Ik heb een Asus NCCH-DR moederbord met een onboard ATI Rage XL VGA.. Ik krijg X niet opgestart.. Mandriva herkent gewoon netjes de Rage XL graka, maar als ik een test doe is alles vervormt.. Ook met standaard vesa lukt het niet.. Ik krijg X niet opgestart.. In text mode ATI drivers installed, maar nogsteeds zelfde probleem.. Heb 1x X opgestart gekregen met wat beeld, maar dat leken alle fonts te zijn verdwenen.. Ik kom er niet uit en heb echt wat ondersteuning nodig.. Iemand enig idee ?
Mandriva2006 heeft toch Xorg 6.9? Dat is een beetje instabiel en daarbij slecht ondersteund door de ati binary drivers.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Dat kreeg ik door inderdaad.. Draai al een jaar 10.0 met succes.. Ik ga maar weer terug dan.. Dit is echt waardeloos.. Snap waarom linux niet zo populair is.. Het is niet bepaald user-friendly..irondog schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:59:
Mandriva2006 heeft toch Xorg 6.9? Dat is een beetje instabiel en daarbij slecht ondersteund door de ati binary drivers.
Mischien dan toch 2005 LE proberen... Thanks...
Ik weet niet precies wat er aan de hand is hier, maar ik zou het probleem hier eerder leggen bij Ati, die hebben blijkbaar geen goede drivers voor Mandriva 2006. Zal wel zijn omdat het niet zo populair is, maarja, zo wordt het ook niet zo populair natuurlijk.
It sounds like it could be either bad hardware or software
Mandriva 2006 niet zo populair ? Die snap ik nietsmokalot schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:13:
Ik weet niet precies wat er aan de hand is hier, maar ik zou het probleem hier eerder leggen bij Ati, die hebben blijkbaar geen goede drivers voor Mandriva 2006. Zal wel zijn omdat het niet zo populair is, maarja, zo wordt het ook niet zo populair natuurlijk.
Zoek gewoon een goed OS om gameservers te runnen.. Windows geen optie..
Voor een game server lijken ati-drivers me niet echt boeiend. Ik zou het toch nog eens met de standaard simpele drivers proberen. X geeft je vast wel een foutmelding waarmee je aan de slag kan.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:55:
[...]
Mandriva 2006 niet zo populair ? Die snap ik niet![]()
Vesa of VGA bedoel je ? Werkt het beide ook niet mee namelijk..Jesse schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:57:
[...]
Voor een game server lijken ati-drivers me niet echt boeiend. Ik zou het toch nog eens met de standaard simpele drivers proberen. X geeft je vast wel een foutmelding waarmee je aan de slag kan.
linux is niet zo populair, dat zeg je net zelf.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:55:
[...]
Mandriva 2006 niet zo populair ? Die snap ik niet![]()
Als je een gameserver wilt, waarom wil je dan uberhaupt X hebben draaien? Waarom zou je m niet gewoon vanaf je desktopmachine beheren, mbv ssh (met of zonder X forwarding).
Ik denk dat ie de open source radeon driver bedoelt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:04:
[...]
Vesa of VGA bedoel je ? Werkt het beide ook niet mee namelijk..
Maar zie je eigenlijk wel verschil met verschillende drivers? het lijkt wel of gewoon je hardware kapot is!
[ Voor 27% gewijzigd door smokalot op 28-01-2006 17:53 ]
It sounds like it could be either bad hardware or software
Sja, wat er met X.org mee komt. Een generieke of iets voor dat kaartje. Hoe die precies heet weet ik niet.smokalot schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:50:
[...]
*knip*
[...]
Ik denk dat ie de open source radeon driver bedoelt.
Of zijn X-config. Dat ligt veeel meer voor de hand. Daarom zeg ik dat ie de foutmelding van X moet bekijken. Aan de hand daarvan kan je je probleem oplossen. (Google op foutmelding) Op deze manier is dit topic zinloos.Maar zie je eigenlijk wel verschil met verschillende drivers? het lijkt wel of gewoon je hardware kapot is!
[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 28-01-2006 18:50 ]
Alles wat met X.org meekomt doet het niet.. En een foutmelding tijdens de install krijg ik niet.. Dan moet ik hem verder installen en dan X opstarten en checken op errors.. Drivers zijn gewoon f0ckedup... Mandriva 2005LE doet het wel, net als Slackware 10.2.Jesse schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 18:48:
[...]
Sja, wat er met X.org mee komt. Een generieke of iets voor dat kaartje. Hoe die precies heet weet ik niet.
[...]
Of zijn X-config. Dat ligt veeel meer voor de hand. Daarom zeg ik dat ie de foutmelding van X moet bekijken. Aan de hand daarvan kan je je probleem oplossen. (Google op foutmelding) Op deze manier is dit topic zinloos.
Ik bedoel natuurlijk een foutmelding bij het opstarten van X. Maar als et geen probleem is voor je kan je natuurlijk een andere distro gebruiken.
offtopic:
Edit: vergeef me dat ik zo op die X foutmelding zit te zagen, dat is een frustratie van me uit de tijd dat ik me X config onder Debian niet in orde kreeg.
Edit: vergeef me dat ik zo op die X foutmelding zit te zagen, dat is een frustratie van me uit de tijd dat ik me X config onder Debian niet in orde kreeg.
[ Voor 91% gewijzigd door Jesse op 29-01-2006 22:02 ]
Mandriva is te snel geweest denk ik. Het nadeel van leading edge is vaak, dat je instabiliteit krijgt. In Xorg zit natuurlijk veel hardware specifieke code. Verder zit er rondom alle X applicaties natuurlijk een hoop scripting, zeker bij Mandriva. Dit maakt degelijk testen zeer tijdrovend.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:09:
Alles wat met X.org meekomt doet het niet.. En een foutmelding tijdens de install krijg ik niet.. Dan moet ik hem verder installen en dan X opstarten en checken op errors.. Drivers zijn gewoon f0ckedup... Mandriva 2005LE doet het wel, net als Slackware 10.2.
De software heeft blijkbaar te weinig tests ondergaan en daardoor is het eindproduct niet robuust. Prachtig voor de mensen bij wie het werkt en jammer voor de rest.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Kom er nu net achter dat op de forum een thread is geplaatst waar inderdaad word toegegeven dat de versie X.Org niet stabiel is en mischien had moeten kiezen voor een "oudere" versie..irondog schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:33:
[...]
Mandriva is te snel geweest denk ik. Het nadeel van leading edge is vaak, dat je instabiliteit krijgt. In Xorg zit natuurlijk veel hardware specifieke code. Verder zit er rondom alle X applicaties natuurlijk een hoop scripting, zeker bij Mandriva. Dit maakt degelijk testen zeer tijdrovend.
De software heeft blijkbaar te weinig tests ondergaan en daardoor is het eindproduct niet robuust. Prachtig voor de mensen bij wie het werkt en jammer voor de rest.
Jammer maar helaas.. Ik heb alles weer lopend op 2005LE..
Pagina: 1