Toon posts:

Sony DVP DVP-NS32 en DVP-NS33: verschil...?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gewone dvd-speler nodig. Nu kan ik kiezen uit de Sony DVP-NS32 en de Sony DVP-NS33. De 32 is 10 euro goedkoper. Vreemde is... dat ik GEEN ENKEL verschil kan ontdekken tussen de twee spelers! Zie de links maar.

Stomme is ook nog eens dat de NS32 volgens de info in de winkel (stond op het kaartje EN op een sticker op de speler zelf!!!) dat die een Video D/A-convertor had van 108 MHz / 12-bits
... (Maakt dat echtveel verschil...?) Maar volgens de site is dit gewoon 54 MHz / 12-bits...

Ik heb nu dus geen idee welke ik moet kiezen...

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 15:44
Klopt inderdaad, ik stond 2 weken terug ook op het punt om 1 van deze 2 aan te schaffen maar ik kon echt geen ènkel verschil ontdekken.. De site van Sony brengt geen verschillen aan het licht zo te zien. Ik zie alleen dat de DVP-NS32 ook in het zwart te verkrijgen is, de ander niet..

Ik ben zelf uiteindelijk voor de DVP-NS52P gegaan, een type hoger dus. Kon ´m via een maat van me krijgen voor € 97,- Een nette prijs al zeg ik het zelf.

De heeft net weer wat meer functies en ziet er wat gelikter uit kwa menu enzo..

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Verwijderd

IK heb zelf de DVP-NS32, Echt een top apparaat O+ !
Speelt alles af, incl. alle gebrande CD/DVD schijfjes (+/-/R/RW) en JPEG, DivX 3,4,5 (6 pas na een firmware upgrade).
Nog geen problemen gehad, alleen nieuwe DivX bestanden wou hij niet afspelen, maar dat is sinds de firmware upgrade opgelost _/-\o_ . Altijd mooi beeld en heel makkelijk (root) menu, zonder root-kit :+ ).

Ik zag ze allebei in de Sony showroom in April 2005 en binnen ongeveer een maand had ik hem besteld.
Ik kon ook geen verschil ontdekken (ze zien er allebei ook hetzelfde uit), maar de NS33 ondersteunt Progessive en de N32 niet (als ik het me goed herinner), ik kan er alleen niks over terugvinden op de Sony site :? :X .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus uiteindelijk de NS52P gekocht! Alleen kwam ik er bij het lezen van de handleiding pas achter dat progressive scan ondersteunt moet worden door je tv... Pfffff. lekker is dat. Ik heb dus geen tv die dat odersteunt: ik heb alleen een scart-aansluiting...

Maar ik ben wel blij met de multi-disc resume die dit type heeft. En voor het eerst kan ik nu ook divx op m'n tv kijken! Mooi! :) Ik heb de firmware geupdate en kan nu zelfs ondertitels eronder plakken (en aan of uit zetten)! (Lastig dat je die subtitles meestal eerst moet synchroniseren, maar ja, daar zijn ook weer leuke utils voor. ;))

Al met al een mooi ding. Maar toch... Ik heb de uitgang op RGB staan: dat scheelt echt een heleboel dubbele lijnen/schaduwen t.o.v. de standaard video instelling! Alleen krijg ik vervolgens het beeld niet echt helder en fris, ook al stel ik andere kleuren in en zo... Beetje jammer, want het beeld is op zich wel een stuk 'smoother'. Maar ik vergeleek net Jim Carrey's Pet Detective (is nu op tv) met de dvd die ik ervan heb, en eerlijk gezegd zag de tv er frisser en scherper uit... Da's natuurlijk wel spijtig... Iemand nog een idee hoe er nog iets te verbeteren valt? Nog duurdere scartkabels misschien...?