Toon posts:

Eén Harde schijf met 2 MBR's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Partition Magic mijn partities samengevoegd en de active partitie veranderd. Dat is voor een deel goed gegaan, maar voor een deel ook helemaal niet.

Het resultaat is nu dat ik een harde schijf heb met twee MBR's, maar degene die actief is niet de goede want daar staat niets op. En ik krijg Windows daarom niet meer aan de praat.

Hoe kan ik de partitie inclusief de MBR verwijderen, zodat ik nog maar één MBR overhoud?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Geen idee waar je het over hebt, maar je kunt in "diskmanagement" of "schijfbeheer" je bestaande partities allemaal weggooien en op nieuw beginnen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 12:05
windows cd erin , op R drukken om naar de repairconsole te gaan en daar inloggen op de goede partitie, en fixboot en fixmbr typen...?

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 28-01-2006 10:11 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47
Twee MBR's kan gewoon niet, waarschijnlijk bedoel je primaire partities ? Probeer dan met fdisk of PM de juiste weer actief te maken.

• hellbringer
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Je hebt 2 actieve partities op 1 schijf, je kan namelijk geen 2 MBR's (Master Boot Record) op 1 schijf hebben, want er is maar 1 master.

Je kan de schijf in een ander PC hangen en de partitie die niet actief moet zijn (dus die niet geboot moet worden) verwijderen, eerst eventuele data veiligstellen op een andere HD natuurlijk.
Vervolgens zonder een extra partitie aan te maken windows installeren en pas als je systeem weer boot de partities weer aanmaken in windows.

Verwijderd

Zerofillen zou het probleem moeten oplossen. Het kan hier wel degelijk gaan over een grove softwarefout. Twee MBR's op de harddisk kan wel degelijk. Als je een logische partitie maakt heeft dat een eigen subMBR welke is verwezen uit de hoofdMBR.

Als hiermee iets fout gaat heb je een groot probleem. FIXMBR kun je proberen anders zou ik toch even de ISO van Killdisk downloaden.

Als je klaar bent maak je disk dan dynamisch. Heb je daar ook geen last meer van :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 12:48 ]

• Nielson
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:47:
Zerofillen zou het probleem moeten oplossen. Het kan hier wel degelijk gaan over een grove softwarefout. Twee MBR's op de harddisk kan wel degelijk. Als je een logische partitie maakt heeft dat een eigen subMBR welke is verwezen uit de hoofdMBR.
Die heeft een eigen partitie tabel inderdaad, maar geen complete MBR, daar is er maar één van.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie's tot dusver.

Tot nu toe weinig succes, dus ik denk dat ik toch naar de kill-disk zal moeten grijpen. Gelukkig had ik de meeste data geback-uped.

Moet ik me toch maar houden aan de regel: if it ain't broken don't fix it. Want het originele probleem wat ik wilde oplossen met PMagic was eigenlijk niet echt een probleem. Meer een nice to have.
Pagina: 1