Geen verbindingen in Control Panel, wel connectie *

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik heb ineens een vreemd probleempje waar ik even niet uit kom...

Ik heb 2 onboard lan aansluitingen, 1 nvidia die met een cross cabel naar m'n xbox loopt en 1 3com die naar de router gaat. Nou gebruik ik die xbox connectie niet zo vaak dus die zet ik dan uit zodat ik geen overbodige icoontjes te zien krijg als hij niet connected is. (kan je maar ergens aan irriteren)..

Nu wilde ik hem vandaag even aanzetten om wat zooi over te ftp'en, dus ga ik naar config scherm-->network connections.. maar wat schetst mijn verbazing: ik heb helemaal geen verbindingen, scherm is helemaal leeg.. Dus ik denk: wtf, dan maar even opnieuw aan maken. Maar volgend probleem is dat windows meldt dat er helemaal geen netwerkkaarten aanwezig zijn.

Dus ik terug naar config scherm-->apparaat beheer, en wat schetst wederom mijn verbazing: ik heb helemaal geen apparaten meer, geen devices,poorten wat dan ook, scherm is helemaal wit...

Ik heb ondertussen een goed stabiel lopende pc waar ik gewoon mee kan games/internetten/werken en heb ook echt geen flauw id waar dit aan kan liggen, heb google al beetje afgezocht maar kan ook niet echt lekker een zoek opdracht defineren.. Als ik ''iconen config scherm weg'' of zoiets intik krijg ik natuurlijk een hele berg hits maar niks wat er ook maar bij in de buurt komt.

Dus heeft iemand enig id wat er aan de hand kan zijn??

ps: mobo drivers zijn ge-update naar de nieuwste versies, evenals elk ander stukje software..

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Met TweakUI repair Icons geprobeert? Ik heb bij MS twee artikkelen gevonden. Je OS-staat er niet in. (Of kan hem om 2 uur niet vinden). HUP[2000(pro),(adv)serv,datac] en HUP[XP,2003s]

Er zijn nog wel meer hits. Kijk maar ff wat MS er zelf over zegt. "missing some icons" heb ik o.a. ff op gezocht.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Probeer de netwerkkaart(en) anders in het BIOS even uit en in te schakelen. Wellicht dat Windows ze dan weer herkent.

Edit: en je titel even aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 12:02 ]

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ok heb alles geprobeerd uit het ms artikel ( tnx daarvoor! )
En heb in de bios m'n nvidia lan device uitgschakeld en weer aan, maar windows geeft aan dat er een nieuwe kaart is maar als ik hem geinstalleerd heb en ik kijk onder app beheer of lan verbind staat er nog steeds niks bij.. Heb dat niet met de 3Com geprobeert maar veranderd imho niks en kan dan niet meer i-netten want gebruik niet de standaard settings :P

Kan natuurlijk wel heel xp er opnieuw opgooien maar install is pas paar weekjes oud dus zou beetje zonde zijn, als er nog iemand mooie id'tjes heeft hoor ik het graag _/-\o_

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Het kan zijn dat de Network Connections-service is gestopt. Die inschakelen:
- Start > Uitvoeren
- services.msc ENTER
- Naar Network Connections scrollen
- Klikken op 'starten' (in de linkerbalk)

We are shaping the future

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Alex schreef op zondag 29 januari 2006 @ 02:28:
Het kan zijn dat de Network Connections-service is gestopt. Die inschakelen:
- Start > Uitvoeren
- services.msc ENTER
- Naar Network Connections scrollen
- Klikken op 'starten' (in de linkerbalk)
Dit stond ook al als controle in het ms document, maar verandert niks, ik kan ook nog wel de map active connections openen, er staat alleen niets in..
En het is natuurlijk ook vreemd dat ik in apparaatbeheer 0 devices meer te zien krijg, wat volgens mij losstaat van de lan connections..

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Dit is duidelijk een virus. Doe is een spyware/virus scan.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
dannyreuser schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:43:
Dit is duidelijk een virus. Doe is een spyware/virus scan.
Hmmm nog niet over nagedacht want leek me beetje onwaarschijnlijk, draai nod32 en kaspersky firewall, en haal eigelijk geen onbekende zooi binnen, maar het is iig het proberen waard. virusscan en hitman pro staan nu lekker te draaien laat wel even horen of er wat gevonden wordt.

Edit:
Ok alle scans afgerond maar niks gevonden, buiten 8 tracking cookies dan :P
Dus als er nog iemand een mooi id heeft hoor ik het graag!

Edit2:
Is er niet een manier om netwerkverbindingen te activeren met bv een reg key?? of een andere omweg? de instellingen staan er nog in als het goed is dus als hij alleen geactiveerd is kan ik weer verder.

[ Voor 31% gewijzigd door intuliegend op 29-01-2006 18:15 ]

Pagina: 1