Zonnet ADSL Gratis Extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb gisteren bij een kennis geprobeerd om internet aan te sluiten op de nieuwe computer.
Het betreft Zonnet (Versatel) ADSL Gratis: http://www.versatel.nl/prive/abonneren/adsl/gratis
(Op de oude computer (met Win 98 SE) was het internet niet zo heel snel, maar wel alle webpages konden worden geopend; je kon er in ieder geval redelijk mee op internet surfen..., destijds was alles geïnstalleerd door iemand van Zonnet)

Nu ging het installeren op de nieuwe computer prima, alles werd herkent (USB-modem, DHCP, IP-adres, DNS, etc.) en de verbinding kwam prima tot stand.
Toen ik de IE opende, kreeg in snel ook de homepage van Versatel. Daarna MSN geprobeerd en Google, beide erg snel.

Maar na 1 minuut ofzo dan wordt de verbinding niet normaal traag. Dus als ik dan weer naar de homepage wil gaan, dan moet ik 1 minuut wachten en dan staat er dat de pagina niet geopend kan worden. Simpele pagina's als google kunnen wel geopend worden, maar dat gaat eveneens heel traag (meer dan 3 minuten).

Als ik de computer opnieuw opstart en opnieuw verbinding maak, dan is de verbinding te eerste minuut weer erg snel, maar daarna, weer akelig traag.
Al die tijd is er wel verbinding, het link-lampje brandt, er worden gewoon paketten ontvangen en verstuurd, (het IP-adres, gateway, DNS, DHCP zijn allemaal aanwezig) alleen worden er veel meer pakketten verstuurd dan ontvangen :S

Ik heb alles al opnieuw (en anders) proberen aan te sluiten, de drivers en software vijf keer opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt.

PC:
AMD Sempron 3000+
MSI mATX-moederbord met VIA-chipset
512 MB Ram
160 Gb Harddisk
Video/Sound onboard

Modem: E-tech USB modem (gekregen van Zonnet)
http://www.versatel.nl/prive/abonneren/adsl/hulp/modem-usb.html

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Virus / Spyware/ Malware die connectie maakt naar de buitenwereld is mogelijk. Dus al gescanned op dat spul? ;)

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Westereen schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:42:
Virus / Spyware/ Malware die connectie maakt naar de buitenwereld is mogelijk. Dus al gescanned op dat spul? ;)
De computer is nog geen 2 weken geleden (door mij) geïnstalleerd en pas gisteren had-ie voor het eerst verbinding met het internet.....het lijk me heel sterk als er nu al spyware en virussen op zouden zitten. Zeker omdat ik ook maar een drietal sites heb bezocht...

Elders op internet las ik dat er wel eens problemen waren met een VIA-chipset en de Zonnet-ADSL-USB-modem, weet iemand hier anders misschien meer van?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
VIA-chipset en USB modems is een probleem vaak inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

In de tijd dat ik werkzaam was bij Zonnet HD (drie jaar geleden) gaven de oude E-tech modems vaak conflicten met via-chipsets, werkelijk een ramp die dingen. Ik heb wel vernomen dat dat toch inmiddels opgelost moet zijn.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 14:52
dacht dat alle zelf respecterende isp's inmiddels allemaal wel enet modems uitleverde?

maar anyway, maak het zelf op mn werk ook mee met die oude sagem modems icm via chip sets.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 22:07
Sluit spyware niet uit, als hij nog ongepatched is, dan kan het heel snel gebeuren.

Je kan het heel simpel checken: bij de pc even in een command prompt netstat intypen. Krijg je alle aanwezige verbindingen te zien, dan kun je zelf ook wel zien wat er wel en niet thuishoort ;)

FYI, als er geen programma's (msn etc.) openstaan horen er ook geen verbindingen open te staan.

En anders zoeken wat de oplossingen zijn voor dat usb/via probleem óf een ethernet modem regelen.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
[quote]MysticSnake schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:34:
[...]

De computer is nog geen 2 weken geleden (door mij) geïnstalleerd en pas gisteren had-ie voor het eerst verbinding met het internet.....het lijk me heel sterk als er nu al spyware en virussen op zouden zitten. Zeker omdat ik ook maar een drietal sites heb bezocht...

quote]

Ex virusscanners, firewall of sp2 kun je in 10 minuten al besmet,gehacked zijn.
Pagina: 1