Nee, dit is niet het zoveelste, 'hoe deel ik een printer over een netwerk'-topic. Ik heb al duidelijk een oplossing voor ogen. Ik beheer een klein netwerkje, waarin nu ook een aantal printers gedeeld worden. Dit zijn bijna allemaal USB-printers, dus worden die nu gedeeld via een computer. Nadeel hiervan is, dat de computer verbonden aan de printer altijd aan moet staan.
Nu heeft dat netwerk een goede router en goede bekabeling, da's alvast iets. Er bestaan producten om een USB-printer via een USB printserver aan het (ethernet) netwerk te koppelen. Ik heb de volgende producten gevonden:
Nu heb ik een aantal vragen waarop ik een antwoord hoop te krijgen:
Nu heeft dat netwerk een goede router en goede bekabeling, da's alvast iets. Er bestaan producten om een USB-printer via een USB printserver aan het (ethernet) netwerk te koppelen. Ik heb de volgende producten gevonden:
- Sitecom LN-306 Network Printer Server USB
- Linksys EtherFast 10/100 PrintServer
- Linksys EtherFast Switched 2-Port Print Server
- Linksys PrintServer for USB with 4 port Switch
- Linksys EtherFast 3-Port 10/100 PrintServer
- 3Com OfficeConnect Wireless 54Mbps 11g Print Server
- NetGear USB Mini Print Server Model PS121
- NetGear ProSafe VPN Firewall w/4 Port 10/100 Switch and Print Server Model FR114P
- Etech PSU201 Printerserver 2+1 poorts
- Etech PSU101 Printerserver 1 port usb
Nu heb ik een aantal vragen waarop ik een antwoord hoop te krijgen:
- Wie heeft ervaring met één van de genoemde producten of een soortgelijk product?
- Waar moet ik op letten bij aanschaf?
- Mag ik verwachten dat een dergelijke oplossing werkt met vrijwel elke USB-printer?
[ Voor 5% gewijzigd door ZeilDude op 27-01-2006 23:36 . Reden: link naar Pricewatch ]