Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

RJ11 / RJ45 Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Hallo Mensen,

Ik heb nu al een tijd gezocht maar volgens mij bestaat het weer niet. Ik zou graag mijn telefonie doorpatchen over mijn utp. Nu kan ik zelf wel een utp kabel gebruiken en dan aan de ene kant een rj11 en aan de ander kant een rj45 connector doen, maar ik heb toch liever dat deze in de fabriek is gemaakt....

Weet een van jullie misschien waar zo'n kabel te koop is?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar zo'n kabel te koop is weet ik niet, wat ik me afvraag is hoe je dit wil gaan doen. Telefonie gebruikt een analoog signaal (met een RJ11 kabel) terwijl een RJ45 kabel digitaal gaat. Dus je zult toch eerst je analoge signaal naar digitaal om moeten zetten en andersom.

Verwijderd

Je kan de kabel zelf splitsen als je dat bedoelt maar er zijn geen standaard kabels voor te koop naar mijn weten. Een 100MB netwerk heeft maar 4 van de 8 aders nodig in de UTP kabel, de andere 4 kan je voor een 2e PC of iets anders (telefoon) gebruiken.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Nee, een fabrikant zou nooit zo'n kabel maken omdat hij het risico loopt dat hij aangeklaagd wordt als iemand iets kapot maakt. Hoewel de stekkers hetzelfde lijken zijn het totaal andere systemen met heel andere voltages.
UTP is bijvoorbeeld twisted pair, waarbij er 4 paar van 2 om elkaar gewikkelde draden lopen, terwijl telefoon door zijn hogere voltage en lagere werk frequentie alle draden gewoon parallel heeft lopen. Ook: UTP is deen digitaal signaal en telefoon een analoog. Je loopt het risico dat als je een telefoonsignaal over dezelfde draad laat lopen als je netwerk, je het netwerkverkeer stoort. Daardoor zou je bijv max 10 mbit i.p.v. 100 (en zeker 1000) mbit kunnen halen.

Als je het toch perse wilt: telefoon gebruikt de middelste draden: paar 4/5 en utp gebruikt 2 paar: 1/2 en 3/6. Let vooral op dat je niet opeens 30 volt op je netwerkkaart zet... dan zegt die boem...

U vraagt, wij antwoorden.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 07:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb thuis door het hele huis CAT5 bekabeling lopen. Voor het netwerk gedeelte zijn lang niet alle draad-paren noodzakelijk. De overgebleven draden gebruik ik om mijn telefoon signaal over te transporteren. Werkt perfect. Mijn telefoon ruist niet en de netwerkdoorvoer is nog altijd 75-80Mbps maximaal (geswitchte omgeving).

Waar je wel op moet letten bij het zelf maken van zo'n kabel is dat je de juiste draadparen gebruik. de draadparen in een cat5 kabel zitten 'getwist'. Zorg dat je die ook consequent gebruik. Doe je dat niet, dan kan je hele leuke effecten krijgen (telefoon valt weg bij datatransfer of andersom :) )

Als je zelf aan de gang gaat, zoek dan wel uit welke draadparen normaliter voor netwerksignaal gebruikt worden. Sluit dat eerst aan en test dat. Daarna op je gemak het telefoon signaal 'erbij voegen'.

Let wel, haastige speod is een wegvallend signaal :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Justin_Time
Nouja er is geen andere manier.

Ik heb door m'n huis 24 utp poorten die allemaal uitkomen in de meterkast. Nu is mijn isra punt in de huiskamer. Dus ik moet wel van rj11 naar rj45 wil ik hem door kunnen patchen naar de meterkast.

Ik heb trouwens zelf al twee van die kabels gemaakt alleen mijn knijp kunst is niet zo best :) en dat merk ik ook op de router, die pakt nu ipv 8 4mbit.

Maar er is dus geen enkele fabrikant die zo'n kabel levert?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 07:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zet je adsl modem zo dicht mogelijk bij je isra punt. Transporteer het netwerksignaal (100Mb) daar vandaan door het huis. Netwerksignaal is minder gevoelig voor interferentie dan het adsl signaal. Daarnaast is de maximaal doorvoer vanaf je modem tot de PC toch je maximale ADSL snelheid.
Nadeel is dat je dan misschien een extra switch nodig heb voor je distributie, omdat je eventuele extra switchpoorten op je adsl router/modem over blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door BlaTieBla op 28-01-2006 12:47 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Gaver is natuurlijk om gewoon voip telefoons te kopen :).

• Justin_Time
BlaTieBla schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:45:
Zet je adsl modem zo dicht mogelijk bij je isra punt. Transporteer het netwerksignaal (100Mb) daar vandaan door het huis. Netwerksignaal is minder gevoelig voor interferentie dan het adsl signaal. Daarnaast is de maximaal doorvoer vanaf je modem tot de PC toch je maximale ADSL snelheid.
Nadeel is dat je dan misschien een extra switch nodig heb voor je distributie, omdat je eventuele extra switchpoorten op je adsl router/modem over blijven.
true.... maar ga dan maar eens uitleggen aan je vriendin dat je zo'n 2000 euro hebt uitgegeven om elk mogelijke kabel weg te werken en vervolgens staat er een lichtgevende kerstboom naast de bank in de huiskamer.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
RJ11 past direct in een RJ45 poortje. Zorg er voor dat het RJ11 connectortje precies in het midden zit, dan werkt het prima.

Concrete Loop Watercooling

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
2000 euro? :o heb je het laten doen ofzo? gouden kabelgoten?

en google eens zelf. Dit was mijn eerste hit:

http://www.kerkweg.com/xt/artgroep/rxGr74.html

U vraagt, wij antwoorden.

• Justin_Time
MeMoRy schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:45:
2000 euro? :o heb je het laten doen ofzo? gouden kabelgoten?

en google eens zelf. Dit was mijn eerste hit:

http://www.kerkweg.com/xt/artgroep/rxGr74.html
Inderdaad heb het laten doen, ik ga niet zelf 8 muren fresen, hakken, stucen en weet ik veel wat nog meer. Cat6 draad is ook behoorlijk prijzig.

Het linkje is perfect alleen als ik dan naar de site zelf gaat staat er iets van villaverhuur ofzo?

Verwijderd

Vaak zie je met nieuwbouw huizen ook dat je wat cat6 aansluitingen kan installeren voor dit soort prijzen (in de trend van 120 euro / 2 aansluitingen).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
FreeRider schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:54:
RJ11 past direct in een RJ45 poortje. Zorg er voor dat het RJ11 connectortje precies in het midden zit, dan werkt het prima.
Past idd gewoon, en als je dan aan beide kanten hetzelfde doet, maakt het niets uit dat de boel over een stuk CAT6 kabel met RJ45 loopt.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Als het per se zo netjes moet, kan je natuurlijk ook een afspraak maken met kpn om je isra te verplaatsen naar de meterkast. (krijg je direct een nieuwe Szoveel)

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 11:12

Youk

Volvo For Life

En de kabels met aan de ene kant RJ11 en aan de andere RJ45 bestaan wel degelijk. We gebruiken deze namelijk op de telefoontoestellen aan te sluiten op de outlets. Vanaf de outlets is het gewoon cat5e of cat6 ftp naar een patchpanel. En daar pas gaat het richting telefooncentrale.

Enkel kan ik je niet helpen met waar je die kabels kan vinden. Onze aankopen op dit gebied zijn gegaan via nextiraone, maar deze verzorgen ook onze alcatel telefooncentrale en leverden ook reeds enkele honderden telefoontoestellen. Ik vrees dus een beetje dat jij daar niet echt terecht gaat kunnen.

Nog ff goed zoeken dus.

Volvo Classic Club Belgium

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Je kan gewoon CAT5e kabel gebruiken voor je telefoon, geen probleem. Volegens mij kun je zelfs splitters krijgen om zelfs netwerk en telefoon hierover te delen. Kwaliteit van je netwerk gaat wel iets achteruit als je belt, maar niet erg. Als je (net zoals ik) een vrije UTP kabel in de muur hebt liggen kun je die zo gebruiken, zonder enig probleem. Alleen ff oppassen dat je niet UTP & telefoon kruist :Y) (in theorie kan je netwerkkaart er tegen... in theorie).

Deze kabels kun je ook vats wel ergens halen (2 middelste punten van RJ11 verbonden aan 2 middelste van RJ45). Echter, ze zijn niet zomaar te krijgen (niet echt grote markt voor). Daarom zul je zel toch ff zelf moeten knijpen. Lukt je dat niet, vraag het dan aan de lokale tweaker :)

offtopic:
CAT6 in je huis is overkill. Ik wilde dit zelf ook doen, tot ik de CAT6 specs las. Bochen mogen niet te scherp zijn en nog een paar van die andere dingen die je zonder met kabelgoten te werken niet gaat lukken. Je krijgt CAT6 door een PVC pijp in de muur dus never nooit goed, tenzij je hier met het aanleggen rekening mee houdt. Je kabel valt dus buiten de spec, dus kun je net zo goed het goedkopere 5e halen :)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1