Toon posts:

Grootheidswaanzin DPC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NO 1 in RC5!!!

OGR begint een beetje op gang te komen, prachtig!

Nu gaan we ook ff SETI en GF beheersen.

Volgens mij zijn er hier en daar een paar stoppen doorgeslagen, een beetje realiteitszin lijkt me hier wel op zijn plaats.

1 doel (RC5) hebben we inmiddels bereikt door samenwerking/enthousiasme/organisatie.

Het volgende doel was imho hetzelfde te doen in OGR, wat op zich een even moeilijk doel is zonder dat we ons gaan verdelen over nog meer projecten.

In het draadje van Wildhagen over SETI heb ik uitgelegd dat wat mij betreft het aantrekken van teamloze SETIers (zoals Koen)een goede zaak is, daar kan DPC als geheel alleen maar baat bij hebben.

Waarom dit draadje? een beetje bezinning na alle euforie kan denk ik geen kwaad.

Laten we wel met beide benen op de grond blijven staan en niet gaan denken dat we nu alle competities tegelijk kunnen beheersen.

Let the flames start(not:))

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Eindelijk eens iemand die zijn hersens gebruikt.
Het is best leuk om in 4 verschillende dingen mee te doen maar was de kracht van dpc niet juist het "één voor allen, allen voor één" principe?
We staan nu voor met rc5 maar we zijn er nog niet. Er moet ook nog een sleutel gevonden worden.
Als die sleutel door iemand anders gevonden word is alles voor niets geweest. Enkel de winnaar telt in dit soort "battles of the strongest"

Team duron gaat nog gewoon door met rc5 en we stoppen daar pas mee als we de sleutel gevonden hebben.

Akita

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Je hebt op zich wel gelijk, maar je moet niet vergeten dat dpc steeds groter aan het groeien is :7. En ik denk dat een heleboel mensen echt niet zomaar overstappen op seti, ik denk dat die eerst allemaal ogr gaan draaien.

mzzl
Fabian

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zal ik het even kort uitleggen, tot een paar uur geleden was het mij namelijk ook onduidelijk.

Het is zo dat wij SeTi en GF ondersteunen omdat er mensen zijn die dat graag willen.
Dat wil dus zeggen dat zij onder de DPC-vlag kunnen opereren. Dat wil dus absoluut niet zeggen dat mensen hun koetjes van RC5 of OGR moeten afhalen om aan die projecten mee te doen.

Zie het als dat wij die mensen ook een plekkie geven binnen onze organisatie.

Dat terzijde van de meningen over SeTi, GF en dergelijke (Die van mij is wel bekend :P )

Verwijderd

Jolly, ik ben het met je eens: de volgende doelen zijn imho #1 blijven op RC5 en #1 worden in OGR. Pas dan kunnen we er weer een nieuw projectje tegenaangooien.

Aan de andere kant is natuurlijk iedereen vrij om te beslissen wat ie wil gaan doen voor DPC. Persoonlijk hoop ik dat de meeste nieuwe leden naar OGR gaan. RC5 blijft wel goed lopen denk ik.
SETI? boeit mij niet en het verbaast me dat er zo'n radicale ommekeer binnen DPC is geweest.
Als we in het verleden wat aardiger waren geweest tegen SETI Holland, dan hadden we nu waarschijnlijk al een groot DPC-setiteam gehad.
Verloren zaak in mijn ogen, maar ik wens ze succes!

Verwijderd

Topicstarter
DSmarty

Dat meen ik te moeten betwijfelen, vraag wordt gecreerd. Kijk maar naar OGR. Pas nadat Wildhagen zich opwierp als de grootte OGR aanhanger is dat pas gaan leven binnen DPC (sorry Oezie, ik heb daar al eens een draadje aan besteed)

Als jij zegt dat mensen binnen DPC "graag" SETI willen doen dan heb je denk alle draadjes over SETI niet gelezen.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als jij zegt dat mensen binnen DPC "graag" SETI willen doen
Dat zegt DSmarty helemaal niet. Beter lezen.

Verwijderd

Topicstarter
DSmarty/Onno

Sorry, dat heb je idd niet gezegd.

Edit
Niet sorry, dat heeftie wel gezegd

/Quote
Het is zo dat wij SeTi en GF ondersteunen omdat er mensen zijn die dat graag willen.

• Wessie
  • Laatst online: 22:53

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Als men binnen DPC het eens bij RC5 & OGR hielden. Dan worden we vet de beste en grootste.
Waar of niet :?
(8>

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Helemaal mee eens, na RC5, OGR gaan doen ok.
Om nou ineens alles te gaan doen nee, dat gaat ook niet goed.

De kracht van DPC ligt juist in het collectief in 1 project. Is één project met succes afgerond, gaan we gewoon door met de volgende. De tendens is ineens dat we de hele wereld wel aankunnen. Helaas is dit niet waar. Laten we ons gewoon concentreren op OGR en als we daar succesvol zijn geweest pakken we het volgende wel weer :)

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Op zondag 21 januari 2001 20:55 schreef Wessie het volgende:
Als men binnen DPC het eens bij RC5 & OGR hielden. Dan worden we vet de beste en grootste.
Waar of niet :?
(8>
Helemaal mee eens, alleen als er geen actief DPC-seti team zou zijn geweest, zou ik nooit DPC gejoind hebben!

Ik doe namelijk aan seti, dit deed ik al voor ik GoT regelmatig begon te bezoeken. Ik vind het zonde om mijn mooie 'score' weg te gooien.

Ik vind dat iedereen zijn eigen project kan en mag kiezen, wil je RC5/OGR/SETI/... doen, dan doe je dat gewoon! Als binnen de bezoekers van dit forum mensen zijn die binnen DPC aan een project, zoals seti, mee willen doen, waarom niet?

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Kijk wat nieuwe leden gaat doen dat is een ander verhaal. Maar als nu mensen masaal van DPC naar OGR of Seti verkassen waar blijven we dan :? Onze voorsprong is nog niet zo groot dat we op ons gemakje maar wat kunnen doen. Mochten we stilvallen dan staat Anandtech zo weer op #1.
Ik kan me niet voorstellen dat we in onze huidige samenstelling via alle projecten op 1 kunnen komen. Waar of niet :?

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Ik verwacht niet dat veel mensen zullen overstappen. Misschien dat een aantal RC5-ers overstappen naar OGR, maar zodra TA weer dichterbij komt in RC5 wordt daar wel weer op gereageerd.

Verder verwacht ik eigenlijk niet dat de huidige RC5-ers op SETI overstappen, aangezien de afgelopen tijd alles wat geen RC5 was de grond in is geboord :)

Hier ligt dus een kans voor nieuwelingen.

/wijzig
Oh ja, en inderdaad, ik geloof niet dat we in alle projecten op nummer 1 kunnen komen, maar als we het niet proberen lukt het nooit.

}:O

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Proberen kan geen kwaad, maar laat men er niet teveel van verwachten !

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 00:23
tjah ik ben geen fan van projectwisselingen op 30 Januarie(nog 9 dagen) draai ik 2 jaar een koe op mn PC(eigenlijk nog langer want ik had toen nog geen inet verbinding!) en heb er best wel ff overnagedacht bij de teamwisseling naar de DPC. draaide eerst bij team 9910. ik vindt ook niet dat rc5 of ogr users in een keer SETI of GF moeten gaan draaien!

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 20:24 schreef DSmarty het volgende:
Zal ik het even kort uitleggen, tot een paar uur geleden was het mij namelijk ook onduidelijk.

Dat wil dus zeggen dat zij onder de DPC-vlag kunnen opereren. Dat wil dus absoluut niet zeggen dat mensen hun koetjes van RC5 of OGR moeten afhalen om aan die projecten mee te doen.

Zie het als dat wij die mensen ook een plekkie geven binnen onze organisatie.

Dat terzijde van de meningen over SeTi, GF en dergelijke (Die van mij is wel bekend :P )
Precies.

Er zijn genoeg mensen die wel interesse hebben in het draaien van een client voor SeTi of GammaFlux en die zich niet "thuis voelen" in RC5 of OGR.
Zou je die dan toegang willen weigeren tot DPC omdat "WIJ" er nog al "sceptisch/afwijzend" tegenover staan.
Dacht het niet!

Je kunt alleen echt doorgroeien als je er ook andere projekten bij betrekt!
Vraag creeert aanbod en daar waar aanbod is zal ook vraag ontstaan.

Die "die-hard" RC5/OGR leden zullen hun bijdrage echt wel blijven leveren.

Nu DPC ook SETI en GammaFlux in het pakket heeft opgenomen worden we aantrekkelijker voor een groter publiek en dat is IMHO zeker geen slechte zaak. Levert wellicht een x-aantal nieuwe leden op die de vlag van DPC waardig zullen dragen.

[aanvulling]

Na ook alle andere draadjes over het aanbieden van SeTi en GammaFlux bij DPC te hebben gelezen, sta ik nog steeds volledig achter hetgeen ik hierboven heb verkondigd.

Tis geen kwestie van MOETEN, tis meer een kwestie van de mogelijkheid creeeren voor diegene die DPC nog niet als thuis hebben.

Ik deel dit mede vanuit een onafhankelijk standpunt en laat elk projekt in zijn waarde hoeveel het ook moge betekenen voor DPC.

[/aanvulling]

Verwijderd

Topicstarter
Bob,

Ik wil niemand de toegang weigeren, maar de omslag die je de laatste paar dagen ziet begint een beetje op "naast je schoenen" lopen te lijken en dat was eigenlijk het enige waar ik voor wilde waarschuwen.

Sinds ik lid ben (1/7/2000) heb ik nog NOOIT een vriendelijk woord over SETI gehoord en nu opeens is iedereen heel tolerant over alle projecten die je maar kan verzinnen:?

Dat kan alleen maar komen door het succes in RC5 en het verlangen TA te verslaan in alle projecten waar zij aan meedoen, niet dat ik dat niet wil maar laten we wel realistisch blijven en 1 doel tegelijk aanpakken.

Verwijderd

DPC wordt volwassen ??

Verwijderd

Topicstarter
OK, laten we het op groeistuipen houden maar een kleine waarschuwing leek me op zijn plaasts:)

Verwijderd

Uuuhhh jongens, waar hebben we het eigenlijk over? Ik zelf heb een jaar seti gedraaid maar ben overgestapt naar RC-5 vanwege het competitie verband en de stats.

Nou kunnen we een hoop draadjes produceren over wat "we" (ben pas zelf sindskort een koe) hebbben afgezeken de laatste tijd. Maar ik denk dat we eens een hoop draadjes moeten gaan produceren over hoe we DPC tot de grootst mogelijke client organisatie kunnen maken op alle gebieden.

Tzou toch machtig prachtig wezen dat DPC een keer word benaderd door een org om hun project binnen onze org te introduceren/te laten uitzoeken. (staat misschien kropm maar bben net wakker:z)

Verwijderd

Jolly,

Ik snap goed wat je bedoelt.
Elke actie brengt een reactie teweeg.
Ik denk alleen niet dat je je zorgen hoeft te maken.

DPC is groot geworden door RC5 en zal dat ook wel blijven. Moet je daarom de rest van de projekten buiten de deur houden omdat "men" bang is dat er teveel mensen overstappen ?
Nope, gaat niet werken.

Het geven van een "thuis" onder de DPC-vlag aan niet RC5/OGR grazers is geen slechte zaak.

Sterker nog : DPC zal waarschijnlijk gaan groeien.

Hoe "kinderachtig en lame" er in het verleden over die prokjekten is gesproken er zijn nu duidelijk een paar mensen erg volwassen bezig met de organisatie binnen DPC en ik juich dat alleen maar toe !

[knip]
moeilijk uit te leggen wat hier stond, was er niet tevreden over.
[/knip]

Verwijderd

[knip]
moeilijk uit te leggen wat hier stond, was er niet tevreden over.
[/knip]
Stond er wel bijzonder netjes, alleen riep het wel vragen op ja.

Verwijderd

Stond er wel bijzonder netjes, alleen riep het wel vragen op ja.
Klopt en dat wil ik dus ff voorkomen.:)

Verwijderd

Topicstarter
Bob

Ik ben het op bijna alle punten met je eens, als je in zo'n korte tijd gegroeid bent zoals DPC krijg je een moment dat de eenheid even weg is, zeker na het succes van de afgelopen week.

Nu is het zaak dat we alle neuzen weer dezelfde kant op gaan laten wijzen en gaan doen waar we goed in zijn: organiseren/een eenheid zijn/doelen uitzoeken en halen:)

Mijn enige zorg was dat iedereen als een kip zonder kop maar wat ging doen:)

Hopelijk gaat nu iedereen weer even nadenken over wat ze gaan doen.

Dat was de bedoeling eigenlijk van dit stukje:)

Verwijderd

Jolly,

Bij mij is het je iig gelukt, is lang geleden dat ik meer dan 3x in 1 draadje heb gereageerd :)

Mission Accomplished !

Verwijderd

Klopt en dat wil ik dus ff voorkomen.:)
Kan me het voorstellen ;)

Maar goed heb met mijn collega nu afgesproken dat die OGR draait en ik RC5 (eerst netjes het bordje leeg eten :Y))

tiepvautje

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, dan ga ik nu slapen:Z

Welterusten iedereen.

Verwijderd

Pitze!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 16:57
jolly: is het niet belangrijker om iedereen die t.net en GoT dicht aan't hart heeft liggen zijn geliefkoosde project te laten doen onder het DPC vaandel?
MOET DPC dan perse eerst staan in elk project van je?
Is het niet beter 2 keer tweedes te staan dan 1 keer eerst?

De huidige leden zullen wel bij het hun zo geliefde project blijven, maar (nieuwe) users krijgen nu tenminste een keuze zonder dat ze zich moeten distantiëren van t/net GoT en dus ook DPC.

Verwijderd

Topicstarter
poohbeer

Ik denk dat je ut draadje niet helemaal goed gelezen hebt.

Mag ik vragen waarom jij DPC gejoined hebt?

Misschien is voor jou meedoen belangrijker dan het winnen, hoewel ik dat niet kan terugvinden in je posts hier en bij TA.

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op zondag 21 januari 2001 20:24 schreef DSmarty het volgende:
Dat wil dus absoluut niet zeggen dat mensen hun koetjes van RC5 of OGR moeten afhalen om aan die projecten mee te doen.
Lijkt me een gezonde houding. Zelf heb ik tot december vorig jaar SETI gedaan, maar toen dat project serverporblemen had zodat ik geen WUs kon fetchen/flushen ben ik overgestapt op RC5.

RC5 is voor mij alleen leuk vanwege het competitie-element, de praktische waarde is natuurlijk heel klein. Als je het hebt over iets dat nog enigszins nut heeft in de "echte" wereld dan kun je beter OGR doen, en dat doe ik nu dan ook met de helft van mijn mini-kudde.

Het enige dat ik eigenlijk wil zeggen is: vrijheid, blijheid. Iemand die SETI/OGR/RC5 whatever wil doen moet dat zelf weten, niemand kan iemand anders de wet voorschrijven. Als iemand iets wil doen onder de vlag van DPC is dat alleen maar positief. :)

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Ik denk dat de neuzen van alle DPC leden zowiezo wel dezelfde kant op staan, want als je binnen een dag ruim 9 miljoen wu's kunt flushen zonder dat dit van te voren bekent was gemaakt moet iedereen wel erg begaan zijn met DPC.

En of we nou aan RC5/OGR/SETI OF GAMMAFLUX doen we zullen altijd direkt kunnen reageren als er ergens even wat extra's moet gebeuren.

De uitbreiding met SETI en GAMMAFLUX binnen DPC zie ik als een goede manier om het leden aantal te laten stijgen, het grootste deel van de DPC leden zullen zich bezig houden met RC5 en OGR omdat dit de projecten zijn waarmee we groot zijn geworden.

SETI EN GAMMALUX zullen langszaam in aantal groeien doordat nieuwe leden die projecten leuker vinden, en nu wel bij DPC terecht kunnen.

Een aantal leden die eerst RC5 of OGR deden zullen misschien wel overstappen, maar dat zal die projecten niet in gevaar brengen.

conclusie:

Laten we iedereen welkom heten die zich in wil zetten voor DPC ongeacht welk project ze doen, alleen zo zal DPC uitgroeien tot een team dat wereldwijd een grote rol kan spelen in distributed projecten....

[persoonlijke noot]
/me vind dat men iedereen in zijn waarde moet laten!
[/persoonlijke noot]

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 20:18 schreef The_outer_limits het volgende:
*knip*
maar was de kracht van dpc niet juist het "één voor allen, allen voor één" principe?
*knip*
Zie sig :)

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 21:16

_soh

Op zondag 21 januari 2001 20:18 schreef The_outer_limits het volgende:
Eindelijk eens iemand die zijn hersens gebruikt.
Het is best leuk om in 4 verschillende dingen mee te doen maar was de kracht van dpc niet juist het "één voor allen, allen voor één" principe?
We staan nu voor met rc5 maar we zijn er nog niet. Er moet ook nog een sleutel gevonden worden.
Als die sleutel door iemand anders gevonden word is alles voor niets geweest. Enkel de winnaar telt in dit soort "battles of the strongest"

Team duron gaat nog gewoon door met rc5 en we stoppen daar pas mee als we de sleutel gevonden hebben.
Score: 100%, The_outer_limits for president.

Lightning_crew

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Dank u Dank u

* The outer limits neemt met een diepe buiging deze complimenten in ontvangst

Ik blijf erbij, eerst de sleutel en dan de rest.

Akita

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik stem voor een positieve kijk op distributed computing. Je onderschat mensen als je denkt dat ze gelijk als een kudde schapen zich over SETI en GF zullen verdelen. Wel denk ik dat je veel mensen kunt interesseren voor DC met deze projecten. Het zijn immers projecten met een mooie client, duidelijke doelstellingen en mooie statspagina's.

Misschien moet DPC zich maar eens realiseren dat assimileren nog makkelijker gaat als je mensen kunt vertellen dat het soms om iets gaat dat wel degelijk nut heeft. (GF meer dan SETI, maar SETI spreekt meer aan)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Pagina: 1