we hebben hier een laptopje gekregen (ja gekregen, het is maar een "oude" compaq AMD 633mhz
) hier stond echter windows 98 op en ik wilde de boel helemaal schoon maken en xp erop zetten (overigens draaide hij wel goed op 98).
Goed, XP cd'tje erin en opstarten maar: hmm.. welkom scherm van 98
de Bios ingedoken om de cd drive op first boot te zetten.
opnieuw booten: druk op een toets om vanaf de cd op te starten, hehe hij doet het.
nou niet dus
zodra je een toets hebt ingedrukt krijg je (zoals altijd) een blauw scherm, en onderin het scherm gaat ie dan bestanden laden enzo, windows executive, human interface parser en dat soort dingen
bij alle andere XP installaties die ik heb gedaan ging dit supersnel (waren kwa snelheid vergelijkbare computers, dus daar kan het niet aan liggen), zó snel dat je niet eens kan lezen wat er staat.
Nu neemt dit echter zo ontzettend veel tijd in beslag, soms wel een minuut per bestandje
Nou goed, een half uur later or so kom ik wel in het menu; druk op enter om WXP te installeren,of een installatie repareren etc. dus ik formatteer de schijf opnieuw, en laat hem beginnen met een nieuwe installatie.
tijdens het laden van de bestanden krijg ik steeds de melding dat er bepaalde files niet gevonden kunnen worden, druk esc om te negeren, en enter om opnieuw te proberen...
opnieuw proberen heeft absoluut geen zin, en als ik ze negeer wil de boel (zoals te verwachten is) niet booten (dan krijg je de melding dat bepaalde bestanden opnieuw geïnstalleerd moeten worden..
dit heb ik nog nooit meegemaakt, en heb ook geen enkel idee waar dit aan kan liggen
ik heb gezocht maar niks gevonden waar ik wat aan heb..
iemand een idee wat er aan de hand kán zijn?
voor het geval het er toe doet:
Compaq Armada 100S
AMD K6-2 533Mhz
192mb ram
5gig hd
de windows cdrom die ik gebruik is een officiele home edition sp1, er zitten wel wat krassen op (Thnx buurman
) maar de vorige 100 keren dat ik hem gebruikte deed ie het wel ondanks de krassen..
Goed, XP cd'tje erin en opstarten maar: hmm.. welkom scherm van 98
opnieuw booten: druk op een toets om vanaf de cd op te starten, hehe hij doet het.
nou niet dus
Nu neemt dit echter zo ontzettend veel tijd in beslag, soms wel een minuut per bestandje
Nou goed, een half uur later or so kom ik wel in het menu; druk op enter om WXP te installeren,of een installatie repareren etc. dus ik formatteer de schijf opnieuw, en laat hem beginnen met een nieuwe installatie.
tijdens het laden van de bestanden krijg ik steeds de melding dat er bepaalde files niet gevonden kunnen worden, druk esc om te negeren, en enter om opnieuw te proberen...
opnieuw proberen heeft absoluut geen zin, en als ik ze negeer wil de boel (zoals te verwachten is) niet booten (dan krijg je de melding dat bepaalde bestanden opnieuw geïnstalleerd moeten worden..
dit heb ik nog nooit meegemaakt, en heb ook geen enkel idee waar dit aan kan liggen
ik heb gezocht maar niks gevonden waar ik wat aan heb..
iemand een idee wat er aan de hand kán zijn?
voor het geval het er toe doet:
Compaq Armada 100S
AMD K6-2 533Mhz
192mb ram
5gig hd
de windows cdrom die ik gebruik is een officiele home edition sp1, er zitten wel wat krassen op (Thnx buurman