Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cellink BTA 3100 Bluetooth probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om met mijn Samsung E720 via een Cellink BTA 3100 Bluetooth dongle verbinding te maken met mijn pc.

Ik kan wel gewoon verbinding maken met de pc via de bluesoleil software en zo ook bestanden versturen via bluetooth. Maar nu wil ik mijn sms-jes en contactpersonen naar mijn computer overzetten en dit is niet mogelijk met de bluesoleil software. Daarom heb ik de nieuwste versie van de samsung software gedownload (Pims & File Manager) maar ik kan met mijn telefoon geen verbinding maken met de software van samsung.

Als ik naar het configartiescherm ga en dan naar bluetooth apparaten -----> toevoegen ------> aanvinken----> krijg ik deze melding:

Windows kan geen Bluetooth-apparaten vinden. Controleer of uw Bluetooth-radio is verbonden met uw computer en is ingeschakeld. Controleer ook of het Bluetooth-apparaat is ingeschakeld. Volg de installatieaanwijzigingen van het apparaat en klik op Opnieuw zoeken.

Bij bluetooth apparaten heb ik bij de tab opties aangevinkt:

Bluetooth apparaten mogen verbinding met deze computer maken
Waarschuwen als nieuwe bluetooth apparaaat verbinding wilt maken

Als ik nu Detectie inschakelen wil aanvinken krijg ik de volgende melding:
Er is een fout opgetreden tijdens het opslaan van de instellingen.De volgende instellingen zijn niet opgeslagen:

Detectie-instellingen
Verbindingsinstellingen

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar volgens mij wel. Ik krijg op geen enkele manier dat vinkje bij detectie toegepast, wat volgens mij het probleem is waardoor ik geen verbinding kan maken met de samsung software.

Ik heb ook al geprobeerd om via een seriele poort verbinding te maken met de samsung software, maar dit lukt ook niet. Ik weet niet of er een manier is om dit te omzeilen of dat er andere goede software is waarmee ik wel gewoon mijn sms-jes en contactpersonen mee kan overzetten op de pc.

Iemand tips ;) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Schop!

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste probleem heb ik nu eindelijk opgelost, ik heb alles van mijn computer afgegooid en hierna geen software van bluesoleil meer geinstalleerd maar windows zelf laten installeren.

Ik heb nu dus een vinkje geplaatst bij detectie inschakelen en mijn telefoon toegevoeg bij bluetooth apparaten.

Maar ik kan nu nog steeds geen verbinding maken tussen mijn telefoon en de samsung software, zodat ik mijn sms-jes/adressenboek op de pc kan overzetten.

Iemand een idee???

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het lijkt me dat de Samsung software slecht bekend is met nieuwe bluetooth drivers.
Misschien lukt het met pcsync wel :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren