[Toetsenbord] Welke te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 10:50
Mijn huidige toetsenbord is aan vervanging toe, aangezien deze (Qtronix) erg goedkoop is en alles behalve degelijk. Hij maakt veel toetsaanslag geluiden en bovendien typt hij niet comfortabel. Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief. De eisen zijn dat het toetsenbord zo comfortabel mogelijk typt, het liefst met een ergonomisch design, en dat de toetsen niet teveel geluid maken bij het aanslaan. Een draadloos toetsenbord is niet noodzakelijk en een desktop set wil ik niet, vanwege het al bezitten van een muis die meer dan voldoende functioneert.

De Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 voldoet in elk geval aan het ergonomische design, maar er zitten geen mediatoetsen op een liedje over te slaan of terug te spoelen. Bovendien is mijn ervaring dat deze toetsenborden op den duur meer geluid gaan produceren. Is dit nog steeds zo bij de Microsoft toetsenborden?

Of moet ik voor een toetsenbord gaan van het merk Logitech. Hebben deze toetsenborden minder last van geluidsproductie bij de aanslag van een toets? Een G15 is natuurlijk een heel mooi toetsenbord, maar is niet ergonomisch, en bovendien zijn al die functionaliteiten niet noodzakelijk voor mij.

Kunnen jullie mij misschien adviseren welk toetsenbord ik moet nemen, die zo degelijk mogelijk is? Moet ik bij Microsoft gaan zoeken, of Logitech, of een heel ander merk?

Via de search kom ik wel veel te weten over de toetsenborden, maar vaak ontbreekt de degelijkheid. Ook ook recente multitest heb ik helaas niet kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Schelte op 28-01-2006 17:10 ]

Verwijderd

Heel persoonlijk verder, maar ik gebruik het liefste Microsoft hardware. Dat is in principe plug and play zonder irritant gedoe om (extra vertragende) drivers te hoeven installeren om extra functionaliteit werkend te krijgen :) Ook dat de toetsen inderdaad vrij zacht van geluidsproductie zijn is voor mij een reden.

Weet zo ff de naam niet welke ik gebruik, volgens mij was het de normale natural media keyboard (blauw en wit met mediatoetsen). Dat de geluidsproductie luider wordt bij langer gebruik heb ik niet echt het idee bij Microsoft, wellicht dat het komt omdat je gewent raakt aan het 'zachte' geluid :P

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Ik heb voor mn neus een logitech media keyboard liggen. Ik vind hem perfect, met media toetsen, zoals je hebt aangegeven, hier is een link: Klik. Het is wel het media keyboard elite, maar hij is precies het zelfde als de mijne (ik heb de ouder versie zie ik net, die nieuwe ziet er minder uit imo)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 10:50
Oké, aldus Lighteye valt de geluidsproductie mee van Microsoft toetsenborden tegenwoordig.

Maakt de prijsklasse van de toetsenborden verder ook iets uit? Is het puur het design en de mogelijkheden die de toetsenborden duurder maken? Of zijn deze toetsenborden ook aanzienlijk comfortabeler?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 15:58

NoTimeRemains

I know

ik hou van mijn ultra x (logitech) tobo...

lekker plat en geen poespas

This is the Way.

Verwijderd

kijk naar wat je wilt, ik houd van een toetsenbord zonder de extra toetsen voor geluid ea.

sommige toetsenborden hebben hele hoge toetsen, ik houd meer van plat.

design moet jouw aanspreken, mijn neefje heeft een rood toetsenbord en is er tevreden mee.

Kwaliteit vind je voornamelijk bij logitech en microsoft, ik koop elk jaar een toetsenbord/mouse combo van 15-20 euro en ben (hoop ik) goedkoper uit.

Wil je draadloos of (sneller) met draad, wil je er een muis bij, laser(gamers) of normaal

Neem geen balletje, als je eenmaal zonder bal gewent bent, moet je niet meer willen wennen aan het gewicht en andere nadelen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb hier een Microsoft wireless desktop comfort tobo (toetsen zijn niet gedeeld maar liggen in een ronding) maar deze heeft het volgende, als je een willekeurige toets een tijd vasthoud laat hij vanzelf na een tijdje weer los, onder het gamen erg vervelend (gebruik nog een ander tobo nood gedwongen) en de toetsen maken relatief een hels kabaal :/

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Pagina: 1