[FTP server]Hoe goed op te zetten

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:46
Ik draai nu Bulletproof FTP server 2.3.1 waar ik de zaak alsvolgt heb in gesteld:

Groep Users:
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/5397/bpftpsettings6fu.png

In de root staan snelkoppelingen naar die andere mappen waar je anders niet bij zou kunnen.
Dit werkt gewoon, als ik een user toevoeg aan deze groep ziet hij dit gewoon.
Nu wil ik echt een aparte upload map maken voor elke aparte user. Hoe pak ik dit het handigst aan?

Bij mijn weten is dit niet goed te doen in Bulletproof FTP. Als ik namelijk aan de user mappen toevoeg en ook een groep toeken aan diezelfde user, gaat het fout, nml alle linkjes die ik gemaakt heb worden niet geresolved naar mappen. Maakt niet uit hoe ik de settings zet bij "Resolve Windows links to directory's", ook al staat het aan voor zowel de groep als de user zelf, werkt het dan gewoon niet meer.

Volgens mij is BPFTP zowieso niet het handigste als je aparte upload mappen wil toekennen, Titan FTP server kan dit wel weer mooi, maar daar heb ik ook weer nadelen gevonden. (Geen random codes bij mensen, van die foute /usr enz. mappen)

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 28-01-2006 10:13 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Wat ik altijd heb gedaan is voor de upload de user in laten loggen met username_upload (een aparte account dus). Misschien wat omslachtig, maar werkt perfekt :)

• _eXistenZ_
Nah, ik wilde het wel allemaal in 1 account combineren.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik gebruik altijd FileZilla FTP-server hiervoor. Hoef je geen linkjes aan te maken in de FTP-root, dit doet FileZilla-server automatisch. Probeer het maar eens. Zie http://filezilla.sourceforge.net/

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb het zo gedaan (ook met BP FTP); wel een beetje omslachtig maar het werkt prima:

- 1 map genaamd "Upload" met daarin ~20 mapjes (voor elk useraccount 1)
- De map Upload stel ik in als de homefolder (waarin de mensen binnenkomen zegmaar)
- Standaard heeft de groep "Friends" (waarin alle ~20 accounts zitten) geen rechten op ieder van de 20 mapjes in de Upload map. Elke mapje is apart genoemd en heeft no rights (waardoor de mappen niet worden weergegeven).
- Daarna geef ik per account op dat het alleen volledige rechten heeft in zijn eigen map (dus Upload\username)
- Nu de overige gesharede mappen (MP3, software etc) defineren mbv een link-file en gevolg is dat iedereen altijd dezelfde 'basis' mappen ziet en 1 extra map (met eigen account naam waarin je volledige rechten hebt). De overige 19 mappen zie je niet want daar heb je geen access toe.

Nadeel is dat ik voor elke user 3 extra stappen moet nemen:
- Handmatig een nieuwe map maken
- Die map toevoegen aan de "no access list" voor de account-groep ('Friends')
- Diezelfde map daarna toevoeg aan de nieuwe gebruiker (nu met full access rights)

Wees consequent, maar niet altijd

• _eXistenZ_
Dit probeer ik, maar het lijkt net alsof de rechten van de groep en de rechten van het individu elkaar tegenstaan ofzo... Ineens zie ik gewoon geen ene map meer.

* _eXistenZ_ installeerd Serv-U...
* _eXistenZ_ installeerd FileZilla...
* _eXistenZ_ installeerd Titan FTP...

Kijken waar ik het beste mee kan bereiken wat ik wil.

/edit

* _eXistenZ_ uninstalled Serv-U...
* _eXistenZ_ uninstalled FileZilla...
* _eXistenZ_ uninstalled Titan FTP...

Ik heb het nu zo opgelost (met BPFTP):

h:\FTP Root\ --> Staat user.txt in
h:\FTP Root\Home --> Staat welkom.txt in
h:\FTP Root\Upload --> Staat voor elke user een map in.

Groupaccount Users:
- Links includen vanuit h:\FTP Root\users.txt
- .lnk bestanden resolven kan gewoon uit, niet nodig.

H:\FTP Root\user.txt ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CD Images | h:\images\
Installs | h:\installs\
MP3 - Albums | h:\mp3 - albums\
MP3 - Los | h:\mp3 - los\
Series | h:\series\
Films | h:\films\
Uploads - User1 | h:\ftp server\upload\user1\
Uploads  - User 2 | h:\ftp server\upload\user2\

Bij de user1 voeg ik nu 2 mappen toe in de settings van BPFTP:
code:
1
2
H:\FTP Root\Home\            R----L--
H:\FTP Root\Upload\user1\     RWDAMLSK

Nu heb ik precies wat ik wilde:
- Niet elke keer welkom.txt moeten kopieren om die aan iedereen te laten zien
- Iedereen ziet een mapje uploads, in plaats van zijn eigen naam
- Ik hoef niet alle dirs te denyen in de grouplist.

/edit 2

Net had ik iets dat er erg op leek (Had et bijna klaar), toen ging ik dit verhaaltje typen (Voordat ik vergeet wat ik allemaal aan et doen was), en nu werkt het ineens niet meer :S
Ik houd jullie op de hoogte :P

/edit 3

Je mag in je links.txt niet 2 keer dezelfde naam gebruiken, dan ziet iemand ineens de upload map van een ander, en mag daar dan niet in. Heb ik dus opgelost door er "Upload - initialen van de user" van te maken.

/edit 4

Het werkt nu dus ook.
Niet dat jullie denken van hij moet nog verder beunen ofzo.

Als ik nu een nieuwe user toe wil voegen:

Aanmaken, toevoegen aan groep, mappie maken in de map uploads, upload map toekennen, upload map toevoegen aan user.txt.

[ Voor 109% gewijzigd door _eXistenZ_ op 28-01-2006 17:41 ]

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 12:41
Ik weet dat het topic een half jaar oud is maar ik krijg het niet volledig werkend. Ik kan users aanmaken en die kunnen bij hun map komen. Als ik een user toegang wil geven tot meerdere mappen dan werkt dit ook niet. Hij ziet alleen z'n bestanden in die ene eigen map.

Daarnaast kan ik ook groepen aanmaken maar ik kan geen groepmap aanmaken. geen rechtermuisknop functionaliteit.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoe ziet je rechten systeem eruit? Dat het niet werkt, kan gebeuren, maar m'n glazen bol is kapot, dus ik kan niet zien waar jij het fout doet.. Geef eens wat meer info..

Ey!! Macarena \o/

• c0rneel
Ik zelf als user heb toegang tot de wwwroot map van de server. Verder zijn er een aantal users die toegang hebben tot hun eigen map van de server. Daar waar hun site staat.

Om een soort van transfer map te maken wil ik een map toevoegen in bp die ik dan bij users kan toevoegen. Hierdoor hebben bepaalde users dan toch toegang tot een gemeenschappelijke map.

Alleen de hoofdmap is zichtbaar via ftp en gebruikersgroepen kan ik wel aanmaken maar er geen map aan koppelen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Alle mappen die je toegankelijk wil maken die buiten het gebied van je root ligt, mik je in je virtuele mappen. Toestemming geven moet je daadwerkelijk op de map zelf doen.

Makkelijkste manier is om groepen aan te maken, en die rechten op groepsniveau in te stellen. Zodra je die groep hebt ingesteld, plaats je de user in de groep.

Kind kan de was doen. Maar je bent niet echt duidelijk hoe je het nu hebt, dus hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Ey!! Macarena \o/

• c0rneel
Ik kan wel groepen aanmaken en users aan een groep toevoegen maar ik kan geen mappen bij een groep toevoegen. Ik zie wel het venster waar je mappen zouden moeten komen te staan maar als ik rechtermuisknop doe verschijnt er niets.

Ik zal het proberen met die virtual directory.

Ik zal ook proberen of ik met een demo versie van bp het voor elkaar krijg.
Pagina: 1