Vandaag finally nieuwe Hauppauge WinTV PVR-150 MCE oem erop gezet.
Drivers netjes achter elkaar gedaan op volgorde: drivers - decoders - wintv2000 - radio
WinTV scant goed af en toont prima beeld.
(drivers en tools van Nederlandse Hauppauge site gehaald)
Maar nu is er iets geks: beeld loopt voor 3 sec - freeze voor 10 sec - loopt voor 3 sec - freeze voor 10 sec. En dat alsmaar door. Er komt geen stabiliteit of einde in zicht.
Daar wordt je wel even moedeloos van. Er is geen continu lopende TV beeld.
Hoe zal ik even uitzoeken?
Even PC specs:
Stabiel lopende MSI Neo-FISR moederbord met 1,5GB DDRRAM
2,4 GHz Pentium 4 (800 MHz)
Windows XP Pro NL (geen SP2)
McAfee Virusscan 10
Videokaart is Asus Radeon 9600XT, laatste drivers
Geluidskaart is beetje oude Terratec geluidkaart met SPDIF en is 4.1 gleuidskaart. Drivers zijn via Windows Update bijgewerkt (Crystal SoundFusion)
DirectX 9.0c
Twee hd's zitten via RAID0 controller (onderdeel van MSI mobo dus)
IRQ 17 toegewezen aan Hauppauge kaart.
Bijzonder kenmerk is de geel uitroepteken bij WDM van mijn Asus videokaart (ja is een vivo kaart) die niet weg te krijgen is (code 10) en daarom heb ik tv kaart gekocht. Deze WDM drivers heb ik nu disabled.
Hoe zal ik het uitzoeken en de zeer vreemde freeze probleem oplossen?
Ik ben wel zelf stomverbaasd over. Op Hauppauge forum lopen de oplossingen steeds uiteen, maar komen niet echt overeen met mijn tv beeld probleem.
Drivers netjes achter elkaar gedaan op volgorde: drivers - decoders - wintv2000 - radio
WinTV scant goed af en toont prima beeld.
(drivers en tools van Nederlandse Hauppauge site gehaald)
Maar nu is er iets geks: beeld loopt voor 3 sec - freeze voor 10 sec - loopt voor 3 sec - freeze voor 10 sec. En dat alsmaar door. Er komt geen stabiliteit of einde in zicht.
Daar wordt je wel even moedeloos van. Er is geen continu lopende TV beeld.
Hoe zal ik even uitzoeken?
Even PC specs:
Stabiel lopende MSI Neo-FISR moederbord met 1,5GB DDRRAM
2,4 GHz Pentium 4 (800 MHz)
Windows XP Pro NL (geen SP2)
McAfee Virusscan 10
Videokaart is Asus Radeon 9600XT, laatste drivers
Geluidskaart is beetje oude Terratec geluidkaart met SPDIF en is 4.1 gleuidskaart. Drivers zijn via Windows Update bijgewerkt (Crystal SoundFusion)
DirectX 9.0c
Twee hd's zitten via RAID0 controller (onderdeel van MSI mobo dus)
IRQ 17 toegewezen aan Hauppauge kaart.
Bijzonder kenmerk is de geel uitroepteken bij WDM van mijn Asus videokaart (ja is een vivo kaart) die niet weg te krijgen is (code 10) en daarom heb ik tv kaart gekocht. Deze WDM drivers heb ik nu disabled.
Hoe zal ik het uitzoeken en de zeer vreemde freeze probleem oplossen?