Toon posts:

Welke printer te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik 40 pagina's moest printen voor school en mijn hp DeskJet 3820 het daarom begeven heeft (maakt raar geluid + 2 pinkende lampjes) ben ik op zoek naar een nieuwe printer.

Ik print niet erg veel (wekelijks 20 blzn ofzo...) en 95% van mijn prints is zwarte tekst. Heel af & toe wil ik wel eens een fototje afprinten, maar dat kan ik dan via Pixum doen ofzo. Volgens mijn profiel is een laserprinter dus het beste. Deze moet ook niet te duur zijn (+/- 100 euro) en vooral goedkoop in gebruik. Ik hou ook wel van haarscherpe tekst. Een stille printer is ook een pluspunt, maar niet nodig. Een tof design vind ik ook wel leuk.

Nog een belangrijk punt: ik ben van plan om over te schakelen op Mac, hij moet dus compatible zijn met OS X.
Welke printers heb ik in gedachten?
  • Samsung ML-2010
  • Brother HL-2030
  • Lexmark E232
  • Samsung ML-1610
  • Canon LBP2900
  • HP LaserJet 1020
Ik heb er een lijstje van gemaakt met specs + prijs:
http://users.fulladsl.be/spb2827/Map1.htm

Wie helpt mij kiezen? Ik zoek nu ondertussen nog voort naar reviews op got en internet. Ik post ze dan natuurlijk hier!

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Lexmark, wegens zijn 100% Mac compatibiliteit, lage kost per pagina, aantal PPM en lange drum levensduur. Ik heb echter wat schrik voor Lexmark drivers, naar ik hoor zijn deze rommel...

Wie helpt me mee met het kiezen? :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Een laserprinter gaat vaak ook lang mee. Er zijn zat mensen die nu nog met een oude HP e.d. printen. Verkrijgbaarheid van toner lijkt me dan ook een belangrijk punt. Bij HP en Canon is dat in ieder geval geborgd. De rest is minder goed verkrijgbaar, hoewel via het internet overal aan te komen is natuurlijk :)

Ik draai OS X en de Canon drivers voor mijn iP4000 zitten prima in elkaar. Helaas kan ik je niet vertellen hoe het met de drivers voor andere printermerken zit.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Brother HL-2030

Dit apparaat heb ik net thuis staan. Ziet er leuk uit, maakt in standby stand geen lawaai. Als hij print natuurlijk wel veel lawaai, maar dat is logisch. Eigenlijk ben ik zeer tevreden over het apparaat. Hij wordt meegeleverd met een start-toner geloof ik, dus de helft van 2500pagina's ongeveer. Ik heb deze printer genomen omdat de Samsung niet op voorraad was, maar deze bevalt zeeeeer goed. :)

edit:
ow ja, nog even over dat stroomverbruik. Over die Samsung heb ik niets kunnen vinden, maar als hij zoveel verbruikt als dat er op de site staat, dan moet mijn stekkerdoos allang kapot geklapt zijn, dus dat klopt niet helemaal 8)

[ Voor 23% gewijzigd door daandegoeiste op 28-01-2006 13:07 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 11:18
Ik heb zelf de ML1610, erg stil, ik vind hem behoorlijk snel. Uiteraard duurt het even voor het eerste blaadje eruit komt, maar daarna lijkt het wel een machinegeweer, achter elkaar spuugt ie blaadjes uit :)
En nog stil ook, je hoort alleen het papier als het erdoorheen loopt

Maar wat ik ook belangrijk vind, ik kan met SuSe ook printen en ik heb niet direct het boekje in de buurt, maar Mac doet hij volgens mij ook.

Ik had wel een nadeel, de eerste paar keren moest ik niezen toen hij net aanstond, maar dit is helemaal verdwenen. Dit kan aan mij liggen, misschien ben ik eraan gewend, misschien gooit ie er niets meer uit, maar al met al een fijne printer. En dat voor 79,95 bij paradigit.

Ik heb deze printer gekocht omdat hij ondersteund word onder Linux, de prijs mij goed paste en in vergelijk met inktjetprinters waarvan bij mij altijd de cartridges uitdrogen, hij bij mij gewoon veel goedkoper meekan. Mijn Lexmark P704 die ik hiervoor had, kostte maar 49,95, maar na +/-6 maanden waren de cartridges al aan vervanging toe. (á 21,95)

Ik hoop dat toner duurzamer is en ik dus minder snel kosten hoef te maken voor nieuwe toner. Daarnaast heb ik bewust gekozen om geen kleuren te nemen, omdat vaak kleuren-inktjet's die goeie kwaliteit leveren minstens net zo veel of meer kosten dan mijn laser nu en dan hebben we het nog niet over de prijs van de cartridges.

Ik heb 1x gekreukt papier gehad op 50 blaadjes, maar dat was mijn eigen schuld omdat ik hem scheef ingevoerd had. Verder denk ik dat je doelt op de verschijnselen die voorkomen als de transport rolletjes versleten zijn..

[ Voor 47% gewijzigd door Miglow op 29-01-2006 13:12 . Reden: beweegredenen toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!

Waarom hebben jullie voor die printers gekozen? Uit economisch standpunt? Merk je dat het goedkoper is in vgl met inkjet? Hoe lang doe je met de toner? De drum al moeten vervangen?

Ik zoek ook achter ervaring met de Lexmark E232. Iemand?
Deze ziet er namelijk goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het de Brother HL-2030 gaat worden, wegens goede verkrijgbaarheid en veel goede reviews op GoT en op kieskeurig.nl. Over de Lexmark, de printer die toch mijn voorkeur uitdraagde, zijn er veel slechte / mindere reviews te vinden...

Graag zou ik hebben mochten er hier nog wat kleine reviews gepost worden met ervaring betreffende ofwel de Samsung printers ofwel de Brother HL-2030 printer.

Bedankt ! 8)
Hebben jullie last van gekreukt papier als het eruit komt? Dit is blijkbaar een 'feature' bij laserprinters...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 12:20 ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb zelf de Samsung ML-1710P, het grotere broetje van de 1610 (Zal wel net iets sneller zijn), kan er niets anders over zeggen dan dat ie hier al 3 jaar heel goed zijn werk doet, niet duur in de aanschaf en maakt voor een laser weinig lawaai. Mooi design voor thuis, redelijk klein. Denk niet dat de 1610 veel verschilt, dus niets slechts over de Samsung!

Edit: Ik vergelijk net de 1710 en 1610, ze zijn toch wel beetje verschillend! Ik vind zelf het design van de 1710 stukken mooier, het lijkt erop dat ze verder hetzelfde kunnen. Wat vast staat is dat ik er in 3 jaar tijd nog geen problemen mee heb gehad!

[ Voor 27% gewijzigd door The_MAN op 29-01-2006 12:41 ]

Verwijderd

M'n pa heeft een Samsung ML-1610, gekocht juist omdat ie periodes heeft dat ie weinig print, bij een inkjet ben je dan een halve cartridge kwijt aan doorspoelen.Hij heeft net z'n eerste toner leeg en het vervangen was een fluitje van 'n cent, kun je letterlijk met je ogen dicht.
Voordeel van de ML-1610 is dat ie ook op USB 1.1 werkt, m'n pa's printer staat op een Pentium 2-266 MHz. :P
http://www.topinks.co.uk/...0_Laser_Toner_Refill.html hopelijk snel in Nederland te koop. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 13:12 ]

Verwijderd

Bij HP laserjets kun je alleen de complete cartridge vervangen.
Veel Brothers hebben een losse cartridge en drumkit.
Die drumkit gaat enkele cartridges mee.
Dat maakt een Brother een stuk goedkoper in het gebruik.

Verwijderd

Ik heb de ML1610. Hijs erg goed, en staat nu op een Windows aangesloten. Printen vanaf de Mac (over het netwerk) lukt vooralsnog nog niet.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Van Lexmark kan je maar beter afblijven; de prijs per pagina is daar behoorlijk hoog. Technisch zijn het daarentegen goede printertjes. KCanon en HP zijn identiek, ze worden dan ook beiden door Canon gebouwd. Brother kost je niet zoveel, maar let op: Toner en Drum zijn hier aparte units. Toner valt wel mee qua prijs, maar de drum is FF slikken. verder hebben Brother printers de nare eigenschap het papier dusdanig te verhitten dat het papier er regelmatig blijvend krom uitkomt.
Misschien een bruikbare tip: De meeste inkjetprinters van Canon (toegegeven: en andere merken) werken met gescheiden inktcartridges. Bij Canon weet ik dat de prijs per pagina relatief laag ligt en mooie foto's afdrukt, terwijl de andere fabrikanten of belachelijk weinig inkt in de cartridges doen (Lexmark, HP), of bagger foto's afdrukken (brother)

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1