Toon posts:

Problemen met email en isdn naar adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey.
wij hebben een nieuwe adsl verbinding. het oude abbonoment was een isdn abbonoment met email. ik heb nu adsl geinstaleerd en isdn verwijderd. maar nou werkt het oude emailadress (uit outlook) nietmeer. outlook geeft de foutmelding : 550 relay not permiddet. weet iemand wat dit is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ook in Outlook de nieuwe verbinding ingesteld? niet dat je nog steeds probeert te verbinden via de ISDN adapter die dus niet meer werkt. Zorg gewoon dat deze via de ADSL verbinding loopt (dus geen eigen verbinding probeert te maken).

Geef eens wat meer info van hoe het nu in elkaar zit, dan kunnen we je ook wat gerichtere antwoorden geven.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kpn adsl verbinding geinstaleerd. het oude isdn verbinding loopt nog (gaat namelijk via ander bedrijf), het moet dus nog worden opgezegd. ik heb de isdn verbinding verwijdert van de computer. in outlook heb ik bij de desbetreffende account ingesteld dat hij verbinding maakt met LAN. maar nu kan hij dus geen berichten verzenden. kan het ook zijn dat je in de modem een instelling kunt wijzigen.\

ps dat email account zat dus bij de isdn verbinding.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Je smtp (outgoing/uitgaande) mailserver dient opnieuw ingesteld te worden (in je mail programma) met de mailserver van je nieuwe provider. Probleem opgelost.

Je probeert nu mail via een mailserver van een andere provider te versturen. Dat mag niet. Zo een beetje alle providers hebben die mogelijkheid uitgezet vanwege SPAM... Je mag dus alleen mail versturen via de server van je huidige ADSL provider.

[ Voor 53% gewijzigd door Gé Brander op 28-01-2006 16:17 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

kan het niet zijn dat doordat je je isdn-abonnement opgegeven hebt dat je emailadres ook verwijderd is?

edit: te laat, zie hierboven

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik die smtp instellen dan?

Verwijderd

Topicstarter
nee isdn abbo loopt nog.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:16:
waar moet ik die smtp instellen dan?
Wat dacht je bij de instellingen van je specifieke account. Je moet iig de SMTP server instellen van je nieuwe provider :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

In je mailprogramma (zie mijn post hierboven)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
maar gebruik je dan nog wel het oude email account van de isdn lijn of krijg je dan een hele nieuwe

Verwijderd

@c700: normaal gezien moet je juist wél je emails kunnen checken met andere providers
hoe kan je anders je mails checken als je op reis bent?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Jongens, denk nou even na. Hij kan niet meer mail versturen. Dat klopt. In beide accounts dient de uitgaande mailserver op de nieuwe provider te staan. De andere settings dienen ongewijzigt te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in outlook een vakje gevonden met uitgaandemail smtp. daar staat nu smtp.concepts.nl word dat dan smtp.kpn.nl?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu het smtp uitgaande ding veranderd in de aangegeven link op mijn blaadje van kpn maar nou geeft ie de foutmelding dat hij helemaal geen verbinding meer kan maken

Verwijderd

dat moet je eens opzoeken bij de informatie die je provider je opgestuurd heeft

het kan evengoed mail-in.kpn.nl zijn oid

edit: weeral te laat :P
heb je wel verbinding met internet?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het al!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

En wat was dus de oplossing?

Pagina: 1