Toon posts:

BIOS ziet HD niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand via Marktplaats een 1 week oude Maxtor Diamondmax 10 250 Gig PATA schijf gekocht. Volgens de verkoper deed ie de schijf weg omdat ie te veel herie maakt. Herrie maakt ie wel, maar dan in de vorm van brommen/trillen.

Maar nu het echte probleem, ik heb hem op 2 systemen aangesloten gehad, maar wordt beide keren niet door het BIOS herkend.

Het laatste mobo waarop ik hem heb geprobeerd is een ASUS A7N8X deLuxe, rev 2.0 met BIOS 1005. Ik heb de schijf op IDE2 gezet als slave, dit ipv een Maxtor 160 Gig die ik al tijden zonder problemen gebruikte.

Kan dit aan de BIOS versie liggen? Of zou de schijf door het BIOS zowiezo moeten worden herkend, ook al zou BIOS 1005 een 250 Gig schijf niet ondersteunen? Dit wordt mij uit de FAQ namelijk niet duidelijk.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Weet je zeker dat de schijf het deed bij de man waar je hem hebt gekocht?

Al andere kabels geprobeerd?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Eerlijk gezegt..denk ik dat je genept bent..
Hdd dood dus

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:30:
Weet je zeker dat de schijf het deed bij de man waar je hem hebt gekocht?

Al andere kabels geprobeerd?
De man van wie ik hem kocht nodigde mij uit om de schijf bij hem in werking te zien en te testen maar aangezien hij in Rotterdam woont en ik in Harlingen was dat geen optie. Ik kan er dus wel van uit gaan dat ie goed was.
Wel heeft ie hem verstuurd in antistatische verpakking in een bubbeltjesenveloppe, daar was ik niet zo blij mee, maar het lijkt me sterk dat dat de oorzaak van het probleem is.

Kabels zijn goed, ik heb m'n oude 160 Gig schijf weer teruggeplaatst en heb daar geen problemen mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 13:40 ]

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Klinkt alsof hij tijdens het vervoer stuk is gegaan...

Heb je de changelog gelezen van eventuele nieuwere bios versies? Wellicht dat daar iets tussen staat over support voor grote(re) schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op de ASUS site niets vinden over ondersteunde schijfgroottes icm BIOS...
Maar de vraag is dus of de schijf zowiezo door het BIOS herkend moet worden, al of niet met een correcte grootte.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 13:55 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De A7N8X ondersteunt af-fabriek sowieso 48bits LBA, dus daarvan zul je niks in de BIOS updates terugvinden. Heck, je hebt zelfs al een schijf groter dan 128GB in je systeem zitten ;)

En het lijkt er inderdaad helaas op dat de schijf dood is. Maar wanneer de schijf niet ouder dan 3 jaar is, dan maak je gerede kans dat je de schijf gewoon via Maxtor.com (support » warranty enzo) kunt RMA'en :Y) Gewoon even aldaar de serienummer invullen en checken of je nog recht hebt op fabrieksgarantie :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal wel gaan, de fabricagedatum is 3 december 2005...

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Oh en niet op dezelfde manier naar maxtor sturen als hij naar jou is gestuurd anders is je garantie void ;)
Pagina: 1