Toon posts:

Linksys WAG54GS draadloos internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het kloten om een draadloos netwerk te schapen bij ons thuis maar het wil allemaal niet echt lukken. Ik heb alles netjes verbonden (Linksys WAG54GS naar pc, telefoonkabel achterin de router, kabel naar pc etc.) alles klopt als een bus. De lichtjes die moeten branden branden allen zoals het zou moeten d.w.z. dsl lampje op groen, Internet lampje op groen, lijn in / uit lampje op groen... precies zoals het op de installatie procedure staat gaat het goed.. Het signaal wordt ook ontvangen op alle laptops hier in huis dus daar is niets mis mee, het enige waar het fout gaat is wanneer hij gaat zoeken naar de internet connectie. Ik dien mijn internet gegevens (username/password) in te voeren wat ik ook netjes doe, daarnaast zit er een uitstekend informatie blaadje bij over de verschillende providers en instellingen. Nu is het zo dat wij voorheen Tiscali hadden maar zoals bekend heeft Planet Internet dit overgenomen en hebben we laatst moeten 'migreren', ik weet niet in hoeverre dit van toepassing is op dit probleem maar ok... misschien weet iemand het. De volgende instellingen :

Planet Internet dus

PPPoA
VPI/VCI: 8/48
Multiplexing: VC

Daarna dus User/Pass van provider ingevuld en hij blijft zeggen dat hij niets kan vinden....Ik hoop echt dat iemand weet wat er loos is en hoe het op te lossen!!!! Echt bij voorbaad dank!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Zit de splitter er ook op de goede manier tussen ? Want als de modem al aangeeft dat je geen DSL signaal hebt lijkt me toch iets in de aansluiting niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, hij geeft een groen lampje bij dsl. Daarnaast zit ik nu gewoon op de bestaande ADSL verbinding die we voorheen hadden, die doet het prima...

• Nielson
Wat geeft je modem precies aan bij je ADSL status ?

Verwijderd

Topicstarter
ADSL status groen en zelfs het internet lampje kleurt groen, dus ik ga ervan uit dat alles perfect zit...

Verwijderd

Topicstarter
Je moet het zo zien dat ik d.m.v. de instructies te volgen van de installatie cd van Linksys de router voor een groot deel geconfigureerd heb, dus alle lampjes branden zoals ze zouden moeten branden etc. alles ok. Maar alleen bij het internet verhaal met User/Pass zegt hij dat hij het niet vangt (kanttekening: wij moeten met adsl gewoon altijd inbellen, dus misschien geen automatisch signaal).

Verwijderd

Wat bedoel je met inbellen en waar zou je dan (behalve de router) de user/pass moeten ingeven ?

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met inbellen bedoel ik dat ik echt een inbelverbinding aan moet klikken 'Planet Internet Icoontje' (op desktop) om verbinding met internet te krijgen, sindskort met Planet pakt hij die inbelverbinding automatisch na het opstarten van Windows (na het downloaden van migratiebestandje Tiscali->Planet).

We hebben altijd adsl internet van Tiscali, en sindskort na de migratie dus van Planet, gehad. Geen problemen mee en nu ik dit tik zit ik ook weer op mijn oude 'vaste' Speedtouch modem wat we bij ons adsl pakket kregen, doet het prima. Nu hebben we 2 laptops gekocht sindskort en wilden we het geheel draadloos maken, dus wij de Linksys WAG54GS gekocht en geinstalleerd. Dus het Speedtouch modem eruit gepleurt en de all-in-one router/modem dr tussen gezet..... Alles doet het, signaal wordt ontvangen alleen internet pakt hij niet... De Pass/User van internet en de rest van die instellingen dienen we in de installatie procedure in te voeren (cd van de Linksys wireless router/modem).

• Nielson
Waarschijnlijk is dat nog een Speedtouch Home, die kan inderdaad zelf geen verbinding opbouwen. Met ADSL status bedoelde ik trouwens wat je modem weergeeft in de webinterface bij de gegevens van je verbinding.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
wat vul je in als gebruikers naam?
wat voor status geeft het dsl signaal als je IN het modem kijkt?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Waar moet ik daarvoor kijken, ben verder niet zozeer gevorderd in dit materie...

• Nielson
Ik weet zo niet wat het standaard adres voor Linksys is, dus het beste kun je even het volegnde doen :

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe en hier velvolgens ipconfig intypen. Dan het ip-adres wat bij Standaardgateway staat intypen in je webbrowser en je komt als het goed is bij de webinterface van je router.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 28-01-2006 12:58 ]

• Piels
Linksys website

Volgens bovenstaande zit je modem op 192.168.1.1
Dat dus even ingeven in je explorer

Verwijderd

Topicstarter
klopt daar kom ik moeiteloos in... Hier kan ik dus alles 'manual' instellen maar ik weet niet wat nu de juiste keuzes zijn.....

• Piels
Volgens de handleiding heb je eens status tab, wat staat daar allemaal aangegeven?

Verwijderd

Topicstarter
(a)Dsl status: up

• Nielson
Dus internet werkt nu, of is dit alleen wat je webinterface aangeeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is alleen wat in de interface staat

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij wil ik iig nog even de aandacht leggen op het volgende:

Ik moet dus telkens als ik verbinding wil ZELF inbellen, dus ik weet niet of mijn router/modem automatisch het signaal kan oppikken. Nu heb ik ook eens gekeken in mijn verbindingseigenschappen (van de verbinding van Planet waar ik steeds zelf mee moet inbellen) en daar staat dan : Verbinding maken via .... Alcatel Speedtouch etc..... Maar ik kan dit niet veranderen...

• Piels
Nu heb je dus verbinding met internet.
Zit je draadloos of aan een kabel?

Kun je wel een website pingen?

En hoe kun je nu posten op GoT?

• Nielson
Je moet níet zelf inbellen, dit doet de router voor je. Heb je trouwens je pc gewoon op dhcp staan ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:32:
Daarbij wil ik iig nog even de aandacht leggen op het volgende:

Ik moet dus telkens als ik verbinding wil ZELF inbellen, dus ik weet niet of mijn router/modem automatisch het signaal kan oppikken. Nu heb ik ook eens gekeken in mijn verbindingseigenschappen (van de verbinding van Planet waar ik steeds zelf mee moet inbellen) en daar staat dan : Verbinding maken via .... Alcatel Speedtouch etc..... Maar ik kan dit niet veranderen...
Dat komt omdat je voorheen zo'n USB modem hebt gebruikt.

Jouw nieuwe Linksys kan zelf die "inbelverbinding' tot stand brengen, als je tenminste de handleiding goed doorleest en de juiste gegevens invult in de webinterface van je Linksys.

Je nieuwe ADSL router heeft in ieder geval al DSL signaal, vandaar dat status(up) ding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Deze router kan het idd zelf. Gewoon alle inloggegevens bij je router instellen. Opslaan. Alles een keertje rebooten. Zou moeten werken.

Bij het 4e tabje van de setup, access restrictions, kan je ook aangeven welke pc's het internet op mogen/kunnen. Verder raad ik je aan dhcp uit te zetten en vaste ip adressen in te stellen.

Ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Heel even alles voor de duidelijkheid:

Ik heb mijn router doorgelust (vast) naar mijn PC, dat moest ook zoals beschreven in de handleiding. Dus telefoonkabel in 'line' - ingang van mn router/modem, kabel (plat) van router/modem naar ingang pc.. dat is alles (apart van 'voeding') qua bekabeling. Ik kan geen internet pagina openen maar hij zegt dus wel dat ADSL-status is UP. Volgens mij is dit puur en alleen het signaal, daarnaast moet ik dus verbinding met internet krijgen en dat is wat nog niet lukt.

Als ik de instructies volg op de cd dan loop ik constant vast op het verhaal van dat hij geen internet connectie kan vinden , dit terwijl hij wel ADSL UP status heeft. Ik weet echt niet waar het aan ligt, nogmaals PPPoA, VPI/VCI 8/48 en Multiplexing VC... Dit zijn de officiële instellingen van Planet site dus ik vertrouw er op dat dit klopt.

Verwijderd

De gegevens die je normaal voor inbellen gebruikt username/password zijn dus ook ingevoerd in de router?

Verwijderd

Topicstarter
neem aan van wel als ik ze er op opsla via mn router ip

Verwijderd

Moet goed zijn.

De rest van de instellingen staan ook goed? D'r zijn nogal wat manieren om pc's af te sluiten van internet bij die router :)

Je kan verder nog proberen je netwerk kaart op de pc te herconfigureren oid.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het gewoon niet..:( ik weet echt niet waar het aan ligt....

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een stap verder in de installatie/configuratie sessie volgens de cd en nu zegt hij dat hij de firmware niet kan updaten :S
Pagina: 1