djengizz schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 10:49:
Over het algemeen vind ik ze niet showcase waardig en wel hierdoor:
-Je compo's vind ik niet bijzonder. Ik denk dat je onderwerp meer potentie heeft dan jij nu laat zien. Het geheel komt wat 'snapshot-achtig' over op mij.
-Ik vind dat je bent doorgeschoten qua contrast. Heel veel dichtgelopen details (te donker) en veel grote uitgebeten vlakken (met name je luchten).
-Je bewerkingen vind ik niet overal geslaagd. #4 valt uit de toon. Wat er bij #6 is gebeurd is mij niet helemaal duidelijk (dodge tool?) maar vind ik niet echt mooi. Bij #9 stoort het mij dat ik nog witte vlekjes in het zwart zie.
Wat ik wel goed vind:
-De combinatie onderwerp en de tekst op de borden bij #4 en #5 heb je goed gespot.
-Bij veel foto's vind ik het concept goed maar de uitwerking minder (met name #4, #6 en #9).
En tenslotte: #9 is voor mij favoriet.
Bedankt voor je opbouwende kritiek. Het is mijn eerste shootage in deze stijl en dit onderwerp. Ik vind het altijd moeilijk om een mooie overzicht foto te maken, ik focus mij ook eerder op close-ups, zoals de keukendeur en het gat in het glas. Nadeel was hier alleen dat alles achter een groot hek stond, en de slopers nog actief waren. Anders was ik ook zeker het terrein even opgewandeld voor foto's uit andere hoeken. ( En ik had pauze, en ik kreeg koude vingers

)
Wat ik al vertelde, ik heb gewoon gespeeld met de brightness/contrast, levels en curves. Wellicht dat ik de lucht op sommige foto's meer weg moet laten, zodat de focus inderdaad meer op het onderwerp ligt. Als er een mooie wolkenpartij boven zat, kun je ze misschien erbij laten.