XP installatie welke F6 driver disk

Pagina: 1
Acties:

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 22:37

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Nog nooit een SATA bordje en of SATA schijven gehad dus ik ben nieuw met dit type schijven. alles aangesloten herkend in de bios cd in een IDE dvd speler en installatie van XP proffesional gestart.

Nu weet ik dat je dus op F6 moet drukken en van een floppy speciale sata drivers moet laden. echter in de doos van mijn asus moederbord zat een cd. op deze cd kan ik nergens een mapje of diskette image vinden wat ik nodig heb. Op de ASUS site kom ik ook niet veel verder ik zie bios updates, intel INF, soundkaart maar niks voor SATA drivers. Op de intel site kom ik ook al niet veel verder hier zijn ook honderden downloads voor mijn chipset maar ik kan nergens een winxp sata driver gebeuren vinden.

Waarschijnlijk zoek ik verkeerd maar wie helpt me uit de brand. Ik wil dus geen raid of andere gekheid gewoon 1 sata harddisk en 1 IDE speler + IDE brander op het bordje en XP moet op die sata schijf komen en natuurlijk booten.

- Zoeken op tweakers leverde veel info op zoals de F6 truuk en dat ik dus een disk nodig heb
- google zoeken leverde geen driver filles of disk op
- bijgeleverde cd kan ik niets vinden voor sata
- asus site geen sata drivers
- intel site enorm veel drivers geen idee welke ik nu moet hebben.

Dom ik vergeet het mobo en chipset te vermelden n00b me :D
mobo : Asus P5GPL-X
chipset : intel 915PL
sata zit hier onboard

[ Voor 6% gewijzigd door Koelkasten op 27-01-2006 22:40 ]

Sommige mensen....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welk moederbord?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 19:32

SpamLame

niks

Maakt niet uit, ASUS heeft een tool waar je de driver disk mee maken kan.
Voor mijn modo (nforce4) moest ik overigens wel de raid drivers laden (ook al wil ik dat niet gebruiken)
Was geen andere mogelijkheid.

[ Voor 26% gewijzigd door SpamLame op 27-01-2006 22:42 ]

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 22:37

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
SpamLame schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:41:
[...]

Maakt niet uit, ASUS heeft een tool waar je de driver disk mee maken kan.
Voor mijn modo (nforce4) moest ik overigens wel de raid drivers laden (ook al wil ik dat niet gebruiken)
Was geen andere mogelijkheid.
het bord is dus een p5gpl-x maar een tool kan ik niet op de cd vinden om zo een disk te maken. waar zou deze moeten zitten op de cd ?

Sommige mensen....

• Noork
  • Niet online
Uit pagina 2-17 van de handleiding begrijp ik dat je een soort pata-compatibiliteitsmode kan instellen. Hierdoor hoef je geen drivers te installeren. (weet 't niet helemaal zeker)

• Nielson
  • Laatst online: 10:27
Zou heel goed kunnen, intel chipsets hebben een soort legacy mode voor s-ata waardoor deze zich gedraagd als een 'normale' ide controller en je dus geen drivers nodig bent. Pas als je in de bios s-ata op AHCI mode zet ben je waarschijnlijk die drivers nodig.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als je de Intel ICH6R S-ATA RAID gebruikt is het heel erg eenvoudig.

Die kan je zelfs in je install CDs integreren:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/raid_on_cd.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1