Toon posts:

[VirtGeheug] Priotiteiten instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet dat Realtime, hoog, laag, normaal maar anders :)

Ik heb 512 MB en verbruik in windows maar 90 mb (74 mb record :D )
ik heb dus 422 MB tot beschikking, wat dus World of Warcraft gebruikt...
Hoe dan ook, effe niet over het spel
Mijn vraag is of ik bijv WoW.exe in kan stellen dat ie alleen in mn reepjes zit zeg maar en niet in mn schijf komt (gebruikt als virtueel geheugen) maar andere proggies wel die ik niet gebruik.

Kan ik instellen welke in in mn virtueel geheugen en welke in fysiek geheugen wil hebben? :) Programma?

Alvast bedankt! :)

Sjibbje

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

hmm mijn win xp verbruikt toch zeker zon 100 a 200 mb :+ vraag me af welke windows jij hebt dan

Zover ik weet is zoiets niet mogelijk, ik weet zover alleen van een register tweak die alles in je geheugen stopt (ipv je pagefile) maar ken niet echt iets (wat er volgensmij ook niet is) waarmee je geheugen 'plaats' kan instellen :/

En 1 tip: koop toch echt zoveel geheugen dat je ZEKER 1GIG in je pc hebt zitten intern, dan heb je in ieder geval met een 'iets brakkere videokaart' voldoende geheugen voor hedendaagse games en/of toepassingen. 512mb is tegenwoordig gewoon minder dan het minimale niveau, 768mb is gewoon minimale als je het mij vraagt. Maar dit is bij menig gamer wel bekend (8>

[ Voor 74% gewijzigd door blmp op 28-01-2006 00:40 ]

Patient gamer

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is die optie er niet. Prioriteit instellen kan wel namelijk via taakbeheer -> rechtermuisknop op het process -> prioriteit instellen ->....

offtopic:
correct me if i'm wrong

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Welke programma's wil je dan uit je intern geheugen? Windows processen zou ik er niet uithalen.

Vraag me af of het uberhaupt gaat om die processen in je swap te zetten. Lijkt me niet echt goed voor de performance. En als je ongeveer 90mb gebruikt voor windows dan heb je toch redelijk veel ruimte nog.

Wat je iig wel kunt doen is processen killen voordat je gaat gamen. explorer.exe verbruikt veel en is niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Record minimaal :9 :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.spambase.nl/sada.JPG
Gemiddeld minimaal :P
Afbeeldingslocatie: http://www.spambase.nl/dfd.JPG

het is echt windows xp (it is! dont call me stupid :P)

HcX: Ik zal es googlen :)

Outerspace:
Heb ik al geprobeerd, ik zette em op Real-time, maar hij ging er niet sneller op + dat ie onstabiel was (aldus de waarschuwing dat het kon gebeuren :/ )

rrr:
Welke programma's wil je dan uit je intern geheugen? Windows processen zou ik er niet uithalen.
Laat dan maar zitten, k heb alleen windows draaien en noodzakelijke progjes (oa geluiddriver wil ik het spel lekker kunnen spelen)

Vraag me af of het uberhaupt gaat om die processen in je swap te zetten. Lijkt me niet echt goed voor de performance. En als je ongeveer 90mb gebruikt voor windows dan heb je toch redelijk veel ruimte nog.
Daar heb je gelijk in, wat ik overigens heb gemerkt dat ie maar 380 (met WoW) mb verbruikt en al Vgeheugen gebruikt, lijkt me toch onlogisch? Misschien dat het gewoon aan mn vkaart ligt, maar ik zag een filmpje waardoor je het verschil zag tussen 512 en 1 gb, terwijl hier alles op MAX draait, hetzelfde performance heeft als alles LOW etc. terwijl WoW HIER niet meer dan 280 mb verbruikt.
Ik vind het onlogisch, vooral waarom je niet alles in je Fysiek kan proppen als Vgeheug. totaal useless is :?

Wat je iig wel kunt doen is processen killen voordat je gaat gamen. explorer.exe verbruikt veel en is niet nodig.

Yeah! That's what i needed :D

Maar nog een vraagje, ik las nog ergens dat je swapfile soms onnodige ruimte inneemt (ofzo) en je die moet verwijderen. Ik wil wel es een poging, want als je em verwijdert komt er toch een nieuwe? (moet zeker in dos?)

Weet iemand om het te optimaliseren?
Ik heb wel een Logisch station van 504 MB aangemaakt voor virtuele sh!t :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 10:36 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
1. Processen RESERVEREN page ruimte (simpel virtueel geheugen is het namelijk niet, dat zat in windows 98, NT gebruikt een PAGEfile). Dat betekent niet dat een process daadwerkelijk ook aan het pagen IS.

2. Windows paged altijd, zelfs als je de pagefile uitzet. toch schijnen sommige mensen een kleine verbetering met de pagefile uit te hebben in spellen. Maar dat kan weer problemen opleveren in andere programma's. Pagen is een intergraal onderdeel van het NT systeem iig. Ook moet je flink wat geheugen hebben.

3. Zet je pagefile op je meest gebruikte partitie van je minst gebruikte schijf. Ga dus geen aparte pagefile partitie aanmaken, dat is nutteloos. Met 1 schijf moet je de pagefile dus gewoon op de windows partitie zetten, want daar zal de HD kop het meeste in de buurt zijn.

4. Je pagefile fragmenteerd niet, als je hem vast zet. Zet iig de minimale waarde vast, op bijvorbeeld 1000 mb. (wat is een gieg tegenwoordig nou). Zet de MAX dan op 2000mb, bijv. Mocht er meer pagefile nodig zijn dan 1000 mb, dan zal windows hem dynamisch groter maken. Hij krimpt daarna ook weer, Als je minimale pagfile bij creatie uit 1 stuk bestaat, fragmenteerd deze ook niet meer.

:)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! :)
Dus ik moet mn VH in de schijf zetten van het spel?

btw:

Improve Core System Performance (Windows NT/2000/XP) Popular
On systems with large amount of RAM this tweak can be enabled to force the core Windows system to be kept in memory and not paged to disk.

Did i found the tweak? :P (Ach, is het proberen waard :) )

EDIT: Ik moet nog restarten, maar windows is al geweldig veel sneller!
Als iemand wil kan ik wel een linkje geven

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 11:12 ]

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03 07:37
ik wil

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
Hmm op mijn P4 Dual Core met 2Gig geheugen staat de pagefile mooi uit...

Geheugen zat, dus laat hem maar netjes alles in zijn geheugen bewaren i.p.v. de "langer" niet gebruikte geheugen items naar swap(pagefile) te schrijven

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

rdfeij schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:22:
Hmm op mijn P4 Dual Core met 2Gig geheugen staat de pagefile mooi uit...

Geheugen zat, dus laat hem maar netjes alles in zijn geheugen bewaren i.p.v. de "langer" niet gebruikte geheugen items naar swap(pagefile) te schrijven
Sommige software draait niet goed zonder swapfile zoals bv photoshop. Daarnaast zal Windows de swapfile niet hanteren indien niet nodig. De swapfile uitzetten heeft dan ook snelheidstechnisch gezien weinig tot geen nut imho. Dit heb ik laatst, ook met 2 GB geheugen, nog getest. Met en zonder swapfile was er geen snelheidsverschil merkbaar. Zonder swapfile wel problemen met sommige programma's en games, met swapfile niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:08:
Bedankt! :)
Dus ik moet mn VH in de schijf zetten van het spel?

btw:

Improve Core System Performance (Windows NT/2000/XP) Popular
On systems with large amount of RAM this tweak can be enabled to force the core Windows system to be kept in memory and not paged to disk.

Did i found the tweak? :P (Ach, is het proberen waard :) )

EDIT: Ik moet nog restarten, maar windows is al geweldig veel sneller!
Als iemand wil kan ik wel een linkje geven
Als jij maar 1 schijf hebt, zou ik de PAGEFILE (dus geen VH, dat is wat anders :) ) samen met windows en programma's in 1 partitie hebben staan. De kop van de HD hoeft dan zo min mogenlijk afstand af te leggen.

Die tweak die jij beschrijft zorgt er voor dat NT een aantal kernel DLL's niet meer wegpaged naar disk, mocht dat voorkomen. Stelt niet zo heel veel voor en ik kan ook niet echt geloven dat windows zo veel sneller zou zijn :) Heb je het objectief gemeten?

specs

Pagina: 1