Toon posts:

Limited or no connectivity probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sweex wirelees bb routertje. eerst stond er geen wachtwoord op maar dat vond ik niet zo prettig dus heb ik er een WPA passphase key op gezet. Het werkte allemaal prima totdat na een dag of twee er ineens stond "limited or no connectivity" ik begreep er niets van en heb de router ff gereset. Toen deed ie t weer prima tot een dag of twee later, hetzelfde probleem, ik zit nu dus zonder internet en lift nu stiekem met de buurman mee.

Weet iemand wat ik aan mijn probleempje kan doen? :?

Verwijderd

Even een vast IP-adres instellen in de goede range en dan naar de webinterface en je DHCP settings checken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:47:
Even een vast IP-adres instellen in de goede range en dan naar de webinterface en je DHCP settings checken.
waar kan ik een vast IP adres instellen en hoe kan ik weten wat de goede range is, wat zijn DHCP settings en wat kan ik er waar aan checken.

ik ben een n00p op netwerk gebied maargoed hulp zou fijn zijn :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder te weten welk os je gebruikt is dat niet te zeggen. Daarnaast is het wel de bedoeling dat je zelf ook een beetje op onderzoek uit gaat. Met de sleutelwoorden die JSS geeft moet het niet zo moeilijk zijn hier wat over te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er een tijdje mee bezig geweest maar t blijft me onduidelijk, als iemand zo lief wil zijn het even kort en bondig doch begrijpelijk uit te leggen ben ik zeer dankbaar. :P

ps: XP SP2
sweex wireless router.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 12:55 ]

Verwijderd

met deze info kunnen we 2 dingen doen:
- router weer resetten, en dan kijken wat voor gegevens je krijgt (dan weten we welke je nodig hebt)
- je in het boekje oid van de router laten kijken welke gegevens je nodig hebt.

kies maar.

Oftewel: wij weten wellicht veel, maar hebben geen kristallen bol (althans: ik niet). net zomin als dat wij weten welke maat schroefjes er in jouw magnetron gebruikt worden, weten wij welke adressen/range jouw router gebruikt. sweex weet dat, en heeft dat als het goed is op een of andere manier doorgegeven naar jou toe.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m gister gereset, moet ik dan uitvoeren, cmd, ipconfig /all doen en screenie posten?

Verwijderd

ja, dat geeft een hoop info. kan ik je ook vast vertellen, dat het gateway-adres wat je daar zult zien staan, het adres is waarop je router benaderbaar (via IE of andere browser) moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:58:
ja, dat geeft een hoop info. kan ik je ook vast vertellen, dat het gateway-adres wat je daar zult zien staan, het adres is waarop je router benaderbaar (via IE of andere browser) moet zijn.
dat is 192.168.2.1, dat weet ik omdat ik zo de WPA key heb ingestelt..

Verwijderd

ok, dan kun je nu 2 dingen doen.
allereerst wat eerder ook al genoemd is: naar dat adres gaan (die 192.168.2.1), en daar gaan kijken naar je dhcp-instellingen.
Wat ik echter zou willen suggereren, is dat je de ip-instellingen handmatig invult:
configuratiescherm->netwerkverbindingen->eigenschappen van die verbinding->tcp/ip
en dan instellen:
ip bv 192.168.2.11
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1
voorkeurs dns 192.168.2.1 (of dns van je provider)

Als het probleem ligt in het feit dat je router zijn dhcp-functie niet goed uitvoert, dan helpt dit.

Verwijderd

Topicstarter
ethernet adapterbladiebla

connection-specific dns suffix:
description: 802.11g usb wiles adapt.
dhcp enabled: yes
autoconfig: enabled
ipadrs: 192.168.2.1
subnet mask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.2.1
dhcp sevrer:idem
DNS servers:idem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:06:
ok, dan kun je nu 2 dingen doen.
allereerst wat eerder ook al genoemd is: naar dat adres gaan (die 192.168.2.1), en daar gaan kijken naar je dhcp-instellingen.
Wat ik echter zou willen suggereren, is dat je de ip-instellingen handmatig invult:
configuratiescherm->netwerkverbindingen->eigenschappen van die verbinding->tcp/ip
en dan instellen:
ip bv 192.168.2.11
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1
voorkeurs dns 192.168.2.1 (of dns van je provider)

Als het probleem ligt in het feit dat je router zijn dhcp-functie niet goed uitvoert, dan helpt dit.
dan maak ik dus een vast ipadres??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:09:
[...]

dan maak ik dus een vast ipadres??
heb je tip uitgevoerd en t lijkt beter te gaan, alvast bedankt :P

Verwijderd

Bij mij geeft windows wel eens een limited on no connectivity melding. Ik dacht telkens dat ik een virus oid had omdat het gewoon via een kabel was en niet wireless. Maar hem kwam door een slechte kabel. Ik wist dat de kabel slecht want soms viel ie helemaal uit. Maar ik wist niet dat je ook die melding kon krijgen met een slechte kabel. Ik weet niet of het van toepassing is op wireless maar misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Die melding komt iig voor wanneer de pc, uitgaande van xpsp2, geen ip-adres heeft. misschien ook nog wel in andere gevallen, maar ik heb hem alleen nog maar gezien bij 'geen ip'. en dat komt in principe zowel voor bij bekabeld, als bij draadloos, alleen kun je bij draadloos niet echt spreken van een kapotte draad.
Pagina: 1