Toon posts:

[ADVIES] studenten notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een notebook, maar kan door de bomen, de notebooks niet meer zien.

Ik wil hem voornamelijk voor mijn studie gaan gebruiken,

En zoek dan ook een degelijke, mobiele, notebook.

Ik wil er vooral op gaan tekstverwerken, internetten, soms een presentatie op aflaten spelen, maar hij moet ook geen moeite hebben met dvd's afspelen. het zou ook mooi zijn als hij autocad kan draaien, maar dat hoeft eigenlijk niet.

De batterijduur hoeft niet veel te zijn, maar wel ongeveer het normale. Op school kan ik hem aan de adapter doen, maar voornamelijk voor in de pauze's en de tijd in de trein wil ik hem op de accu kunnen gebruiken. ( dat is ongeveer 1,5 uur per dag. )

Mijn eisen:
Intel Celeron M of AMD Sempron ( m?)
512mb intern geheugen
40 gb harddisk
shared videoadapter
degelijkheid
wireless lan

- De prijs mag ongeveer liggen tussen de 0-700 euro. Wat raden jullie mij aan en welk type notebook dan?

- Wat is nou echt het verschil tussen Celeron M en Sempron M? en wat is beter?

Bedankt,
J. Koeleman

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:41
Celeron is een Pentium waarvan het cache gehalveerd of nog lager is. dus minder snel zeg maar.
zelfde met sempron die wat slomer is de de amd64/athlon xp ( met barton core )
Verder zoek gewoon een mooi lappie wat bij je past ik heb bijv een
Dell lattitude met P3 750MHZ , 256MB , 60Gb hdd, DVD drive. ding doet bij mij 2.5uur op de accu en werkt perfect kan ook probeemloos dvds afspelen dus vraag jezelf echt af of je autocad nodig hebt. en kijk eens wat voor specificaties de programma's vragen van je systeem en stel vast wat voor notebook je nodig hebt

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kijk eens bij acer, die hebben wel leuke goedkope laptops
dell heeft ook een hele goedkope in het asortiment

kijk anders eens in de Pricewatch

[ Voor 46% gewijzigd door Murcielago op 27-01-2006 22:08 ]

PSN: djmurcielago

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:53

mr_petit

opperprutser

tipje:
zorg dat je 2 jaar garantie krijgt.
Volgens europese wetgeving heb je sowieso 2 jaar garantie op electronische apparatuur als consument, maar vaak wordt spul nog verkocht onder het mom van "1 jaar garantie" (o.a. die toshiba)
mocht het apparaat na een jaar stuk gaan heb je niet het probleem dat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen verschil zit.
Binnen je budget zal het waarschijnlijk niet toerijkend zijn 3 jaar te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 28-01-2006 01:29 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
mr_petit schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 01:28:
tipje:
zorg dat je 2 jaar garantie krijgt.
Volgens europese wetgeving heb je sowieso 2 jaar garantie op electronische apparatuur als consument, maar vaak wordt spul nog verkocht onder het mom van "1 jaar garantie" (o.a. die toshiba)
mocht het apparaat na een jaar stuk gaan heb je niet het probleem dat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen verschil zit.
Binnen je budget zal het waarschijnlijk niet toereikend zijn 3 jaar te krijgen.
Dat hele gezeur over 2 jaar garantie volgens europese regels ligt een heel stuk genuanceerder. En garantie hoort uit te gaan van een normale levensduur, daar staat geen lengte voor, is vooral aan de rechter om dat te beslissen.

Maar verder sluit ik me er bij aan dat garantie veel, héél veel waard is als student. Ik heb een extreem stevige notebook, maar die is ook al een keertje gerepareerd geweest (na 1,5 jaar).

http://www.paradigit.nl/php/viewtext.php?textid=17 jammer dat hij wat duur is voor jouw budget, maar de rocksolid kan ik best aanraden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 14:51
Kijk eens naar de Acer 3003 WLMi, moet je nog wel even wat geheugen toevoegen, maar dan heb je wel een hele leuke en niet al te langzame laptop.
Met een uitbreiding naar 3 jaar garantie ben je iets meer dan 800 euro kwijt.

Enige nadeel is wel de accu, die zal het echt op zn hoogst 1.5 uur volhouden, een extra accu van 8-cels kost je rond de € 150,-

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:53

mr_petit

opperprutser

cryforhelp schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 01:40:
[...]

Dat hele gezeur over 2 jaar garantie volgens europese regels ligt een heel stuk genuanceerder. En garantie hoort uit te gaan van een normale levensduur, daar staat geen lengte voor, is vooral aan de rechter om dat te beslissen.
Klopt, echter is de periode van 2 jaar steeds meer een geaccepteerde termijn. Het is natuurlijk niet alleen de fabrikant die dit bepaald, maar ook de winkelier. Indien de fabrikant 1 jaar geeft, en de winkelier 2 jaar, dan heb je recht op 2 jaar. Indien de fabrikant 2 jaar geeft, en de winkelier 1 jaar, dan heb je toch recht op 2 jaar (de ene garantie mag de andere niet inperken, dat staat wel heel hard geregeld)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

http://www.takeitnow.nl/notebooks/notebook.html
Deze vind ik wel goed, wel 13 euro boven jouw budget en anders deze acer http://www.takeitnow.nl/notebooks/notebook.html

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 00:50
Vind je deze asus niks?

pricewatch: Asus Z92U-B072H (Sem 3000+; 512MB; 40GB; DVD-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Sem 3000+; 512MB; 40GB; DVD-RW; 15.4"TFT; WXP Home

en het mooie is 2 jaar garantie standaard!

ietsjes boven je budget je mischien. maar asus is top!
Pagina: 1