Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

VPN ip conflict edge telfort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week een Edge verbinding van Telfort. Ik heb dit eigenlijk genomen zodat ik onderweg kan inloggen via vpn op kantoor.
Nu loop ik echter tegen de nodige problemen aan, omdat Telfort er voor heeft gekozen je een privaat ip adres toe te kennen, 192.168.X.X. Op kantoor gebruiken we 192.168.1.X.
Het opbouwen van een vpn sessie gaat probleemloos, ik krijg er echter geen verkeer doorheen doordat er een routing conflict ontstaat.
Een belletje naar de helpdesk heeft mij geleerd dat ze bekend zijn met dit probleem, maar geen oplossing hebben.

Weet iemand hier een remedie ?
Ik gebruik de cisco vpn client, en verbind met 3des naar een Cisco pix 515.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Je zit in dezelfde netwerkrange en je vpn pakketjes kunnen dus nooit het kantoor netwerk bereiken. om dit werkend te krijgen kun je 2 dingen doen:

Aparte netwerkrange gebruiken op het kantoor netwerk, windows/linux kan meerdere ipadressen/range op een netwerkkaart hebben.

Nat toepassen op het vpn verkeer, voor http, pop3, smtp geen probleem. Exchange en filesharing kan hier wel weer problemen mee hebben.