Toon posts:

@home telefonie - router problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al jaren @home abbonee en gebruik hiervoor een Com21 kabelmodem en een Canyon
CL-WF506. Sinds een week heb ik ook telefonie aangevraagd via @home en ik kreeg een mooi installatiepakket toegestuurd met daarin een nieuw kabelmodem, teweten een ARRIS Touchstone.
nadat ik het modem had verwisseld en de hostname (co nummer-a) gewijzigd had in (co nummer-b) begonnen de problemen. Via de netwerk kaart in de pc wel internet en via de router GEEN internet meer. Aan de WAN kant van de router komt geen ip aanvraag meer. Maw: De router kan geen ip meer aanvragen op de server van @home.

Ook de helpdesk van @home komt er niet uit en gaan nu nar een oplossing zoeken. Ik ben bang dat de router uiteindelijk vervangen moet worden. Als ik de oude com 21 modem weer aansluit, werkt alles normaal. Dus op de een of andere wijze communiceert mijn router niet met het ARRIS modem.

Wie heeft hier ervanring mee, of heeft iets soortgelijks meegemaakt.
Hoe is het opgelost en waarmee heb je het opgelost.

Kortom: ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen mmbt dit specifieke probleem.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 14:54

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

stappen die ik zelf zou volgen zijn.

-Reset router to factory defaults
-Update firmware (als er een nieuwe beschikbaar is)
-Computernaam invullen (de B uiteraard)
-Controleren dat alles dynamisch staat

Daarna moet hij online komen

Komt hij niet online dan vraag ik mij het volgende af, hoe lang is de utp kabel tussen de router en de modem?

Verwijderd

Topicstarter
Alle zaken die je aangeeft, heb ik gedaan.
De UTP kabel is ongeveer 7 meter lang.
Heeft bij het vorig modem (com 21) ook altijd 100% gefunctioneert.
Dus denk niet dat het daar aan ligt.
Ik denk dat dit modem (ARRIS) de datastream anders hanteerd dan de com21 en dat hem daar de bottleneck zit. @Home doet daar geen uitspraak over, maar het kan ahast niet anders dan dat als er ook nog telefonie doorheen moet, de datastream verhoudingen anders komen te liggen en dat er denk ik een heel precieze router benodigd is om het probleem aan te gaan.
Maar goed. dat denk ik en weet ik neit zeker. Misschien weet iemand anders daar dus meer over.

In ieder geval alavst bedankt voor je info /raad.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Met de datastream heeft het in elkgeval niets te maken.
De router krijgt gewoon tcp/ip verkeer voor zijn kiezen.

Het probleem zou kunnen liggen bij de arp requests. Kijk eens in je router of je daar een optie over arp requests uit kan zetten.

En ook niet alle routers kunnen overweg met alle modems.
Misschien dat de arris erg strikt is wat betreft het tcp/ip protocol en je router te losjes.
Of andersom.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 28-01-2006 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de router heb ik GEEN mogelijkheid om arp req. aan/uit te zetten.
Ik heb het ook geprobeerd met een eenvoudige sweex router. (LB000020)
Op het WAN gedeelte / status controle van de Sweex krijg ik wel een IP toewijzing, maar ook dan krijg ik geen verbinding op mijn pc.
De Sweex gaat dus iets verder, maar geeft het signaal ook niet door aan de pc.

• Tetsuo55

Tetsuo55

De arris is inderdaad veel kieskeuriger, en wil dat de router zich perfect aan de standaard houd, tevens heeft hij een enorme hekel aan ARP storms die veel routers ghelaas wel veroorzaken

het grootste verschil tussen de com21 en de arris is dat de arris eigenlijk een router in bridge mode is, waar de com21 gewoon een bridge was. De com21 deed dus niets met de tcp/ip pakketjes en de arris wel.

de arris is ook heel kieskeurig over utp kabels, en wat oudere kabel, die mischien al wat kleine breuken vertoont kan al de verbinding om zeep helpen. dus dat de kabel werkte op de oude modem zegt in dit geval niet veel...

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
IP config, release all?

Verwijderd

Topicstarter
Okido.
Misschien heb je dan een idee welke router ik zal moeten nemen om het probleem te tackelen.
Moet in ieder geval een router hebben met 4 poorten EN wireless uitvoering.
Moet dus ook 100% zeker weten dat deze router werkt op dit arris modem.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Er is helaas maar 1 router die 100% zeker werkt

en dat is deze

@Home Draadloos Routerpakket (USB)

https://www.secureshoppin...B_Session=&category_id=55

(link werkt alleen correct in ie)
Het voordeel is wel dat de nieuwe versie hiervan ondersteund word door de klantenservice van @home

[ Voor 11% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-01-2006 20:47 ]

• job

job

Zover ik weet werken alle linksys routers wel.

Verwijderd

-verkeerd gelezen-

Ik heb hier ook een Arris Touchstone modem met een Sweex Broadband Router LB000020 ofzo...werkt perfect :P

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 13:16 ]

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
job schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:47:
Zover ik weet werken alle linksys routers wel.
Ik ben op het moment aan het vechten met de (vrij nieuwe) gigabit router rvs4000 van linksys. Die wil op geen enkele manier op dynamisch ingesteld worden. Als ik het spul statisch invul, dan werkt het wel prima.

Wat ik heb gelezen is dat de modem op 10mbit/halfduplex negotiate, en de router op 100mbit/fullduplex. En dat gaat niet samen. Maar dat was met oudere linksys routers, weet niet of dit ook echt het geval is met deze nieuwe router. Sowieso vreemd dat ik dan wel in statische mode wel internet access krijg...

Linksys tech support kon me in ieder geval niet verder helpen, de linksys router is niet backwards compatible met 10mbits modems. En stelden voor dat ik @home kon vragen om een goede (moderne) modem. Maar die arris is niet zo heel oud lijkt me... misschien helaas wel ietwat te kieskeurig zodat veel routers niet ermee kunnen werken.

• job

job

Met je router werkt het niet, maar met je pc wel?
Heb je al eens geprobeerd om je modem te resetten? (kan door de stekker er een langere tijd uit te trekken, of in het config panel van de modem zelf).

Grote kans dat je modem geen ip uitdeelt omdat het mac adres voor hem onbekend is. Een reset kan dit dan oplossen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 22-01-2007 19:41 ]

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
Rechtstreeks met de pc wel, en met de oude router ook (3com). En die had geen geclonede mac address van de pc. Met deze nieuwe router hoef ik ook geen mac address te clonen in static mode om internet access te krijgen. Dus het lijkt er niet op dat de modem kieskeurig is wat betreft mac adressen.

Hoe dan ook, ik heb de modem en router al tig keer ge-power cycled, dus daar zal het niet aan liggen. Maar ik heb ook met een gecloned mac address het geprobeerd. Daarbij heb ik de mac address van de oude router gebruikt, aangezien die wel werkt. Maar dat werkt ook niet (alleen in statische mode na een reboot van de router). Dynamisch blijft de router de melding geven "DHCP down".

Ik heb nog niet rechtstreeks in de modem zitten wroeten, wist niet dat dit kon hehe.. dat ga ik nu even bekijken. Ik vrees dat het echt de 10mbit-halfduplex vs 100mbit-fullduplex negotiating probleem is, of een iets te kieskeurige modem die dynamisch niet accepteerd van deze router. In ieder geval belachelijk dat dit soort mogelijke duplex mismatch dingen niet worden vermeld op de apparatuur of zelfs de spec sheets. :(

• ivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05-2022
Mijn router (Linksys, type wrt54G, versie v2.2.) werkt al jaren prima met mijn @home abonnement. Gisteren heb ik mijn Motorola modem omgeruid voor een ARRIS Touchstone (in het kader van een telefonie-abonnement), en gelijk zat ik met het probleem van een niet werkende internet verbinding i.c.m. de router. Het modem rechtstreeks op de computer computer werkte nog wel. Met wat googlen ontdekte ik dat ik niet de enige was (en vond ik ook dit topic).

Met een beetje prutsen was duidelijk dat ik kon kiezen tussen ofwel telefoon (kiestoon werkt, kan al bellen) ofwel internet, maar samen gaf voor mijn router geen ip-adres. De @home helpdesk verwees me door naar de Linksys helpdesk ("het moest wel aan mijn router liggen").

Ik had er niet zo veel vertouwen in, van het kastje naar de muur. Maar goed, de Linksys helpdesk hielp me aan de nieuwste firmware (v4.30.5), en het probleem is daarmee opgelost _/-\o_. Internet, router en telefonie werken prima :P
Pagina: 1