
Geen artifacts, probeer jij het eens?
Dan weet je iig dat het niet aan de kaart ligt.

Bij mij ligt het waarschijnlijk aan de koeling, maar da's offtopic.

En die screenshots zijn gewoon niet gemaakt.
Waarschijnlijk doordat het geheugen te vol was :/

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Bondt op 28-01-2006 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
net alles op LOW gezet, geen problemen gehad.
zet 2 dingen (terrain en textures denk ik) op medium, en het gezeik begint weer.

wat kan dit toch zijn? ik zie niet in waarom het door hitte zou zijn, het heeft maanden perfect gewerkt op dezelfde settings, en andere toepassingen (doom 3 en 3dmark05 (wou HL2 nog testen maar gaf een error tijdens installatie :/)) werken perfect.

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-11 12:22
Heb je je memory al getest?
Zoek effe op Google naar Memtest :)
Want terrain en texturess zijn echt memory eisende opties.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 00:31

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik heb ook in Battlefield 2 (demo) last van artifacts, daarnaast heb ik opeens problemen dat hij op willekeurige momenten harstikke traag wordt. Zeg maar 0.5 fps. En af en toe zijn gedeeltes van mijn landschap zwart als ik zoom. Nieuwe drivers geprobeerd, demo opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Mocht niets baten. Zometeen ga ik de opties testen voor de textures en terrain.

specs

Verwijderd

Topicstarter
memory getest, geen enkele error

had bijna gehoopt dat ik wel errors had, was mn probleem met een aantal euro opgelost.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gooi de cache map eens leeg in je mijn documenten/bf2/mods/cache dir. Als je na deinstalleren niet gekozen hebt om alles te verwijderen, en deze staan er nog altijd in, zou je het eens kunnen proberen... suc6

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44

Shabbaman

Got love?

Zozo, een club3d kaart? Ik heb sinds half december ook ineens problemen met BF2, maar andere spelen doen het redelijk tot goed (een sporadische crash in civ4 daargelaten, en firefox heeft soms ook kuren (maar da's geen spel)). Bij mij crasht het hele systeem echter gelijk.Ik heb nog steeds geen oorzaak gevonden: alle temperaturen zijn normaal, memtest vindt niets, andere voeding geeft hetzelfde probleem. Ik ga nu windows maar eens opnieuw installeren, dat is eigenlijk de enige oplossing die ik nog kan bedenken.

Ik vermoed dat of mijn moederbord er geen zin meer in heeft (maar hoe ik daar achter moet komen...), of dat de kaart het gewoon begeven heeft. Maar ja, bewijs dat maar eens. De gasten in de winkel waar ik 'm gekocht heb zijn in ieder geval niet bijster cooperatief. Overigens verkopen ze wel ineens geen club3d meer.

Ik heb trouwens geen radeon maar een geforce 6600.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Pagina: 1