Toon posts:

[Kasten] Hoe stof buiten houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er speciale kasten die zo veel mogelijk stof buiten houden? (ik ben niet zo'n fan van pc's opentrekken en schoonmaken, met als gevolg ventilators vol met stof die lawaaierig worden)

Ik denk aan mss een soort van filter voor de luchtinvoer gaten. Of mss ventilators die stof ongevoelig zijn?

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 11:22
antec heeft kasten waar een speciaal stof filter inzit welke je zo kan schoonmaken en er weer indoen.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik kan je aanraden de search te gebruiken, ik heb er goeie topics over gelezen, iets met panty's en een ander met een PC in een houtzagerij...

[ Voor 5% gewijzigd door m0nkey op 28-01-2006 07:11 . Reden: typo ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

Nik

Vraag je mams of je de filters van de stofzuigerzakken mag hebben (die derbij zitten).

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Pantys werken erg goed :) Dit heb ik gebruikt bij een oude kast van me. Nu heb ik een Centurion 5 van coolermaster, die heeft een soort filter erin zitten waar hij lucht erin zuigt - werkt prima!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje bijgelezen.

Maar panties en koperdraad, Houten kisten, Fans in de kast met een filter en waterkoeling is niet echt waar ik op zoek naar ben denk ik.

Is er niet een uberkast. Die d.m.v een gemakkelijk systeem schoon te maken is (bij de luchtintake) en ook nog bijdraagt aan de stilte?

-
Edit: ik heb in een half uur zoeken een proggie gevonden om de temp te meten. Eerst de normale temp meten en dan kijken wat er gebeurt als ik panties ducktape voor de luchtinvoer.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 13:29 ]

Verwijderd

Denk het niet, een "uberkast" kun je imo het beste zelf maken, een uberkast is voor iedereen namelijk anders.
Wat mdf kopen, in elkaar schroeven, bekleden met dempingsmatten, blowholes maken en daarvoor wat panty's spannen.

Verwijderd

Topicstarter
Sensor Properties:
Sensor Type VIA 686 Internal (ISA 6000h)
GPU Sensor Type Winbond W83781D (NV-I2C 2Dh)
Video Adapter Asus V Series

Temperatures:
Motherboard 23 °C (73 °F)
CPU 47 °C (117 °F)
Aux 23 °C (73 °F)
GPU 39 °C (102 °F)
GPU Memory 33 °C (91 °F)

47graden is dit hoog en zit hier de sensor de sensor al bij van mijn arctic cooling?

Ik denk het niet
Cooling Fans:
GPU 5033 RPM
hij meet alleen de rpm van mijn gpu

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 13:57 ]

Verwijderd

De antec p180 heeft stoffilters aan de voorkant en deze is ook nog eens bijzonder stil. Prijs is wel 130 euro zonder voeding dus je moet het er maar voor over hebben.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb een 19inch kast waarvan de hele voorkant een stoffilter heeft die je kan wassen enzo, er zitten echter 4 * 80mm fans in en 1 * 120mm dus echt stil is tie niet te noemen. Het filter helpt we maar na verloop van tijd komt het stof toch binnen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:07
Ik heb zelf een Aopen H600B met in de bodem een gat waarop een 12cm fan zit. Geen filter of iets ertussen, er komt gewoon geen stof is, terwijl hij wel op pootjes staat en er vloerbedekking ligt bij mij! Hij is zo goed als stofvrij de computer, een andere pc die we hebben, in de woonkamer met pakket, zit wél altijd onder de stof. Het magische woord is hier overdruk. Zorg dat er meer lucht ín je kast wordt geblazen dan dat eruit wordt gezogen. Dat houdt het grootste gedeelte eruit.

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:56:
Ik heb zelf een Aopen H600B met in de bodem een gat waarop een 12cm fan zit. Geen filter of iets ertussen, er komt gewoon geen stof is, terwijl hij wel op pootjes staat en er vloerbedekking ligt bij mij! Hij is zo goed als stofvrij de computer, een andere pc die we hebben, in de woonkamer met pakket, zit wél altijd onder de stof. Het magische woord is hier overdruk. Zorg dat er meer lucht ín je kast wordt geblazen dan dat eruit wordt gezogen. Dat houdt het grootste gedeelte eruit.
Parket laat het stof makkelijker circuleren over de vloer, en zal dus zo ook véél eenvoudiger worden aangezogen door een Fan, dan dat dat op vloerbedekking het geval is.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
En je kast niet op de grond zetten helpt ook

maar ik heb een kast zonder flow open staan en op de grond en daar ligt ook geen bult stof in. Menigeen vergeet echter wel dat je beter meer outtake dan intake kan hebben, zoals virus hierboven zegt

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 28-01-2006 15:05 ]

Pagina: 1