Toon posts:

Ervaringen Asus V6J

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een nieuwe laptop en kwam de Asus V6J tegen welk me wel interessant leek.
ik kwam op het internet echter geen reviews tegen van het apparaat dus mijn hoop is dat ik via deze site wat ervaringen van gebruikers krijg

Graag hoor ik jullie meningen over de V6J. Voor mij zijn de volgende zaken belangrijk:

snelheid
batterij
stilte - voor mij is dit belangrijk. ik kan niet tegen het geloei van fans

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

Er is een speciaal V6 topic van asus: [rml][ Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centrino)[/rml]
Van de V6J heb ik persoonlijk nog niet eerder gehoord.

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
V6J is met nieuwe Napa platform, dus past niet echt in dat andere topic.

• Tester_-_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-01 12:30
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:58:
Graag hoor ik jullie meningen over de V6J. Voor mij zijn de volgende zaken belangrijk:

snelheid
batterij
stilte - voor mij is dit belangrijk. ik kan niet tegen het geloei van fans
Hele mooie laptop, sinds afgelopen vrijdag binnen, aan de netstroom is de fan wel hoorbaar, maar slechts heel zacht, aan de accu is het verwaarloosbaar, mits je geen heftige grafische dingen doet.

Snelheid kan ik nog niet heel veel over zeggen, maar dankzij duocore kan je prima meerdere applicaties vlot naast elkaar draaien, met name zware adobe pakketten die overweg kunnen met duocore processors lopen erg vlot.

Door de extreme platheid van het model kon er maar een 4x dvd brander in, waardoor het branden vrij lang duurt, maargoed als je dit niet constant doet is het verwaarloosbaar.

En de batterijtijd... Uur of 3,25 bij normaal tekstverwerken e.d.

Helaas is nu al de netstroomadapter gesneuveld na 2 dagen, dus ik ga morgen maar eens met Asus bellen. Als je nog wat wil weten dan hoor ik het wel (mits ik een nieuwe adapter heb, want met de 2 uur batterijtijd die nu nog op de klok staan kom ik niet zo ver).

Verwijderd

ik ben nu ook aan het kijken maar verschillende websites berichten over verschillende vga adaptars. Welke zit er bij jouw in? En is hiermee enig zins te gamen.

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 02:09
ik krijg maandag (de 20e) mijn V6J binnen. Will keep you posted. Hopelijk een heel stuk beter dat mijn huidige A6Va

• Tester_-_
Volgens mij is mijn batterij aardig aan het "doodgaan".
Volgens Asus is er niks aan de hand en zijn het allemaal normale waarden, wat een logische reactie is met een batterijprijs van ca. 180 euro... Toch zou ik graag de mening van andere V6J gebruikers willen horen...

Met de volgende instellingen:
- CPU performance op 25%
- 40% brightness
- Bluetooth UIT
- Wlan AAN
- "normaal surfgedrag, geen hefitige applicaties draaien"

Krijg ik met een volle accu een batterijtijd van 1.20 uur :'( volgens de Power Meter...
Is dit een normale waarde of mankeert er toch iets aan de accu?

Bij voorbaat dank.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Tuurlijk is dat geen normale waarde, als de boel zo laag is ingesteld moet je rond de 3 uur wel kunnen halen. Heb je de accu al eens gecalibreerd in de bios? Dan laad hij de accu helemaal op en laat hem weer helemaal leeg lopen. Dan klopt het metertje van de resterende tijd tenminste in ieder geval, nu kan ie het ook fout hebben natuurlijk.

• Tester_-_
Sick Nick schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:27:
Heb je de accu al eens gecalibreerd in de bios? Dan laad hij de accu helemaal op en laat hem weer helemaal leeg lopen. Dan klopt het metertje van de resterende tijd tenminste in ieder geval, nu kan ie het ook fout hebben natuurlijk.
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik meteen proberen... Het irriteert met vooral dat Asus reageert met "dat is normaal", maar bedankt voor je snelle reactie. Wordt vervolgd!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Mocht je accu toch nog half overleden zijn en je wilt een andere, dan kost dat echt geen 180 euro. Met 10 seconde google kwam deze link er al uit met een nieuwe accu voor 100 euro. Scheelt je toch weer 80 euro en waarschijnlijk zijn ze ergens anders nog wel goedkoper te vinden.

http://www.replacedirect.com/nl/product/0011615.html

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:47
Tester_-_ schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:10:
[...]

Hele mooie laptop, sinds afgelopen vrijdag binnen, aan de netstroom is de fan wel hoorbaar, maar slechts heel zacht, aan de accu is het verwaarloosbaar, mits je geen heftige grafische dingen doet.

Snelheid kan ik nog niet heel veel over zeggen, maar dankzij duocore kan je prima meerdere applicaties vlot naast elkaar draaien, met name zware adobe pakketten die overweg kunnen met duocore processors lopen erg vlot.

Door de extreme platheid van het model kon er maar een 4x dvd brander in, waardoor het branden vrij lang duurt, maargoed als je dit niet constant doet is het verwaarloosbaar.

En de batterijtijd... Uur of 3,25 bij normaal tekstverwerken e.d.

Helaas is nu al de netstroomadapter gesneuveld na 2 dagen, dus ik ga morgen maar eens met Asus bellen. Als je nog wat wil weten dan hoor ik het wel (mits ik een nieuwe adapter heb, want met de 2 uur batterijtijd die nu nog op de klok staan kom ik niet zo ver).
Oh jee het begint al goed ( aan de netstroom is de fan wel hoorbaar)
Ik heb een F3JA maar ik wou dat ik nooit aan Asus begonnen was, had hiervoor een HP, en die was zeer stil.
De laatste Laptops van Asus, of zeg maar de nieuwere hebben allemaal Fan problemen, zo die ook van mij, hij wordt nauwelijks 40 graden en dan slaat de Fan aan, en gaat niet weer uit op de Adapter, hij blaast constant door.
Heb noodebook hardware control al geprobeert, maar dan werkt het profiel niet wat ik heb geladen in de Fan instellingen, dus dat helpt ook niet.
Dus het progje maar gekocht voor 15 Euro, en wat denk je, net zo min niet, hij reageert niet op de Fan profiels die andere jongens hebben gemaakt op het Asus laptop forum.
Heb de vraag ook voor gelegt bij Asus, kreeg een simpel antwoord terug van (ja meneer miskenttalent, u zal het zolang moeten doen met dit probleem tot dat er een nieuwe bios update komt) nou hier op het forum zijn er al mensen die hem al in oktober hebben, en het probleem ook hebben, maar wat denk je (nog geen nieuwe Bios hoor) en ik denk zelf dat die er ook niet komt, ze laten ons mooi met deze Lawaai bakken zitten.
Dus voor mij nooit geen Asus meer, ook niet in moederboarden en alle hardware van hun.
Dus mijn advies Koop geen Asus, maar ga gerust voor een HP of Toshiba, nooit geen lawaai gehoort.
Het probleem is ook dat er zo veel met dit zitten, daarom zeg ik ook (is het nou een fout in mijn Laptop, of is het een fout in de Bios) anders moet ik hem opsturen toch, maar ja dat wordt dan in het nieuwe jaar anders ben je hem weer 5 weken kwijt, want ze hebben het weer druk bij Asus heb ik wel gehoord (wil dat wel geloven met al die problemen)
Zou eerst een A6T kopen, maar omdat die andere problemen had dacht ik laat mij mooi de nieuwe F3 serie kopen.
Heb heel veel spijt :( :( :(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:21

Shiro

Serenity

Van me Asus F3 vind ik de lawaai echt meevallen. Mischien is het me nooit echt opgevallen. Maar ik iriteer me echt niet aan de Fan geluid. Krijg deze week me laptop weer. Luister dan wel ff goed erna. Merkte bij me F3 trouwens ook weinig van dithering op scherm... Maarja dat zal wel weer aan mij liggen misschien.

Vandaag stuurde laptop me laptop eindelijk. Krijg hem morgen of donderdag binnen. En ja als ik donderdag binnen krijg dan heb ik PRECIES 5 weken me laptop moeten missen. Dat is ongeveer even lang als ik het echt in bezit heb aangezien ik het oktober gekocht had.

Ik zal asus vergeven voor die 5 weken en de defect aan me laptop, maar alleen als me laptop de hele opleiding meega. Dat is dus minimaal 4 jaar. Dus ze kunnen het nog goedmaken :P

Juniper RWD

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Aenarion schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:04:
V6J is met nieuwe Napa platform, dus past niet echt in dat andere topic.
hoezo niet? Ik kan altijd de startpost aanpassen met nieuwe info, dat topic gaat over de V6 serie in zijn algemeenheid. Dan zou het A6 topic ook alleen over de intel modellen moeten gaan aangezien de amd modellen veel later erbij zijn gekomen. Daar wordt toch ook niet moeilijk over gedaan, waarom dan voor de V6 serie een apart topic maken voor de V6J?

maar goed, kijk maar waar de discussie over dit specifieke model verder gaat. lijkt mij handiger om het daar te doen maar goed, dat is hoe ik erover denk. maar dat kan zijn omdat ik bevooroordeeld ben :P ;)

Wat de garantie betreft, ik zou zo weer een Asus halen denk ik. Heb de mijn M6Ne een keer opgestuurd en was 7 dagen later weer terug en dat was net voordat mijn garantie van 2 jaar afliep in juli van dit jaar. Maar goed, ik zie wel wat ik doe als ik in de toekomst een nieuwe laptop moet halen. Ben nog steeds tevreden met mijn M6Ne dus die zal nog wel 1 of 2 jaar meegaan. Kan nog steeds ruim 3 uur op de batterij werken.

@topicstarter
je kan in ieder geval meer info over die serie als geheel lezen, dus aspecten als batterij en stilte met de oudere generatie centrino platform. die zullen met de nieuwe generatie van het Centrino platform niet veel anders zijn, waarschijnlijk zelfs beter.

wat snelheid betreft (ik neem aan dat je hiermee de prestatie van de CPU bedoelt), google is your friend, zoek maar naar reviews van de Merom (dat is de codename van de CPU die in het Napa platform zit) om de prestaties van de CPU te zien.

succes.

[ Voor 28% gewijzigd door FongWan op 13-12-2006 00:37 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Tester_-_
Sick Nick schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:48:
Mocht je accu toch nog half overleden zijn en je wilt een andere, dan kost dat echt geen 180 euro. Met 10 seconde google kwam deze link er al uit met een nieuwe accu voor 100 euro. Scheelt je toch weer 80 euro en waarschijnlijk zijn ze ergens anders nog wel goedkoper te vinden.

http://www.replacedirect.com/nl/product/0011615.html
Ik had alleen op de tweakers pricewatch gekeken naar een originele Asus accu... En nam voor die prijs aan dat het wel een heel geavanceerd stukjes techniek zou moeten zijn... Maar een accu van een ander merk is dus geen probleem begrijp ik hier uit? Dan is 80 euro inderdaad snel verdient.
Sick Nick schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:27:
Heb je de accu al eens gecalibreerd in de bios? Dan laad hij de accu helemaal op en laat hem weer
helemaal leeg lopen. Dan klopt het metertje van de resterende tijd tenminste in ieder geval, nu kan ie
het ook fout hebben natuurlijk.
Inmiddels heb ik via de bios de batterij ge-hercallibreert, de standby tijd is echter nog steeds circa
1.25 uur, volgens de power meter bij een volledig opgeladen accu, cpu op 25%. brightness op 40%. BT uit en Wlan AAN.

Voordat ik weer contact opneem met Asus:
1. Ik denk dat er wat met mijn accu mankeert, de laptop is circa 10 maanden oud, mag je dan niet
verwachten dat de accu het nog gewoon goed doet of is dat teveel gevraagd? De zeer beperkte batterijtijd speelt al een tijdje, begin oktober heb ik het nog bij Asus Nederland aangekaart. Op verschillende reviews op internet spreekt men van een veel langere standby tijd.

2. Stel dat Asus besluit het toch te gaan onderzoeken, mogen ze dan eisen dat de hele laptop voor
onderzoek wordt opgestuurd? Als het inderdaad om een defecte batterij gaat hebben ze aan enkel de batterij voldoende, lijkt mij. Ben mijn laptop al tweemaal 5 a 6 weken kwijt geweest aan het Asus repair centre en daar heb ik dit keer niet zo'n zin in.
MiskentTalent schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:49:
[...]
Oh jee het begint al goed ( aan de netstroom is de fan wel hoorbaar)
Ik heb een F3JA maar ik wou dat ik nooit aan Asus begonnen was, had hiervoor een HP, en die was zeer stil.
Ik ken de F3J niet qua laptop, maar ik weet wel dat de Asus V6(J) voor laptopbegrippen ZEER dun is... Om het een en ander goed te kunnen koelen zal de fan dan ook wat vaker moeten aanslaan, naar mijn mening niet hinderlijk, maar geluidsbeleving is natuurlijk een subjectief begrip.
Shiro schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:42:
Vandaag stuurde laptop me laptop eindelijk. Krijg hem morgen of donderdag binnen. En ja als ik donderdag binnen krijg dan heb ik PRECIES 5 weken me laptop moeten missen. Dat is ongeveer even lang als ik het echt in bezit heb aangezien ik het oktober gekocht had.
Wisselende ervaringen... Tip: nooit bier in je laptop laten vallen :-) Dan duurt het een aantal weken,

en kost het je redelijk wat geld, voordat je je laptop weer terug hebt...
Na een aantal weken kreeg ik de laptop terug met een nieuw moederboard en toetsenbord, maar:
- speakers niet aangesloten, laptop weer terug naar Asus
- laptop weer terug: toen zat het toetsenbord niet goed vastgezet,
- maand later sneuvelde de laptop weer en bleken er verkeerde hittevoetjes onder het nieuwe moederboard te zijn gezet, voordat men er bij Asus achter was waren we weer 5 weken verder...

Alles wordt wel opgelost, maar de 5 dagen streeftijd voor reparaties halen ze bij lange na niet.
Feit blijft dat als er niet op een zeer ongelukkige wijze bier in de laptop was gekomen ik al deze problemen niet had gehad (muv de accu).
Op mijn werk heb ik al maanden een Asus laptop draaien (goedkopere variant) en die is niet stuk te
krijgen... En bovendien ziet de V6 er gewoon erg strak uit! :*)

• Tester_-_
Overigens heb ik na wat aandringen bij Asus alsnog een nieuwe batterij gekregen en nu vliegt de standbytijd van 1 uur naar 3,5 uur :D Ik ben weer blij.
Pagina: 1