Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig zie je steeds meer mobiele telefoons die bij een prepaid/goedkoop abbo verkocht worden met aangepaste provider software. Vooral toestellen met Vodafone Live, Orange World en T-Mobile T-zones.

Wat ik me nu afvraag is het volgende, gaat het hierbij gewoon om de software die ook in een los toestel zit, maar dan enkel met provider logotjes. Of zit er echt verschil in de software werking als je een "toestelmerk'' + Vodafone Live hebt.

Stel ik koop een Motorola Razr V3. Ik kan kiezen tussen:

Razr V3 als los toestel
of
Razr V3 Vodafone Live Prepaid

Zijn deze toestellen exact hetzelfde behalve wat logo's bij de Vodafone versie?
En kan ik de Vodafone versie later nog laten unlocken, en bijv. T-zones of Orange World gebruiken door op de Vodafone Live knop te drukken?

Zoals jullie merken begrijp ik niet precies wat de verschillen zijn, en of die er zijn. Kan iemand me uitleggen hoe dit zit?

Edit:
Ohja als ik een los toestel zou kopen (als voorbeeld weer de Razr V3). Kan ik met dit toestel ook Vodafone Live, Orange World en T-Mobile T-zones gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
-kick-

Niemand?

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
De mate van branding verschilt per provider en per toestel. Soms wordt je telefoon echt gecrippled en kan je niet eens bestanden versturen via bluetooth. Soms valt het ook allemaal wel mee. Kijk dus naar je specifieke aanbieding en stel dan je vraag in het topic van dat toestel. Meestal is er wel iemand die de branded telefoon heeft.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Nokia's, en daar wordt meestal een hele aparte software versie opgezet... Dit betekend vaak kleuren en logo's van je provider.. maar deze zijn meestal wel anders te zetten.

Lastiger is dat, wanneer er een nieuwe firmware update is, je dan moet wachten tot Vodafone deze update uitbrengt voor de branded toestellen. Bij de N70 is nu een update die bepaalde problemen oplost, maar deze kan niet op mijn Vodafone N70 worden geinstalleerd.

Voordeel is natuurlijk wel dat de telefoon een stuk goedkoper is...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
Kan je de firmware van zo'n branded toestel niet geheel verwijderen en daarna de normale terugplaatsen?

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:12
djluc schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:09:
Kan je de firmware van zo'n branded toestel niet geheel verwijderen en daarna de normale terugplaatsen?
Yep dat kan. Mijn T-Mobile branded 6230i is na een firmware upgrade weer helemaal standaard.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16
Nadeel is dat je eigenlijk alleen maar kan updaten bij Nokia Service Points en die doen dat over het algemeen niet. DIt ook in verband met de Simlock

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:01

Piggen

Lekker bakkie

Vodafone is wel het meest berucht qua branding. Logo op de telefoon, aangepaste (verneukte, volgens velen) menu's, aangepaste functionaliteit (op de Sony Ericsson K750 kun je bijvoorbeeld geen MP3 als ringtone nemen), langer wachten op updates en allerlei manieren om je hun Live door de strot te duwen.

Hoewel ik niet weet welke allemaal voor de V3 gelden. Misschien kunnen ze je daarmee in het V3-topic helpen.

Unbranded firmware erop gooien kan altijd, maar dat mag niet en kan kosten met zich meebrengen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

djluc schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:09:
ja dit kan (met Sony Erricson in iedergeval zeker) alleen is dit illigaal en mag hier eigelijk niet over gesproken worden :X

verder hangt het er erg vanaf, vodafone heeft oa. DMR beveiligingen etc. op z'n telefoons staan en aangepaste menus etc. bij orange (in het geval van de K700i) is het al iets minder heftig

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
GoldenSample schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:33:
[...]

ja dit kan (met Sony Erricson in iedergeval zeker) alleen is dit illigaal en mag hier eigelijk niet over gesproken worden :X[...]
Wel vreemd eigenlijk dat je zelf niet mag weten wat je er op zet. Dat lijkt een beetje op: Je mag deze computer wel kopen maar je mag er alleen Windows op zetten, geen linux dus.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Niet helemaal. Heeft allemaal met copyright te maken. De firmware van een telefoon is copyrighted en als je daarmee gaat klooien, ben je in overtreding.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Tis toch mijn telefoon, ik beslis toch zelf wel of ik met de firmware wil klooien of nie?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Tot op zekere hoogte wel. Maar met de aanschaf van een telefoon koop je niet de rechten op de software. Daar moet je gewoon vanaf blijven.

Hetzelfde met modchips voor gameconsoles. Eenzelfde discussie is dat.

Verwijderd

Mishmash schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:45:
Tis toch mijn telefoon, ik beslis toch zelf wel of ik met de firmware wil klooien of nie?
idd, vind ik ook ze moeten blij zijn dat je uberhaupt een telefoon van hun koopt!!.
willen ze winst maken, mag je nieteens de firmware veranderen, ook daarmee moeten ze blij zijn btw
als een of andere n00b het fout doet komt die terug bij hun voor reparatie en verdienen ze nogmeer
Pagina: 1