Zijn er mensen die een Kyro hebben? Zijn er nog steeds van die gare drivers en wat is de 2d/3d kwaliteit ervan in vergelijking met een GF1DDR of GF2MX en een matrox G400.
^UP^
Met name die 2D kwaliteit ben ik erg benieuwd naar.
* Arthur heeft nou een GF1DDR en 2D zuigt daar enorm
Met name die 2D kwaliteit ben ik erg benieuwd naar.
* Arthur heeft nou een GF1DDR en 2D zuigt daar enorm
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Van wat ik hoor en lees in revieuws is de 2d kwaliteit nog niet optimaal en wat betreft i.v.m. een G400 van matrox is het zelfs om te janken schijnt het
Ik weet dat die RAMDAC maar 270 Hz is dus dat hoge resoluties desastreus zijn, het gaat me meer om de beeldkwaliteit op, zeg, 1024*768@75Hz oid (heb TFT scherm dus komt toch niet hoger). Ik weet niet of je die resoluties ook bedoelde, of dat het alleen om de hogere ging, want die is idd om te huilen.Op donderdag 07 juni 2001 22:29 schreef Dracula het volgende:
Van wat ik hoor en lees in revieuws is de 2d kwaliteit nog niet optimaal en wat betreft i.v.m. een G400 van matrox is het zelfs om te janken schijnt het
Die beeldkwaliteit in 2D moet echt goed zijn, want dat is mijn voornaamste bezwaar tegen de GF1
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
1024x768@120 hz.. staat op verpakking...
Max reso is 1920x1440@60 verder is alles 75 of meer...
Ik heb persoonlijk geen last van brakke drivers bij mijn powercolor... spellen doen et goed en heb geen bsod's of zo..
De 2d kwaliteit ziet er goed uit, maar ik heb niet echt vergelijkingmateriaal in de vorm van een GF of matrox...
Ook de monitor hier is om te janken... 1280x960@62hz
Max reso is 1920x1440@60 verder is alles 75 of meer...
Ik heb persoonlijk geen last van brakke drivers bij mijn powercolor... spellen doen et goed en heb geen bsod's of zo..
De 2d kwaliteit ziet er goed uit, maar ik heb niet echt vergelijkingmateriaal in de vorm van een GF of matrox...
Ook de monitor hier is om te janken... 1280x960@62hz
Ik heb er sinds vandaag eentje, 2d is ok, beter als geforce, maar ook betere monitor (iiyame 451 pro 19" ipv Sony HDMA-200 17" )
Ik kan alleen nog niet boven 60hz draaien??
heb vandaag mijn gf 2mx omgeruild voor een kyro2, beeld is mooi, alleen vage vastlopers af en toe
Hmm ja dan kan je niet eerlijk vergelijken lijkt me?Op donderdag 07 juni 2001 23:08 schreef Freezerator het volgende:
Ik heb er sinds vandaag eentje, 2d is ok, beter als geforce, maar ook betere monitor (iiyame 451 pro 19" ipv Sony HDMA-200 17" )
Tha_roeltje: de max verversingsfrequentie zegt nog niet zo heel veel over de kwaliteit van het beeld. Bij dezelfde freq kunnen sommige kaarten toch een beter beeld geven dan anderen...
Verwijderd
Dat wel.. net alsdat iedereen ramdac gaat vergelijken met beeldkwaliteit...
Maar sommigen denken dat hij niet zo'n hoge refresh rates haalt... vind et best meevallen...!
Maar sommigen denken dat hij niet zo'n hoge refresh rates haalt... vind et best meevallen...!
Hij haalt 1600*1200 @ 85Hz .. aangezien ik in geen enkele resolutie hoger ga dan 85Hz (what's the use) en ook niet hoger ga dan 1600*1200 zou voor mij die 270MHz van het RAMDAC geen probleem zijn. Maar veel over de kwaliteit weten we nog steeds niet
.. niemand hier die 1600*1200 of 1280*960 @ 85Hz draait met een Kyro II
..
Verwijderd
ik denk wel dat hij een goeie 2d heeft.. ik heb alleen maar slechte 2d gehad met nVIdia kaarten...
van ATi (Radeon) is die erg strak, van de Matrox G400 het strakst...
en van een Voodoo 5 ook zeker niet slecht..
bij zowel met TNT2 als mijn Geforce 2 werd het beeld onscherp in de hoeken en trok soms schuin weg (??)
resolutie: 1280x1024@90Hz.. soms 1600x1200x75Hz
Monitor: NEC MutliSync FE950 (19")
van ATi (Radeon) is die erg strak, van de Matrox G400 het strakst...
en van een Voodoo 5 ook zeker niet slecht..
bij zowel met TNT2 als mijn Geforce 2 werd het beeld onscherp in de hoeken en trok soms schuin weg (??)
resolutie: 1280x1024@90Hz.. soms 1600x1200x75Hz
Monitor: NEC MutliSync FE950 (19")
Precies! Jij begrijpt het: we weten nu welke frequenties hij aankan, wat de snelheid van de RAMDAC is (Een medewerker van STMicroelectronics zelf wist me overigens te vertellen dat de Hercules 3D Prophet 4500 een 300MHz RAMDAC heeft ipv een 270MHz, dus dat is misschien goed nieuws voor de mensen met een 22" monitor oid), maar de oorspronkelijke vraag is nog steeds niet beantwoord: hoe is de werkelijke kwaliteit van het 2D beeld op een bepaalde resolutie met een bepaalde verversingsfrequentie, in vergelijking met andere kaarten op diezelfde resolutie+refresh rate?Op vrijdag 08 juni 2001 18:41 schreef Bomberman het volgende:
Hij haalt 1600*1200 @ 85Hz .. aangezien ik in geen enkele resolutie hoger ga dan 85Hz (what's the use) en ook niet hoger ga dan 1600*1200 zou voor mij die 270MHz van het RAMDAC geen probleem zijn. Maar veel over de kwaliteit weten we nog steeds niet.. niemand hier die 1600*1200 of 1280*960 @ 85Hz draait met een Kyro II
..
(het gaat hier overigens over de Kyro II - niet meer over de Kyro I waar de topic starter het in januari over had)
Verwijderd
Als iemand mij een GF2 en GF3 en een Radeon en G400 wil sponsoren... dan kijk ik het wel ff na 
In de revieuws overal lees ik iig dat het wel goed zit... behalve bij die van tweakers want die koppelen ramdac aan beeldkwaliteit
In de revieuws overal lees ik iig dat het wel goed zit... behalve bij die van tweakers want die koppelen ramdac aan beeldkwaliteit
^ ^
Proberen het nog een keer, kijken of er iemand antwoord op de vraag weet die toevallig ook referentiemateriaal heeft
Tha_roeltje: als ik die kaarten kon sponsoren dan had ik de vraag niet hoeven stellen de eerste keer
De vraag: "hoe is de werkelijke kwaliteit van het 2D beeld van een Kyro II op een bepaalde resolutie met een bepaalde verversingsfrequentie, in vergelijking met andere kaarten op diezelfde resolutie+refresh rate?
Proberen het nog een keer, kijken of er iemand antwoord op de vraag weet die toevallig ook referentiemateriaal heeft
Tha_roeltje: als ik die kaarten kon sponsoren dan had ik de vraag niet hoeven stellen de eerste keer
De vraag: "hoe is de werkelijke kwaliteit van het 2D beeld van een Kyro II op een bepaalde resolutie met een bepaalde verversingsfrequentie, in vergelijking met andere kaarten op diezelfde resolutie+refresh rate?
Pagina: 1