Ik had alleen op de tweakers pricewatch gekeken naar een originele Asus accu... En nam voor die prijs aan dat het wel een heel geavanceerd stukjes techniek zou moeten zijn... Maar een accu van een ander merk is dus geen probleem begrijp ik hier uit? Dan is 80 euro inderdaad snel verdient.
Sick Nick schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:27:
Heb je de accu al eens gecalibreerd in de bios? Dan laad hij de accu helemaal op en laat hem weer
helemaal leeg lopen. Dan klopt het metertje van de resterende tijd tenminste in ieder geval, nu kan ie
het ook fout hebben natuurlijk.
Inmiddels heb ik via de bios de batterij ge-hercallibreert, de standby tijd is echter nog steeds circa
1.25 uur, volgens de power meter bij een volledig opgeladen accu, cpu op 25%. brightness op 40%. BT uit en Wlan AAN.
Voordat ik weer contact opneem met Asus:
1. Ik denk dat er wat met mijn accu mankeert, de laptop is circa 10 maanden oud, mag je dan niet
verwachten dat de accu het nog gewoon goed doet of is dat teveel gevraagd? De zeer beperkte batterijtijd speelt al een tijdje, begin oktober heb ik het nog bij Asus Nederland aangekaart. Op verschillende reviews op internet spreekt men van een veel langere standby tijd.
2. Stel dat Asus besluit het toch te gaan onderzoeken, mogen ze dan eisen dat de hele laptop voor
onderzoek wordt opgestuurd? Als het inderdaad om een defecte batterij gaat hebben ze aan enkel de batterij voldoende, lijkt mij. Ben mijn laptop al tweemaal 5 a 6 weken kwijt geweest aan het Asus repair centre en daar heb ik dit keer niet zo'n zin in.
Ik ken de F3J niet qua laptop, maar ik weet wel dat de Asus V6(J) voor laptopbegrippen ZEER dun is... Om het een en ander goed te kunnen koelen zal de fan dan ook wat vaker moeten aanslaan, naar mijn mening niet hinderlijk, maar geluidsbeleving is natuurlijk een subjectief begrip.
Shiro schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:42:
Vandaag stuurde laptop me laptop eindelijk. Krijg hem morgen of donderdag binnen. En ja als ik donderdag binnen krijg dan heb ik PRECIES 5 weken me laptop moeten missen. Dat is ongeveer even lang als ik het echt in bezit heb aangezien ik het oktober gekocht had.
Wisselende ervaringen... Tip: nooit bier in je laptop laten vallen :-) Dan duurt het een aantal weken,
en kost het je redelijk wat geld, voordat je je laptop weer terug hebt...
Na een aantal weken kreeg ik de laptop terug met een nieuw moederboard en toetsenbord, maar:
- speakers niet aangesloten, laptop weer terug naar Asus
- laptop weer terug: toen zat het toetsenbord niet goed vastgezet,
- maand later sneuvelde de laptop weer en bleken er verkeerde hittevoetjes onder het nieuwe moederboard te zijn gezet, voordat men er bij Asus achter was waren we weer 5 weken verder...
Alles wordt wel opgelost, maar de 5 dagen streeftijd voor reparaties halen ze bij lange na niet.
Feit blijft dat als er niet op een zeer ongelukkige wijze bier in de laptop was gekomen ik al deze problemen niet had gehad (muv de accu).
Op mijn werk heb ik al maanden een Asus laptop draaien (goedkopere variant) en die is niet stuk te
krijgen... En bovendien ziet de V6 er gewoon erg strak uit!