Voeding Demonteren, stroom blijft er hoe lang op?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Topicstarter
Ik heb hier 4 oude AT voedingen liggen die ik wil demonteren voor de gein. (ik verveel me)

Mijn vraag is: hoe lang blijft de stroom op een voeding zelfs als de kabels zijn losgekoppeld...

ik had namelijk een keer een voeding opengemaakt en iets aangeraakt en toen kreeg ik een opsaneker (auw :+ )

ik had ook een keer een voeding die losgekoppeld was waarbij is de voeding en verwarming tegelijketijd aanraakte, waarna ik stroom door me vingers voelde lopen :/ (deze keer geen pijn :D )

Greyh0und

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05

Reptile209

- gers -

Verbind de stekkerpootjes even met elkaar (met iets geïsoleerds, een tang ofzo, en zorg dat de aan/uit aan staat) en dan ben je er denk ik wel. * Reptile209 heeft er nog nooit last van gehad :)

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 28-01-2006 16:27 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:27:
Verbind de stekkerpootjes even met elkaar (met iets geïsoleerds, een tang ofzo, en zorg dat de aan/uit aan staat) en dan ben je er denk ik wel. * Reptile209 heeft er nog nooit last van gehad :)
je bedoelt de + & - aan de achterkant?

Greyh0und

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:30

_Ernst_

Mark It Zero!

Voeding voorzichtig openschroeven en aan de onderkant de 2 pootjes van de 2 dikke elco's (cilinder achtige dingen) met elkaar verbinden met een schroevendraaier ofzo. Als ie vol zit krijg je een vonk, maar dan is ie wel meteen leeg ;)

Last.fm

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:27
of die elco klapt uit elkaar, lekkere zooi heb je dan... ;)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Speedfightserv schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:38:
of die elco klapt uit elkaar, lekkere zooi heb je dan... ;)
is toch niet erg... tzijn oude voedingen :P

Greyh0und

Verwijderd

Reptile209 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:27:
ik zou iets nemen wat geleidt, zoals metaal ;)

Verwijderd

gewoon je huisdier eraan houden >:)

Modbreak:Dit is een serieus topic, voor grappen en grollen hebben we de huiskamer.

Dit soort reacties zijn dus niet gewenst.

[ Voor 77% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2006 00:09 ]

Verwijderd

of je buurman >:)

Modbreak:En dat geldt dus ook voor jou

[ Voor 67% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2006 00:11 ]

Verwijderd

al wil je zorgen dat je voeding niet te snel ontlaad heb je een weerstand nodig, neem er dan wel 1 die grote stromen aankan

Verwijderd

Of als je hoge nood hebt doe je het even daar over heen is die meteen ontladen >:)

maar of jij dat ook bent O-) O-) O-)

Modbreak:En ook voor jou

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2006 00:15 ]

Verwijderd

Als je de aflevering van mythbusters gezien hebt: nee, en bovendien is de spanning op zon elco ook niet zo groot. De stroom echter wel

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:26
Of je knikkerd die voeding in een emmer water, ben je ook klaar. En misschien nog wel makkelijker :P

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:55:
Als je de aflevering van mythbusters gezien hebt: nee, en bovendien is de spanning op zon elco ook niet zo groot. De stroom echter wel
230 x wortel(2) = 322

behoorlijk hoog dus ;) (maar lang niet zo hoog als schrikdraad ofzo als je dat bedoeld, daar heb je gelijk in)

Last.fm

Verwijderd

je elco werkt op 12v DC, niet op 220v AC

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:04:
je elco werkt op 12v DC, niet op 220v AC
Dan ken je de werking van een schakelende voeding niet...

Last.fm

Verwijderd

nee klopt, en je hebt gelijk,, dit zegt wiki:

Schakelende voeding

Bij een schakelende voeding wordt de aanwezige wisselspanning direct gelijkgericht, waarna een elektronische schakeling deze gelijkspaning omzet in wisselspanning met een veel hogere frequentie dan van het lichtnet. Die wordt aan een hoogfrequent-transformator toegevoerd die veel kleiner kan zijn door toepassing van een ferrietkern. Van de transformator kunnen de gewenste spanning(en) door gelijkrichting en afvlakking (en stabilisatie) worden afgenomen.
Pagina: 1