Zyxel modem met VoIP ipv Livebox...help!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
een goede vriend van mij heeft Wanadoo, inclusief bijbehorende Livebox. Nu heeft hij hier heel veel problemen mee. Ikzelf had tot voor kort TweakDSL, ook met veel problemen. Reeds ben ik overgestapt naar Demon en eindelijk van het gezanik af maar ik heb nu twee ADSL2+ modems. Ik wil dus mijn 2de ADSL modem doneren aan die vriend van mij om de LiveBox te vervangen.

Het is de Zyxel modem met 2 VoIP aansluitingen en ondersteuning voor ADSL2+, is het mogelijk dat ik deze aansluit op Wanadoo's netwerk. Ik weet wel de instellingen voor NAT en RCP en dergelijk (net hier gelezen elders op het forum) maar ik ben nu vooral geintereseerd naar het splitter gedeelte en het gedeelte voor de telefonie. Moet hier nog wat gebeuren, sinds de Livebox deze instellingen standaard ingebouwd en ingesteld geleverd heeft gekregen.

Bij voorbaat dank.

Pickle Rick!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De internet instellingen zijn bekend voor het Wanadoo netwerk inderdaad, maar Telefonie niet. Wanadoo geeft die instellingen van afstand aan je Livebox (Versatel gebruikt eenzeflde methode) en dus kan je bij Telefonie van Wanadoo alleen de Livebox gebruiken.

Qua splitter met een ander modem is het gewoon zals altijd. Gebruik je de Livebox niet heb je een ADSL splitter nodig (omdat deze in de Livebox zit).

Deze vraag had prima gesteld kunnen worden in het bestaande Wanadoo topic en gaat daarom dicht. Zelfs het antwoord op je vraag is al een paar keer voorbij gekomen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.