HRIS

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Tijdens het leren van informatica, namelijk het hoofdstuk personeelsinformatiesystemen kwam ik de term AS400 tegen. Uit mijn notities + google kan ik opmaken dat dit een product, opleiding moet zijn die IBM aanbiedt. Het moet ook iets te maken hebben met opleidingeffectiviteit voor bedrijven. Kan iemand me hier meer klaarheid in brengen

Thanks!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AS/400 is de oude naam voor de IBM iSeries.

http://en.wikipedia.org/wiki/AS/400

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Had zoiets dergelijks ook al gevonden op wikipedia.nl ;) maar ik denk dat ze met die AS400 iets anders bedoelen dan een computerserie van IBM!

Citeer uit lesnotities:

opleidingseffectiviteit
vb. AS400 -> einge manier om effectief ermee te werken -> opleiding volgen bij IBM
-> IBM doet onderhoud voor jou want het is te duur (anders werknemr opleiding ervoor laten volgen)

-> Wkn beoordelen na opleiding om effectiviteit te weten.

Prof babbelt (roept) en dit zo rap dat je amper kunt opschrijven, laat staan om te begrijpen! 8)7

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zo te zien gaat 't wel degelijk over de IBM dozen ;) Die worden namelijk veel gebruikt voor grote personeelsadministratiesystemen. En verder zijn ze zodanig niet-standaard qua hoe ze werken (Geen windows, geen unix, etc.) dat je zonder opleiding van IBM (certificatie) voor het gebruik van de machine er niet goed mee kunt werken. De andere optie is dus dat IBM 't onderhoud van de machine voor je doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Mja, dit is niet echt een topic voor PNS. Tevens denk ik dat je de vraag verkeerd interpreteert.

Wat ze bedoelen is dat het AS/400-platform dusdanig specifiek (niet-generiek) is dat de opleidingseffectiviteit (hoeveel heb je aan een opleiding) erg hoog is. Zonder die opleiding kan je er volgens hen verdomd weinig mee (en daar zit wel wat in).

Dit topic is gesloten.