'zwaar' model in 3dmax7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer van een 3d-cadmodel (heb de mogelijkheid om te kiezen uit STL of IGES) wat mooie afbeeldignen te maken. Als ik dit model echter in 3dmax7 laad, dan wordt het hele programma super traag(het model is nauwelijks te draaien of te verplaatsten), dit komt waarschijnlijk omdat het een tamelijk ingewikkeld model is. Als ik een render wil maken zonder dat ik ook maar iets bijzonders heb gedaan, vraagt 3dmax al 1,5GB geheugen (ik heb 1gb).
Nu mijn vraag:
Is er ook een manier waarop ik het model wat 'lichter' kan maken, zodat het allemaal wat soepeler gaat. Ik moet namelijk dat zelfde object 4x in de render hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien als het mogelijk is wat polygonen die je niet ziet in de final render te verwijderen ? Maar als je hetzelfde object 4 x gaat afbeelden van verschillende hoeken zal dat niet zo goed te doen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Begrijp ik het goed dat je je model als NURBS overzet? Of als polygonen? NURBS zijn erg zwaar, maar ook erg instelbaar. Dan kun je dus gewoon instellen dat er minder polygonen gebruikt hoeven worden om de NURBS te tonen en dan zou het al beter moeten gaan.

Daarnaast: hoe is je viewport ingesteld? Een beetje videokaart kan een beetje veel polygonen in no-time op het scherm knallen, weet je zeker dat je hem op Direct3D of OpenGL hebt gezet?

[ Voor 27% gewijzigd door Oogst op 28-01-2006 14:56 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat ingesteld op Direct3D.
Ik heb helaas nog niet zoveel ervaring met 3ds Max dat ik kan zeggen of ik met polygonen of nurbs werk :?. Ik heb echter wel een website gevonden die ik maar eens ga doornemen.

http://www.okino.com/conv/iges_opt.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost via deze website:
http://www.cadmonkey.com/tut8.htm

Hier in staat dat je het beste kunt werken met een stl file. Zodra je het importeerd in Max het belangrijk is dat je 'quickweld' kiest in het import menu.
Ik vermoed dat ik nu dan werk met polygonen in plaats van nurbs.
Bedankt voor jullie reacties!